NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Niewidome dzieci zwiedziły Pendolino

| Jakub Madrjas 19.06.2016 119

Niewidome dzieci zwiedziły Pendolino
fot. PKP IC
Wsiadanie i wysiadanie z pociągu, poruszanie się po składzie i peronie – te z pozoru proste czynności stają się ogromnym wyzwaniem, gdy wzrok musi zastąpić dotyk. Dlatego PKP Intercity, odpowiadając na prośbę Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych im. Róży Czackiej, zorganizowało wycieczkę dla wychowanków na stacji postojowej Warszawa Grochów i w pociągu Pendolino.
Z myślą o niewidomych i słabowidzących podróżnych, PKP Intercity zorganizowało dwie wycieczki dla uczniów Ośrodka na stacji postojowej Warszawa Grochów i dworcu Warszawa Wschodnia. Przewoźnik planuje też organizację kolejnych spotkań, których celem jest nauka bezpiecznego podróżowania koleją, orientacji przestrzennej oraz samodzielnego poruszania się po pociągu i peronie. Wycieczki są uzupełnieniem zajęć z orientacji przestrzennej i bezpiecznego poruszania się dla wychowanków Ośrodka. W trakcie takiego spotkania uczniowie mogą zapoznać się z dziobem i wnętrzem pociągu Pendolino, a także z elementami umundurowania i narzędziami pracy konduktora czy maszynisty.

Podczas zwiedzania pracownicy PKP Intercity udzielają porad dotyczących planowania i organizowania podróży koleją. Uczestnicy spotkania mogą też dowiedzieć się o prawach, jakie przysługują osobom niewidomym oraz zasadach zgłaszania asysty. Na Dworcu Wschodnim wychowankowie wraz z opiekunami mają możliwość ćwiczenia wsiadania i wysiadania z pociągu. Nauczyciele orientacji przestrzennej starają się ich uczyć, jak w przyszłości samodzielnie podróżować koleją. Dlatego też zaznajamianie się z pociągiem pozwala przełamać pierwszy lęk przed korzystaniem z tego typu pojazdów.

– Lekcja na Olszynce Grochowskiej była dla naszych uczniów bardzo cennym doświadczeniem. Dzięki PKP Intercity mieli możliwość doświadczyć, jak wygląda wnętrze pociągu czy też bez pośpiechu dotknąć pojazdu. W trakcie standardowej podróży nie zawsze jest to możliwe. Zdecydowanie największą radość u dzieci sprawiła możliwość zwiedzenia kabiny maszynisty. Każda taka lekcja jest kolejnym krokiem ku samodzielności – podsumowuje spotkanie Anna Maria Sobolewska, nauczyciel orientacji przestrzennej w Ośrodku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45775)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45775)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5