NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Niemcy: Pociągi Siemensa pojadą pod szyldem Ren-Ruhra Expressu

| Siemens/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 28.03.2015 211

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-03-28 12:48:41 Autor: tzj
---.dip0.t-ipconnect.de
Ren-Ruhra!!!!!!!!

Dawno się tak nie ubawiłem. Kto to u was wymyśla?
2015-03-28 12:52:05 Autor: tzj
---.dip0.t-ipconnect.de
"...w aglomeracji Ren-Ruhra."


GENIALNE! [Admin: zmoderowano]
2015-03-28 13:04:05 Autor: głos z kujpomu
---.play-internet.pl
MFP Bydgoszcz nie startowała?
2015-03-28 14:25:52 Autor: tzj
---.dip0.t-ipconnect.de
"prace utrzymaniowe" - też dobre!
2015-03-28 15:20:54 Autor: bun
---.torun.mm.pl
Projektując czoło pociągu chyba inspirowali się wyrobami PESY :)
2015-03-28 15:29:46 Autor: asdasdf
---.spine.pl
niemcy rżną polski design. Co widać na wizce. :)
2015-03-28 15:46:18 Autor: Leśniczy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No, no, no... Mordka jak w naszej poczciwej WKD rodem z PESY :-)
2015-03-28 16:12:52 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Dobry pomysł z układem mieszanym jednopokładowy/dwupokładowy, w innych EZT jak człony skrajne z napędem są również piętrowe to aparatura jest poupychana w ogromnych szafach na środkowym poziomie z obu stron tego członu. Tu aparatura jest na dachu przez co jest ciągła przestrzeń od początku do końca członu skrajnego, nad wózkami zamiast szaf są siedzenia i przez to, że ta przestrzeń jest odzyskana to w sumie taki jednopokładowy człon skrajny ma niewiele mniej siedzeń od odpowiednika dwupokładowego. Z drugiej strony nie ma co narzekać, bo i tak to znowu nie taki problem zrobić EZT z wszystkimi członami dwupokładowymi w porównaniu do ewentualnej próby zrobienia takiego SZT.
2015-03-28 16:21:16 Autor: ren-ruhra
---.torservers.net
Ren-Ruhra???? Ku....wa, kto to wymyślił? :D:D:D:D
2015-03-28 16:59:24 Autor: wojtus
---.183.138.127.dsl.dynamic.t-mobile.pl
sobota czyli gimbaza ma wolne od szkoły

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ren-Ruhra
2015-03-28 17:28:24 Autor: michalite
---.icpnet.pl
Aglomeracja tak się faktycznie po polsku nazywa; Rhein-Ruhr Express jest natomiast marką handlową, której jako takiej się nie tłumaczy.
2015-03-28 18:01:48 Autor: Arturek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Po przeliczeniu wychodzi ok. 20 mln euro za jeden EZT co daje w sumie około 80 mln PLN za sztukę. Gdyby polskie EZT regionalne tyle kosztowały to byłby lepszy wypas niż wnętrze świetokrzyskich impulsów.
2015-03-28 18:32:20 Autor: MarMariosti.
---.play-internet.pl
Dokładniej 84,7 mln PLN za sztukę, to nie obejmuje czasem paru lat serwisu? Bo to trochę drogo, tyle bez serwisu kosztowały pendolino pkp o tej samej pojemności i bez porównania lepszych osiągach.
To musi być z tymi 34 latami serwisu cena.
2015-03-28 22:23:04 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
no i tam da się uruchamiać przyspieszone 800 miejscowe pociągi z dobrą częstotliwością, a u nas zazwyczaj nawet nie ma po dwie pary dziennie przyspieszonych....chocby na pojedyńczym EN57... (albo integracji taryfowej z ruchem regionalnym dotowanych TLK/IC...)
2015-03-28 22:33:16 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@MarMariosti.

http://www.railwaygazette.com/news/passenger/single-view/view/siemens-to-build-rrx-double-deckers.html
"The Rhine-Ruhr Metropolitan Region has awarded Siemens to supply 82 Desiro HC electric multiple units for the Rhine-Ruhr Express and provide maintenance services for 32 years. "

broszurka (nie wiem czy 100% identycznego produktu)
http://www.mobility.siemens.com/mobility/global/SiteCollectionDocuments/en/rail-solutions/commuter-and-regional-trains/desiro-platform/brochure-desiro-hc-en.pdf

to nie sa "gorsze osiągi" od Pendolino, to są po prostu nieco inne pociągi. To nie pociągi dla niemieckich ICE tylko dla niemieckich regionalnych (które częściowo pełnią też funkcje naszych TLK - tyle, że robią to lepiej). Taki pociąg np. musi miec lepsze przyspieszenie niż Pendolino.
2015-03-28 22:43:33 Autor: erto
---.play-internet.pl
@tzj
Jeszcze śmieszniej będzie, jeżeli ktoś w 'RK' odważy się to przetłumaczyć... :))))
2015-03-29 00:11:20 Autor: edek1234
---.dynamic.chello.pl
Same pociągi kosztują 800 mln EUR. Reszta to serwisowanie przez te parę lat.
2015-03-29 08:09:10 Autor: peron7
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano],a na Wschodnim sufit leci na łeb,na szyję
2015-03-29 08:47:15 Autor: adssddd
---.spine.pl
A w Austrii ledwo wybudowany most się zawalił na łeb więc nie marudź bo nie wiesz co sie dzieje za granicą a [Admin: zmoderowano]
2015-03-29 10:32:31 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@Kflik

To nie tak że Pendolino ma gorsze przyspieszenie niż regionalne EZT. Pendolino ma 0,4 m/s^2 ale jest to utrzymane przez prawie cały zakres prędkości , dzięki czemu dobrze ciągnie powyżej 200.

Pociągi podmiejskie mają 1.2 m/s^2 ale tylko do 40 km/h, potem to systematycznei spada i powyżej 120 słabo ciągną.
2015-03-29 12:48:08 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Ave Ja

czyli ma gorsze przyspieszenie przy częstszym zatrzymywaniu się;)
lub na liniach gdzie pełnej prędkości i tak nie osiągnie albo są co chwilę ograniczenia (patrz infra w Polsce)
2015-03-29 18:59:39 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@Kflik

Jeśli będzie jechał tylko 100-120 to tak, ale już powyżej 120 zjada Flirty i Elfy na śniadanie.

Dla laika to można to porównać do przerzutek w rowerze - na pocżątku masz mniejsze i lekko się pedałuje, potem musi zwiększyć obciążenie aby szybciej pojechać.

Silniki elektryczne mają przekładnię, której zmiana jest możliwa tylko w specjalistycznym warsztacie, więc siłą rzeczy podczas jazd przełożenia są stałe.

Podmiejskie EZT są nastawione na przyspieszenie - mają 1.2 m/s^2 ale tylko do 40 km/h. Później ta wartość dość mocno spada - o ile to już zależy od konkretnego pojazdu, a producenci nei chwalą się za bardzo dokłądnymi charakterystykami trakcyjnymi.

Pendolino ma 0,5 m/s^2. Alstom także się nie chwali dokładniejszymi danymi, ale za to Siemens pochwalił się przy okazji Velaro RUS, czyli Spasana. Otóż ma on 0,43 m/s^2 do prędkości 60 km/h i 0,40 m/s^2 do 120 km/h. Pendolino jest o klasę słabsze i wolniejsze (dzięki czemu ma większe przyspieszenie), ale budowę układu napędowego ma bardzo podobną, więc można wysnuć wniosek że w Pendo wygląda to podobnie, i te 0,47 jest trzymane do 120 km/h, kiedy regionalny EZT ma wtedy 0,1-0,2 m/s^2.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5