1,7 mld euro – tyle będzie kosztował tabor do obsługi linii regionalnych w aglomeracji Ren-Ruhra w Nadrenii Północnej-Westfalii w Niemczech. Kontrakt na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych wygrała firma Siemens.
Kontrakt z firmą Siemens obejmuje dostawę 82 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Desiro do obsługi przewozów kolejowych w aglomeracji Ren-Ruhra. Zamówienie zleciła grupa lokalnych zarządców transportu z obszaru regionu. Poza dostawą pociągów, kontrakt obejmuje także utrzymanie składów przez 32 lata. Kwota, na jaką opiewa kontrakt, obejmuje zarówno dostawy pociągów, jak i koszty utrzymania. To największe do tej pory zamówienie Siemensa na niemieckim rynku przewozów regionalnych. – To duży sukces dla Siemensa, który pozwoli na utrzymanie miejsc pracy w Nadrenii Północnej-Westfalii. oraz stworzenie nowych. Kontrakt na utrzymanie na tę skalę jest pierwszym zamówieniem realizowanym przez Siemensa na rynku niemieckim – wyjaśnia szef Siemens Mobility Jochen Eickholt.
Dla nowych pociągów powstanie zaplecze utrzymaniowe w Dortmundzie. Zatrudnienie znajdzie tam około 100 osób. Na terenie zaplecza będzie można prowadzić jednocześnie prace utrzymaniowe czterech ezt. Na terenie kompleksu znajdzie się dodatkowo zewnętrzna myjnia, a także tory postojowe dla 10 pociągów.
Każdy z elektrycznych zespołów trakcyjnych będzie miał długość 105 m. Skrajne człony pociągów będą jednopoziomowe, a piętrowe będą dwa człony środkowe. Pociągi będą mogły rozpędzać się do prędkości 160 km/h. Na pokładzie każdego z nich zmieści się około 400 pasażerów. większość tras będzie obsługiwana pociągami w trakcji dwukrotnej.
Pierwszy skład zostanie dostarczony w roku 2018 i wejdzie na stałe do rozkładu jazdy w grudniu 2018 roku.