NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Omijał opuszczone rogatki slalomem [film]

| inf. pras 14.05.2021 4,5k

Kolejarze apelują – o bezpieczeństwo na przejazdach. Znoszone są obostrzenia i będzie więcej podróży także przez kolejowo-drogowe skrzyżowania. Jednym z najczęstszych błędów kierowców jest omijanie slalomem zamkniętych zapór. Takie postępowanie prowadzi do tragedii, opóźnień pociągów, problemów w komunikacji.
Jak podkreśla PKP PLK, 99% wypadków na przejazdach wynika z nieodpowiedzialności kierowców. Najczęściej popełnianymi przez kierowców błędami są: omijanie slalomem zamkniętych zapór, ignorowanie znaku stop, wjeżdżanie pod opadające rogatki, zbyt szybka jazda. To zagrożenie życia kierowcy, jego pasażerów oraz pasażerów i obsługi pociągów.

Inne błędy to lekceważenie zasady nie wjeżdżania na tory, jeśli nie ma możliwości zjazdu z przejazdu, a także jazda „na pamięć” – przeświadczenie, że „o tej porze nic nie jeździ”. Trzeba pamiętać, że czerwone światło absolutnie zakazuje wjazdu na skrzyżowanie. Zbliżając się do przejazdu należy ograniczyć prędkość i zachować szczególną ostrożność – upewnić się, że nie zbliża się pociąg.

Slalomem pod pociąg w Radziwiłłowie

Nieodpowiedzialnie zachował się kierowca na przejeździe w Radziwiłłowie w woj. mazowieckim (film). 11 maja 2021 r. mężczyzna zignorował czerwone światła i zamknięte rogatki. Slalomem omijał zapory. Wjechał pod pociąg i został ranny. Pasażerowie nie byli poszkodowani, stracili czas na przesiadki. Zdarzenie spowodowało utrudnienia dla wielu podróżnych na linii Warszawa - Łódź.

Kolejarze apelują do kierowców i pieszych o rozwagę. Szczególnie w związku z luzowaniem obostrzeń sanitarnych, kiedy będzie więcej wyjazdów i wzmożony ruch. Apele są organizowane w ramach kampanii Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko! To różne w formie działania adresowane do wszystkich grup społecznych. Więcej na: www.bezpieczny-przejazd.pl.

Żółta naklejka

PLK przypomina o możliwości korzystania z żółtej naklejki, która ratuje życie w niebezpiecznych sytuacjach. Naklejka ma trzy ważne numery: indywidualny numer przejazdu, który precyzyjnie określa położenie; numer alarmowy 112, który należy wybrać, gdy zagrożone jest życie i zdrowie oraz numer do służb technicznych PLK, na który można zgłaszać sytuacje nie zagrażające bezpośrednio życiu. Więcej informacji: https://bezpieczny-przejazd.pl/zolta-naklejka/.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45792)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45792)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5