Partnerzy serwisu:
Kadry

Nie będzie „kolejowego” wiceministra?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński/Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

KADRY
Nie będzie „kolejowego” wiceministra?
Niewykluczone, że stanowisko podsekretarza stanu w MIR ds. transportu kolejowego pozostanie nieobsadzone do końca kadencji, a sprawy związane z kolejnictwem będzie pilotować bezpośrednio minister Maria Wasiak. Tak dzieje się już zresztą w tym momencie.

Wiceminister Zbigniew Klepacki odpowiedzialny za kolejnictwo został odwołany w połowie grudnia. W sumie dymisje wręczono wówczas 4 wiceszefom MIR. Na razie powołany został tylko jeden nowy wiceminister – Waldemar Sługocki, który odpowiada za środki unijne. Według informacji, które przekazał „Rynkowi Kolejowemu” anonimowo jeden z posłów PO, bardzo prawdopodobne, że funkcja wiceministra ds. kolei nie zostanie już w ogóle do końca tej kadencji obsadzona.

– Sytuacja w resorcie jest w tym momencie taka, że i tak wszystkie sprawy związane z koleją, za które teoretycznie miałby być odpowiedzialny wiceminister, rozpatruje Maria Wasiak. Minister coraz bardziej skłania się w związku z tym ku stanowisku, żeby w ogóle nie powoływać wiceministra ds. transportu kolejowego. Wariantem alternatywnym jest desygnowanie na stanowisko wiceministra któregoś z funkcyjnych urzędników w MIR – twierdzi nasz rozmówca.

Syryjczyk: To nie byłaby nadzwyczajna sytuacja

Tadeusz Syryjczyk, były minister transportu i gospodarki morskiej, a obecnie Partner w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, uważa, że brak „kolejowego” wiceministra nie powinien zaszkodzić branży. – W dotychczasowej praktyce niektóre aspekty pracy ministerstwa były już przypisywane wprost ministrowi. Nie byłaby to więc sytuacja nadzwyczajna, choć akurat kolei nigdy nie dotyczyła – powiedział „Rynkowi Kolejowemu”.

– Jak takie sterowanie się sprawdzi funkcjonalnie zobaczymy dopiero po pewnym czasie, ale jeżeli minister ma zaufanie do Urzędu Transportu Kolejowego i kierownictwa PKP, to z poziomu pracy samego ministerstwa nie ma aż tak dużego natłoku spraw do prowadzenia. Warto też pamiętać, że do wyborów parlamentarnych nie zostało już dużo czasu – i to również będzie pewnie brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji personalnych – zaznaczył.

Zmienne koncepcje

Przypomnijmy, że niedługo po odwołaniu Klepackiego, praktycznie pewną była nominacja na stanowisko wiceministra Elżbiety Pierzchały, posłanki PO z Katowic i byłej dyrektor Śląskiego Zakładu PKP Przewozów Regionalnych. Według naszych informacji, premier Ewa Kopacz wycofała się jednak z tego pomysłu. Pierzchała miała objąć stanowisko sekretarza stanu – pełnomocnika rządu ds. inwestycji kolejowych (taki mechanizm to furtka prawna pozwalająca na obejście Ustawy o Radzie Ministrów – wiceminister w randze podsekretarza stanu nie może być jednocześnie posłem), ale opinia publiczna źle przyjęła pomysł wprowadzenia do kilku resortów wiceministrów-pełnomocników – stąd zmiana decyzji.

Później na giełdzie nazwisk pojawiły się kandydatury Patrycji Wolińskiej-Bartkiewicz, byłej wiceminister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej (a wcześniej – wiceminister infrastruktury), a także Piotra Ciżkowicza, członka zarządu PKP SA.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

Prawo i polityka

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

wu, Rynek Kolejowy 24 września 2015

MIR: Decyzja UOKiK nie zatrzyma restrukturyzacji Przewozów Regionalnych

Prawo i polityka

MIR: pociągu z Katowic do Warszawy przez CMK i Kielce nie będzie

Pasażer

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

Biznes

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

jm, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2015

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Biznes

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 14 lipca 2015

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

Tabor i technika

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

ew, Rynek Infrastruktury 17 lipca 2015

Zobacz również:

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

Prawo i polityka

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

wu, Rynek Kolejowy 24 września 2015

MIR: Decyzja UOKiK nie zatrzyma restrukturyzacji Przewozów Regionalnych

Prawo i polityka

MIR: pociągu z Katowic do Warszawy przez CMK i Kielce nie będzie

Pasażer

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

Biznes

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

jm, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2015

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Biznes

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 14 lipca 2015

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

Tabor i technika

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

ew, Rynek Infrastruktury 17 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5