NUMER 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat numeru:
Rower na kolei
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

| Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 14.07.2015 92

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-14 12:12:54 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Przy obniżeniu cen biletów wpływy z biletów by najprawdopodobniej wzrosły, więc cały schemat myślenia jest nieprawidłowy.
2015-07-14 12:13:10 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Nic się nie da!

Copyright:Platforma Obywatelska
2015-07-14 12:26:27 Autor: Kflik
---.60.129.178
Hm...
"Analogiczne do autostrad obniżenie opłat za infrastrukturę dla przewoźników kolejowych pozwoliłoby np. obniżyć ceny biletów kolejowych na trasach konkurujących z autostradami."

Czyli na najlepszych magistralach???

Może jeszcze kosztem podniesienia opłat na rzecz PLK na słabszych liniach?

To w sumie i lepiej, że się nie da...

juz i tak stawki na Kraków - CMK - Warszawa są niższe od Kraków - Kielce - Radom - Warszawa (winnym objazd przez Dęblin).

Co na kolei otworzy dla niej szanse to odbetonowanie rynku (polegającego na bezprzetargowym przekazywaniu kasy do wybranego przewoxnika dalekobieżnego) i tu faktycznie mogło by byc dobre: zabrac dotację PKP IC i zamiast tego dać ją PLK na obniżenie stawek (choćby i na magistralach).

Natomiast na słabszych liniach należy calkowicie zmienić zasady ustalania stawek PLK (raczej wprowadzic coś na wzór ryczałtu i SZT/EZT jeżdzą ile chcą w ramach godzin otwarcia linii kolejowej)

PRZEDE WSZYSTKIM PLK powinna publicznie podawać ile ją kosztuje utrzymanie każdej linii kolejowej!
(stacje styczne wliczone do linii ważniejszej chyba że dana stacja istniałaby tylko ze względu na odgałęziającą się linię boczną)
2015-07-14 12:45:05 Autor: Kflik
---.60.129.178
@analityk
W "PKP Intercity rozszerzy trasy Dartów i Flirtów?"
zadałem pytanie dlaczego bilety na TLK na krótkie odległości nie mogą stanieć
to dostałem odpowiedź, że
"Może dlatego, że wtedy dotacje musiałyby być jeszcze wyższe?"

więc nie wszyscy podzielają taka opinię, pewnie PKP tez nie.
Pewnie sadzą, że jakby każdy bilet kosztował minimum 150zł to dotacja byłaby zbędna ;)
2015-07-14 12:46:05 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
"Ministerstwo odpowiada, że nie pozwalają na to przepisy."

No to je zmieńcie!

A takie kwiatki jak "lub czasopisma", czy "inne rośliny" to już można?
2015-07-14 12:55:20 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Jeśli chodzi o pociągi docierające do/z/, lub w pobliże kurortów nadmorskich, to te i tak mimo tych ułatwień dla posiadaczy samochodów na A$1, i tak będą miały prawdopodobnie, bardzo dobre napełnienia.

Problem jest szerszy, i nie odnosi się jedynie do tej opisanej sytuacji, ta jest jedną z wielu pochodnych niezrównoważonego transportu w Polsce, który jest przechylony nadmiernie w stronę transportu samochodowego. Ten niekorzystny proces kształtuje się od wielu lat, i nie da się tego tak zwyczajnie odwrócić o '180 stopni'. Jeżeli nie da się wprowadzić - rzekomo - tych zapisów prawnych, w celu obniżenia stawek za dostęp do infrastruktury kolejowej, dla tych przewoźników kolejowych, bo niby nie będą zgodne z przepisami, także z UE, a tym samym nie jest w Polsce realizowana polityka zrównoważonego transportu, zgodnie z dyrektywami unijnymi, to mamy tutaj jakieś błędne koło...

Poza tym jaką mamy gwarancję że np. taka s -ka jak "PKP IC" obniżyła by ceny za bilety, gdyby jej obniżono stawki za dostęp do 'infry' ?
Tam jest taka dziwna i niezrozumiała dla pasażera polityka taryfowo - przewozowa, że ... niczego nie można być pewnym. Pewnikiem będzie na pewno wyciągnięcie ręki po większą dotację z budżetu państwa, w tej sytuacji .
2015-07-14 13:02:58 Autor: Adolf Hitler
---.internetdsl.tpnet.pl
Największe opłaty powinny być za korzystanie z linii Kraków - Katowice. Pociągi jadą tam wolno, przez co dłużej zajmują dany fragment torowiska, zatem opłaty powinny być odpowiednio wyższe. Analogicznie należy postąpić w przypadku linii Warszawa - Radom.
2015-07-14 13:23:04 Autor: Kflik
---.60.129.178
@huciński PL

Przede wszystkim to nikt nawet nie wie, łącznie z samorzadami!
ile tak na prawdę kosztuje danej linii kolejowej.

To nie powinno być trzymane w tajemnicy.

Np. taka Opole - Kluczbork?
Pewnie samorząd chciałby wiedziec ile to kosztuje i jak to się ma do wpływów np. z SZT jadącego co hipotetyczne 20 minut od 5 rano do 23 wieczorem ;)

suma kosztów po wszystkich liniach powinna dać koszty PLK w całości, z jakims marginesem na administrację centralną.
2015-07-14 13:26:31 Autor: Kflik
---.60.129.178
już pomijając takie banały jak fakt, że samorząd (i podatnik!) będzie chętniej płacił za dostep do infry (to, że pomiędzy nim a infrą jest przewoźnik nie ma wielkiego znaczenia) jeśli będzie wiedział, że ta kasa idzie na utrzymanie konkretnej linii i dzięki niej za 4 lata nie będzie tam 30km/h.
2015-07-14 13:28:48 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Adolf Hitler

Trochę już tak jest.

Kraków - Kielce - Radom - Warszawa opłaty na rzecz PLK są wyższe niż na Kraków - CMK - Warszawa.

Dziwię się tylko, że bilety są tańsze przez Kielce i Radom, powinny być może droższe skoro koszty (PLK, dłużej zajmowany przez podróżnego tabor i pracownicy) sa tam wyższe niż na CMK :>

choć w sumie...Pendolino po 19 jest już tańsze niż TLK po 18 przez Kielce i Radom - więc cos zmieniają ;)
2015-07-14 13:47:27 Autor: Maciek
---.48.17.186

Maciek
Czy przepisy UE przypadkiem nie zakazują też ukrywania kosztów jednego środka transportu, zaburzając jego konkurencyjność względem pozostałych?
2015-07-14 13:54:50 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
@ Kflik

A to nie jest pochodna 'monopolizacji' infrastruktury kolejowej ?
No bo patrząc na drogi, mamy - krajowe, wojewódzkie, powiatowe, gminne, nawet osiedlowe, czyli 'stricte' państwowe, samorządowe, prywatno - publiczne...
W przypadku torowisk, to jeszcze tramwajowe należą do gmin lub związku gmin, - czyli samorządy miejskie, i one wiedzą ile to kosztuje - budowa, utrzymanie, remonty... a' infra kolejowa poza PKP PLK' ile tego jest ? W sumie to jakby się ktoś uparł, to mógłby też powiedzieć, co gminę/samorząd obchodzi utrzymanie tego czym zajmuje się państwo, dostajecie wsparcie z budżetu centralnego, rozmaitych funduszy więc o co wam chodzi jeszcze ? Chcecie wiedzieć ile to kosztuje, wybudujcie sobie np. swoją linię kolejową to będziecie wiedzieć ? Takie błędne koło.

I wyciągnięta ręka po dotacje, a ogółem kwota pomocy publicznej za 2014 rok, udzielona rozmaitym podmiotom przekroczyła 20 mld. zł. i stale rośnie. Dokąd i do kiedy tak będzie ?
2015-07-14 15:19:39 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Czy widział ktoś bramki na kolei?
Ja tylko na granicy z Białą Rusią i u-Krainą widziałem. Musi w nich mierzyli mGy w obawie przed Czarnobylem.

Czy jak za 2 tygodnie w weekend będę jechał nad morze furą, to na pewno nie będę musiał hamować na bramkach i płacić?
2015-07-14 15:55:42 Autor: Hans Winkler
---.120.225.195.static.bait.pl
Bez przemyślanej restrukturyzacji PLK obniżka stawek jest niemożliwa. Ta restrukturyzacja, jaką od kilku lat przeprowadzają w PLK bankowi menagerowie spowodowała niesamowity przerost administracji, dyrektoryzacja osiągnęła swoje apogeum. Wpływy ze sprzedaży tras i część dofinansowania pochłaniają apanaże armii zbędnych urzędników.
2015-07-14 16:12:10 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Ta ustawa byłaby ratunkiem nie tyle dla linii biegnących wzdłuż autostrad, bo to są zazwyczaj świetnie utrzymane magistrale z prestiżowymi pociągami, tylko dla lokalnych tras kolejowych, po których kursuje kilka par pociągów pasażerskich na dobę lub z rzadka pociąg towarowy.
Za taki np. Lwówek Śląski opłata powinna być w zasadzie symboliczna, oby tylko tam ktoś chciał jeździć. To że platfusy uważają, że "nie da się" na etapie kampanii wyborczej powinien w całej rozciągłości wykorzystać PiS i grać kartą odcinania kolejnych miast i miasteczek na prowincji od sieci kolejowej, bo platfusom zamarzyło się p.i.e.r.d.o.l.i.n.o. Tylko czy PiS jest w stanie zagrać na tej nucie, czy im w ogóle na tym zależy żeby ratować polską kolej lokalną? Wiadomo, że ten temat może się okazać gorącym kartoflem po wyborach.
2015-07-14 16:26:12 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@wasiu
Przecie różnica między PIS im PO dotyczy tylko in vitro i związków partnerskich
W kwestiach zasadniczych niczym się nie różnią, więc nie spodziewajmy się rewolucji na torach
2015-07-14 22:16:18 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Hans Winkler

My nawet nie mówimy o obniżce stawek jako takiej.
Niech po prostu będzie jawne ile kosztuje utrzymanie danej linii kolejowej.

Oczywiście dobrze by też było gdyby PLK nie była spółką prawa handlowego (kwestie amortyzacji itp)
2015-07-14 22:18:22 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@wasiu

dokładnie!

niestety politycy, media i nawet wiele osób na forach, twierdzi, że obecnie jest super i nie trzeba nic zmieniać....jest pendolino, podmiejskie w Warszawie jeżdżą, bardzo-mocno-dotowany TLK dociera do Zagórza choć prawie nikt o tym nie wie, więcej im nie potrzeba.
2015-07-15 12:42:06 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Po co dyskutować nad szczegółami taryfikatora za dostęp do torów? W ten sposób do niczego się nie dojdzie. Należy we wszystkich pozycjach wpisać zero. Tak, dostęp do torów powinien być bezpłatny.

Takie rozwiązanie miałoby wiele zalet. Prosto, jasno i bez krętactw a poza tym nie byłoby nacisku na likwidowanie linii. Środki na utrzymanie torów? Oczywiście z części dotacji odebranych IC, PR, kolejom wojewódzkim i wszystkim innym przewoźnikom.
2015-07-15 18:27:33 Autor: siemens
---.dynamic.gprs.plus.pl

siemens
Tu władze kolei powinny wystąpić na drogę sądową o wyrównanie szans podmiotów gospodarczych. Bo skoro Państwo jednym dopłaca a drugim nie to zwyczajnie nie jest to zgodne z prawem, które mówi o równym traktowaniu podmiotów gospodarczych. Nie można faworyzować jednego i udupić drugiego zasłaniając się przepisami !!!
2015-07-16 15:58:01 Autor: teletechnik
---.olsztyn.vectranet.pl
Niektórzy z Państwa piszą z sensem, a niektórzy piszą bzdury. Tu przecież chodzi o kasę.
Otwarcie bramek to robota "lobby paliwowego". Jeżeli do końca czerwca IC przewiozło o 2 mln. pasażerów więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym i prognozy przewidują dalszy wzrost, to trochę pieniążków za paliwko poszło się stosunkować. Ha,ha
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat najnowszego raportu jest z jednej strony wakacyjny, a z drugiej – mocno rozgrzewający opinię publiczną – czyli kolej i rower. Jak zwykle, nie brakuje również ciekawych rozmów, tematu integracji komunikacji czy przyszłości technologicznej, takiej jak wodór i ETCS. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5