Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nie będzie kolejnych Impulsów 2 na południu Włoch. Przynajmniej na razie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nie będzie kolejnych Impulsów 2 na południu Włoch. Przynajmniej na razie
Fot. Newag
Nie będzie więcej dostaw Impulsów 2 dla przewoźnika FSE z południa Włoch. Operator chciał otrzymać cztery Impulsy 2 w cenie, która mogłaby oznaczać dla Newagu wyłącznie straty. Jedenaście Impulsów 2 jeździ jednak w okolicach Bari bez większych problemów.

Umowa, która poskutkowała zyskaniem kontraktu na dostawę pierwszych Impulsów 2 dla przewoźnika FSE, została przez Newag podpisana w 2015 roku. Pojazdy miały wyjechać na nowo-elektryfikowane trasy z Bari do kilku miejscowości na południowy wschód od stolicy Apulii. Proces montażu sieci trakcyjnej mocno się jednak przedłużał co miało w pływ na zamówienie. Ostatecznie dopiero we wrześniu 2019 roku pierwsze pięć Impulsów 2 wyruszyło w trasę do Putignano. Wkrótce elektryczne polskie pociągi pojechały też na drugiej linii, do Adelfii.

Łącznie FSE zamówiło 11 trójczłonowych zespołów trakcyjnych w ramach dwóch umów wykonawczych – na pięć i na sześć pociągów. Wszystkie zostały dostarczone w 2021 roku. FSE chciało zamówić kolejne cztery pociągi i zrealizować całą umowę ramową, jednak na przeszkodzie stanął Covid-19 i niepewność dotycząca przyszłości kolei w regionie. Dopiero w 2022 roku rozpoczęto negocjacje z Newagiem dotyczące zakupu czterech ostatnich Impulsów. Niestety nie udało się ich doprowadzić do satysfakcjonującego obie strony końca.

– Warunki dostawy czterech pojazdów z opcji musiały ulec zmianie. Umowa ramowa została podpisana w 2015 roku. FSE zaproponowało nieakceptowalne mechanizmy waloryzacyjne. Były one nieadekwatne do realnego wzrostu kosztów wytworzenia pojazdów. Różnice stanowisk dotyczyły również terminów dostaw pojazdów, które niestety uległy w ostatnim czasie wyraźnemu wydłużeniu. W roku negocjacji nie osiągnęliśmy konsensusu. Ostatecznie FSE podjęło decyzję o zakończeniu negocjacji. Szanujemy ją – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Józef Michalik, wiceprezes Newagu.

Czy po zakończeniu współpracy z operatorem wąskotorowym z Sycylii obecna decyzja oznacza koniec współpracy z włoskimi firmami? Newag chce by stało się inaczej.

– Na rynku włoskim będziemy zwiększać naszą obecność – powiedział zdecydowanie Michalik.


Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Newag chce budować wagony pasażerskie na 200 km/h

Tabor i technika

Newag chce budować wagony pasażerskie na 200 km/h

Michał Szymajda 14 czerwca 2023

Kolejne Impulsy dla Zachodniopomorskiego. Budżet powiększony

Tabor i technika

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Zintegrowany transport

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Mikołaj Kobryński 07 czerwca 2023

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Newag chce budować wagony pasażerskie na 200 km/h

Tabor i technika

Newag chce budować wagony pasażerskie na 200 km/h

Michał Szymajda 14 czerwca 2023

Kolejne Impulsy dla Zachodniopomorskiego. Budżet powiększony

Tabor i technika

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Zintegrowany transport

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Mikołaj Kobryński 07 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5