Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nie będzie kolejnych Impulsów 2 na południu Włoch. Przynajmniej na razie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
28-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nie będzie kolejnych Impulsów 2 na południu Włoch. Przynajmniej na razie
Fot. Newag
Nie będzie więcej dostaw Impulsów 2 dla przewoźnika FSE z południa Włoch. Operator chciał otrzymać cztery Impulsy 2 w cenie, która mogłaby oznaczać dla Newagu wyłącznie straty. Jedenaście Impulsów 2 jeździ jednak w okolicach Bari bez większych problemów.

Umowa, która poskutkowała zyskaniem kontraktu na dostawę pierwszych Impulsów 2 dla przewoźnika FSE, została przez Newag podpisana w 2015 roku. Pojazdy miały wyjechać na nowo-elektryfikowane trasy z Bari do kilku miejscowości na południowy wschód od stolicy Apulii. Proces montażu sieci trakcyjnej mocno się jednak przedłużał co miało w pływ na zamówienie. Ostatecznie dopiero we wrześniu 2019 roku pierwsze pięć Impulsów 2 wyruszyło w trasę do Putignano. Wkrótce elektryczne polskie pociągi pojechały też na drugiej linii, do Adelfii.

Łącznie FSE zamówiło 11 trójczłonowych zespołów trakcyjnych w ramach dwóch umów wykonawczych – na pięć i na sześć pociągów. Wszystkie zostały dostarczone w 2021 roku. FSE chciało zamówić kolejne cztery pociągi i zrealizować całą umowę ramową, jednak na przeszkodzie stanął Covid-19 i niepewność dotycząca przyszłości kolei w regionie. Dopiero w 2022 roku rozpoczęto negocjacje z Newagiem dotyczące zakupu czterech ostatnich Impulsów. Niestety nie udało się ich doprowadzić do satysfakcjonującego obie strony końca.

– Warunki dostawy czterech pojazdów z opcji musiały ulec zmianie. Umowa ramowa została podpisana w 2015 roku. FSE zaproponowało nieakceptowalne mechanizmy waloryzacyjne. Były one nieadekwatne do realnego wzrostu kosztów wytworzenia pojazdów. Różnice stanowisk dotyczyły również terminów dostaw pojazdów, które niestety uległy w ostatnim czasie wyraźnemu wydłużeniu. W roku negocjacji nie osiągnęliśmy konsensusu. Ostatecznie FSE podjęło decyzję o zakończeniu negocjacji. Szanujemy ją – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Józef Michalik, wiceprezes Newagu.

Czy po zakończeniu współpracy z operatorem wąskotorowym z Sycylii obecna decyzja oznacza koniec współpracy z włoskimi firmami? Newag chce by stało się inaczej.

– Na rynku włoskim będziemy zwiększać naszą obecność – powiedział zdecydowanie Michalik.


Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Newag: Ponad 10 mld złotych w portfelu zamówień

Tabor i technika

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Newag: Ponad 10 mld złotych w portfelu zamówień

Tabor i technika

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij