Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Newag sprzeda 50 lokomotyw do Austrii?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
21-03-2016
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Newag sprzeda 50 lokomotyw do Austrii?
fot. Łukasz Gełda, SM42.pl
Według sprawozdania grupy Newag, jeszcze w tym miesiącu spółka zamierza złożyć ofertę w postępowaniu ogłoszonym przez OBB Austria na dostawę 50 lokomotyw sześcioosiowych. Nowosądecki producent pozytywnie przeszedł proces prekwalifikacji. 

Zamówienie austriackiego przewoźnika opiewa na w sumie 200 lokomotyw o prędkości maksymalnej 120 km/h wraz z usługą utrzymania i jest podzielone na trzy części.

Pierwsza część dotyczy dostawy lokomotyw "Standard" – czteroosiowych i wielosystemowych, o mocy 5,6 MW, przeznaczonych do obsługi ruchu krajowego (50) i międzynarodowego (pozostałe 50, w tym 25 mogących wjechać do Włoch). Mają być wyposażone w dodatkowy silnik spalinowy (last mile). Pierwsze 30 lokomotyw ma zostać dostarczonych w przyszłym roku. Pozostałe 70 sztuk to opcja zamówienia. Lokomotywy międzynarodowe poza Włochami mają być certyfikowane w ośmiu krajach, w tym w Polsce.

Dragon na "Super Cargo"

Druga część zamówienia dotyczy zakupu do 50 lokomotyw typu "Super Cargo West". Mają to być wielosystemowe lokomotywy bimodalne (hybrydowe) o mocy 5,6 MW w trakcji elektrycznej i 1,8 MW w trakcji spalinowej. Mogą mieć cztery lub sześć osi. Dostawy podstawowego zamówienia na 30 sztuk mają się zacząć w 2020 roku.

Trzecią część zamówienia nazwano "Super Cargo East" i dotyczy 50. sześcioosiowych lokomotyw 15 kV/25 kV z silnikiem "last mile" jako opcja. Mają być certyfikowane do przewozów w Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. W Austrii będą kursować tylko na linii z Wiednia do granicy węgierskiej. Podstawowe zamówienie opiewa tylko na 10 sztuk, dostarczanych od roku 2017.

Oferty Newagu należy się najprawdopodobniej spodziewać właśnie w trzeciej części zamówienia, ponieważ wspomniane wymagania dotyczące certyfikacji są tu najmniejsze. W części "Super Cargo West" OBB wymaga certyfikacji również na Turcję, Chorwację, Słowację, Serbię i Czechy.

Ruch na rynku lokomotyw

Newag ma w tym roku zamiar kontynuować rozmowy z kilkoma przewoźnikami zainteresowanymi zakupem lokomotyw 4- i 6-osiowych. Do tego intensyfikuje proces dopuszczenia lokomotyw elektrycznych do eksploatacji na terenie kilku krajów europejskich.

Jak już informowaliśmy, nowosądecki producent realizuje dostawy pięciu sześcioosiowych lokomotyw elektrycznych Dragon dla Freightliner PL. Podpisał też w zeszłym roku umowę na dostawę pięciu lokomotyw Grifin dla Lotos Kolej.

W 2015 roku Grupa Newag osiągnęła rekordowy wynik przychodów ze sprzedaży wynoszący 1,026 mld złotych. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij