Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Newag: Impuls 2 w przyszłym roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Newag: Impuls 2 w przyszłym roku
fot. Martyn Janduła
Z fabryki w Nowym Sączu wyjechał już setny Impuls. Trafił on do województwa małopolskiego. Był to zatem dobry powód by zapytać producenta o doświadczenia w produkcji tych pojazdów i o losy zapowiadanego Impulsa 2. ­ – To będzie hit –­ zapowiada Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.

Martyn Janduła, "Rynek Kolejowy": Spotykamy się z powodu wyprodukowania setnego pociągu Impuls przez Newag. Pewnie ma Pan powody do zadowolenia?

Zbignew Konieczek, prezes Newagu: Impuls jest flagowym produktem Newagu. Wyprodukowanie setnego już pociągu świadczy o tym, że dobrze sprawdził się na rynku i że pasażerowie oraz nasi klienci są z niego bardzo zadowoleni. Mogę powiedzieć, że jeździ w niemal każdym województwie, bo aż w jedenastu. Co więcej, bezawaryjność Impulsów wynosi 99%, a to kolejny dowód na to, że jest to naprawdę dobry produkt. Mało tego, serce pojazdu, czyli jego cała elektroenergetyka, wszystko jest wyprodukowane w Polsce.

W jakim kierunku chcecie teraz rozwijać Impulsy?

Doświadczenia na pierwszym, drugim, dziesiątym, dwudziestym, cały czas pozwalały nam na to, aby ten pojazd był ulepszany. Doszliśmy już w tej chwili do wniosku, że pora zastanowić się nad Impulsem 2. Trwają prace nad nim i myślę, że w przyszłym roku taki pojazd pojawi się na torach. Będzie on oczywiście na bazie tego pociągu, natomiast będzie w nim wiele nowoczesnych rozwiązań ułatwiających życie i przewoźnikom, i pasażerom.

Pamięta Pan pierwszego Impulsa? Czy jak Newag wyprodukował pierwszego Impulsa, to już wtedy Pan wiedział, że to będzie taki sukces, że to będzie najpopularniejszy polski ezt?

Tak, oczywiście, że pamiętam. Jak się już coś robi, to się wierzy, że się produkuje dobrze. Pamiętam dokładanie ten moment, a był to wtedy czas kryzysu w 2008 roku. Pozyskanie wtedy finansowania na wyprodukowanie i dostawę taboru graniczyło z cudem. Dokładnie pamiętam, który bank odważył się zaryzykować. Dzięki temu złożyliśmy ofertę dla Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i tam właśnie dostarczyliśmy pierwsze Impulsy typu 19WE. Dotarły one do spółki właśnie w 2008 roku. Jeżdżą do tej pory, a klient z tych pojazdów jest bardzo zadowolony.

Co się zmieniło w Impulsie od tego 2008 roku?

Wiele rzeczy się zmieniło i będzie się zmieniało. Rozpoczęliśmy prace nad Impulsem 2, ale to będzie naprawdę hit na rynku i wielka niespodzianka.

Dlaczego Impuls 2, jak to Pan określił, to będzie hit?

Będzie hit. Nie mogę tego teraz powiedzieć. Wszyscy zobaczą, że będzie to hit. Wystarczy porównać wyposażenie Impulsów, które jeżdżą na polskich torach i popatrzyć jak wygląda Impuls dla Bari. Wyposażenie środka było konsultowane z włoskimi designerami. Oni naprawdę są dobrzy.

Czyli szukając inspiracji dla "dwójki" trzeba dokładnie przyjrzeć się temu do Bari?

Trzeba koniecznie zobaczyć jak on wygląda, jednak podkreślam, że Impuls 2 będzie jednak inny. Ten dla Bari ma chociażby zupełnie inną wysokość podłogi. W polskich pociągach mamy mniej więcej ją na jednym poziomie, tam niestety, są schody, bo wejście jest na wysokości 500 mm, u nas z kolei jest na 760 mm.

Czyli Impuls dla Bari można określić mianem "przejściówki"?

To nie jest przejściówka. To jest dobry europejski pociąg, który jest w tej chwili homologowany we Włoszech.

Czy to oznacza, że od teraz Newag będzie oferował Impulsy 2 w przetargach w Polsce?

Newag będzie proponował wszystko co ma w swoim portfolio. Natomiast to jest zależne od tego, czego sobie życzy klient. Musimy spełniać jego oczekiwania. To, że setny Impuls dla województwa małopolskiego tak wygląda, to oczywiście zasługa naszych projektantów, jednak to pracownicy urzędu marszałkowskiego mieli ostateczny wpływ na jego wygląd, bo wszystko z nimi uzgadnialiśmy.

Czy ŁKA i Przewozy Regionalne dostaną już Impulsa 2?

ŁKA tak, natomiast Przewozy Regionalne mają dostać pociągi jeszcze w tym roku, więc to nie będzie Impuls 2.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Newag podpisał umowę z Pomorzem Zachodnim na cztery Impulsy

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Newag podpisał umowę z Pomorzem Zachodnim na cztery Impulsy

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5