NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Newag i Olkol z ofertami w dużym przetargu na naprawy lokomotyw PKP Intercity

| Redakcja 05.03.2021 6,6k

Newag i Olkol z ofertami w dużym przetargu na naprawy lokomotyw PKP Intercity
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Dwie firmy stanęły do wartego blisko sto milionów złotych przetargu PKP Intercity na naprawy lokomotyw EP09.
W tym tygodniu oprócz otwarcia ofert w postępowaniu na lokomotywy wielosystemowe dla PKP Intercity miało miejsce również otwarcie ofert w przetargu na wykonanie napraw na 4. poziomie utrzymania lokomotyw elektrycznych serii EP09. Przetarg ten, ogłoszony na początku grudnia ubiegłego roku przez PKP Intercity został podzielony na dwa identyczne zadania. Każde z nich dotyczyło 20 sztuk lokomotyw jako zamówienia podstawowego oraz 5 sztuk jako opcja.

Zamawiający przeznaczył na realizację każdego z dwóch zadań kwotę w wysokości 49 858 319, 37 zł brutto (z prawem opcji) oraz 39 886 655, 50 zł brutto (bez prawa opcji), co daje łączną kwotę za całość zamówienia w wysokości 99 716 638,74 zł  brutto (z prawem opcji) lub 79 773 311 zł brutto (bez prawa opcji). Do postępowania zgłosiły się dwie firmy: Newag i Olkol.

W zadaniu nr 1 jedyną ofertę złożył Newag, który wycenił swoją pracę na 59 242 110,21 zł brutto (z prawem opcji) oraz 47 393 688,17 zł brutto (bez prawa opcji). Obie wyceny przekraczają budżet zamawiającego. Ciekawszą sytuację mamy w zadaniu nr 2, gdzie do postępowania zgłosił się, oprócz Newagu, również Olkol z Oleśnicy. Newag zaproponował ceny identyczne jak w zadaniu nr 1, przekraczając również i w tym przypadku wycenę zamawiającego, natomiast wycena Olkolu zmieściła się w budżecie i wyniosła 48 746 007,00 zł brutto (z prawem opcji) oraz 38 996 805,60 zł brutto (bez prawa opcji).

Jeżeli chodzi o pozostałe kryteria oceny ofert, to okres gwarancji zaproponowany przez Newag wynosi 21 miesięcy, a termin wykonania naprawy jednej lokomotywy to 70 dni kalendarzowych. Termin wykonania całości zamówienia oraz warunki płatności Newag zaproponował zgodnie z wymogami SIWZ, czyli 36 miesięcy od dnia zawarcia umowy albo do wyczerpania kwoty maksymalnego wynagrodzenia oraz termin płatności wynoszący 30 dni. Olkol odpowiednio zaproponował 60 miesięcy gwarancji oraz 63 dni kalendarzowe na wykonanie naprawy jednej lokomotywy. Pozostałe elementy oferty zostały określone na tym samym poziomie jak w ofercie Newagu.
Na razie nie wiadomo, czy PKP intercity zdecyduje się na zwiększenie budżetu w zadaniu nr 1, gdzie jedyna oferta została złożona przez Newag.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5