NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Newag dostarczył dwa spalinowe zespoły trakcyjne 222Ma na Podkarpacie

| Michał Szymajda 08.10.2020 243

Newag dostarczył dwa spalinowe zespoły trakcyjne 222Ma na Podkarpacie
SA140 dla Podkarpacia z poprzedniej dostawyFot. Newag
Nowosądecki Newag zakończył produkcję i przekazał do eksploatacji dwa spalinowe zespoły trakcyjne 222Ma (SA140). Podkarpacie kupiło je z myślą o Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej.
– Potwierdzamy, że dwa zamówione pojazdy 222Ma są już u klienta. Przekazanie zespołów trakcyjnych odbyło się zgodnie z ustalonym harmonogramem – powiedziała Aldona Mastalerz z biura prasowego Newagu.

Dwa dostarczone w ostatnich dniach dwuczłonowe spalinowe pojazdy otrzymały oznaczenie SA140 003 i 004. Są bliźniaczo podobne do tych, których Polregio używa na mocy porozumienia z urzędem marszałkowskim od 2018 roku. Te jednak kupiono w ramach dofinansowania do projektu dotyczącego zakupu taboru dla powstającej Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. W ramach tego projektu Newag dostarczy jeszcze osiem trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2.

Zespół trakcyjny 222Ma (SA140) będzie mógł kursować z prędkością do 130 km/h, jest długi na 43 metry. Wewnątrz znajduje się 115 miejsc siedzących, a łącznie pomieścić może 257 pasażerów. Wyposażony jest w pełni zintegrowany system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD. Bezpieczeństwo pasażerów zapewnia system monitoringu wnętrza oraz Intercom umożliwiający kontakt z kabiną maszynisty. Wszystkie pojazdy wyposażone są w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej z układem okien umożliwiającym swobodne przewietrzanie składu oraz system zliczania podróżnych. Spalinowe zespoły trakcyjne są przystosowane do przewożenia pasażerów z ograniczeniami ruchowymi, dla których wyznaczono specjalne miejsca oraz rampy, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie osobom o ograniczonej możliwości poruszania się, osobom z małymi dziećmi oraz rowerzystom. W pojeździe wydzielono również miejsca do przewożenia rowerów. Producent zapewnia na nie 60 miesięcy gwarancji.

Więcej o kontrakcie zawartym między Newagiem a Podkarpaciem pisaliśmy w momencie podpisania umowy, w końcu lipca 2019.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5