NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Newag: Będziemy współpracować z największymi światowymi graczami

| Dominik Lebda 22.09.2016 110

Newag: Będziemy współpracować z największymi światowymi graczami
Impuls dla Małopolskifot. Newag
Nowosądecki Newag jest w trakcie realizacji kilku strategicznych dla spółki kontraktów. Chodzi m.in. o pociągi dla włoskiego regionu Bari czy Impulsy dla Zachodniego Pomorza i Małopolski. Fabryka planuje zwiększenie produkcji w 2018 roku.
Obecnie jednym z najważniejszych i strategicznych projektów, który realizuje nowosądecka fabryka Newag, jest kontrakt dla włoskiego przewoźnika FSE na dostawę pociągów Impuls 2 dla regionu Bari. Impulsy do Włoch będą zmodyfikowane pod wymagania tamtejszego klienta. – Inne niż dla polskich klientów będzie wnętrze, ponieważ Włosi zupełnie inaczej postrzegają nowoczesność w tym względzie. Oczywiście urządzenia odpowiadające za bezpieczeństwo pojazdu na torach także będą inne niż w Polsce, tak by mogły porozumiewać się z tamtejszą infrastrukturą – powiedział prezes nowosądeckiego Newagu Zbigniew Konieczek. Delikatne zmiany będą dotyczyć także wyglądu zewnętrznego pojazdu. Pisaliśmy o tym tutaj. Prezes Newagu zapowiedział na początku września, że firma zdąży z dostawą Impulsów dla Bari. Pierwszy pociąg jest w końcowej fazie montażu i niebawem rozpoczną się testy.

Impulsy dla województw

Kolejnym kontraktem, które realizuje Newag, jest m.in. ten na dostawę Impulsów dla województwa małopolskiego. Z końcem roku na tory wyjadą cztery 5-członowe oraz dwa 4-członowe Impulsy. Koleje Małopolskie będą nimi obsługiwały m.in. trasę Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej z Tarnowa do Krakowa. Tutaj prezentowaliśmy zdjęcia niemal gotowych pojazdów. 

Kolejny duży kontrakt dotyczy dostawy 17 pojazdów Impuls dla województwa zachodniopomorskiego. Nowe EZT będą kosztować ponad 250 mln zł. W poniedziałek 12 września br. w Szczecinie umowę wartą ćwierć miliarda złotych podpisali marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz oraz Zbigniew Konieczek, prezes zarządu Newag SA. Więcej szczegółów tutaj. Nowe pojazdy mają kursować m.in. w relacjach Poznań – Krzyż – Choszczno – Szczecin; Słupsk – Koszalin – Szczecin; Szczecin – Świnoujście oraz na zastąpienie starszego taboru na liniach Szczecin – Gryfino – Chojna – Kostrzyn; Szczecin – Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski.

Międzynarodowa współpraca

Przedstawiciele Newagu zapowiedzieli współpracę z międzynarodowymi podmiotami. Duże nadzieje polscy producenci wiążą również z rynkiem ukraińskim. 17 sierpnia w Kijowie doszło do podpisania memorandum dotyczącego współpracy Newagu i Ukrzaliznycji w zakresie modernizacji lokomotyw należących do operatora. Informowaliśmy o tym tutaj.

– Został ogłoszony przetarg w Rzeszowie, w którym mamy zamiar uczestniczyć. Portfel zamówień na ten rok i przyszły może jest niepełny, ale toczą się postępowania. Mocno przyspieszymy w 2018 roku, ponieważ wtedy będą produkowane pojazdy dla metra w Sofii. Są również kontrakty, o których nie będę mówił, ale będziemy współpracować z wielkimi graczami światowymi na polskim rynku – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Zbigniew Konieczek.

Firma zakończyła już dostawy pięciu Impulsów dla województwa Opolskiego. Delegacja województwa opolskiego odwiedziła we środę berlińskie targi kolejowe Innotrans i wypożyczony na ekspozycję taboru pojazd Impuls. Jak poinformował “Rynek Kolejowy” członek zarządu województwa Szymon Ogłaza, podjęto już decyzję o zakupie dwóch kolejnych pojazdów w Newagu.
Zdjęcia z pierwszych przejazdów opublikowaliśmy tutaj.

Poza wspomnianymi kontraktami, Newag pracuje nad zwiększeniem sprzedaży swoich lokomotyw. Chodzi m.in. o znalezienie korzystnego dla polskich przewoźników modelu finansowania zakupu nowych lokomotyw. Szerzej o tym temacie pisaliśmy w tym artykule. Ponadto nowosądecka fabryka zapowiedziała przeniesienie produkcji lokomotyw z Gliwic do Nowego Sącza. Jak wyjaśniał wówczas Newag, popyt na nowe lokomotywy w Polsce jest mały a w najbliższym czasie nie należy się spodziewać dużego wzrostu zamówień, który uzasadniałby utrzymywanie fabryki w Gliwicach. O problemach gliwickiej fabryki pisaliśmy tutaj i tutaj.

– Gliwicki zakład będzie się skupiał nad naprawami lokomotyw EP09, które naprawiali. To był sztandarowy produkt naszego gliwickiego wydziału. Wszelkie zasoby zostały dopasowane do potrzeb i sytuacji na rynku – powiedział Zbigniew Konieczek. Warto dodać, że bliska realizacji jest umowa na dzierżawę przez Lotos Kolej 5 lokomotwy Griffin z Newagu. ABB poinformowało właśnie, że dostarczy nowoczesnej pakiety trakcyjne do tych czteroosiowych pojazdów. Pisaliśmy o tym na początku sierpnia. 

Modernizacje dla PKP IC

Sporych zamówień ze strony narodowego przewoźnika PKP Intercity można spodziewać się ze względu na intensyfikację napraw taboru. O problemach PKP Intercity, wynikających z braku okresowych przeglądów i napraw wagonów, skutkującymi m.in. likwidacją oferty „Tania Kuszetka” i brakiem wagonów barowych w większości pociągów kwalifikowanych i międzynarodowych, pisaliśmy tutaj.

Część ogłoszonych przetargów już została rozstrzygnięta. Modernizację z naprawą poziomu P5 szesnastu wagonów osobowych wykona Newag. Podobnie naprawę serwisową 9 lokomotyw serii EP09 należących do PKP Intercity. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Nowy Sącz (174)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Nowy Sącz (174)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5