Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Naprawy wielkopolskiego SA132-12 raczej nie będzie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
04-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Naprawy wielkopolskiego SA132-12 raczej nie będzie
Fot. Wielkopolska Policja
Spalinowy zespół trakcyjny SA132-12, który bardzo ucierpiał w wypadku do jakiego doszło w Bolechowie w kwietniu 2020, nie będzie odbudowywany. Zniszczenia okazały się zbyt duże.

Do zderzenia dwuczłonowego autobusu szynowego z ciężarówką z naczepą doszło 29 kwietnia w Bolechowie (linia 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz Główna). Czoło pojazdu zostało kompletnie zdemolowane, a kabina – zniszczona. Maszynista na szczęście przeżył i skończyło się ranach. Ranny został również kierownik pociągu oraz kierowca ciężarówki, który z jakiegoś powodu wjechał na przejazd pomimo zamkniętych rogatek i działającego oświetlenia (toczy się postępowanie w tej sprawie). Samorząd województwa wielkopolskiego zdecydował, że pojazd nie będzie już odbudowywany.

– Według ekspertyz, z punktu widzenia ekonomicznego, naprawa tego pojazdu jest wątpliwa ze względu na skalę uszkodzeń. Ostateczne protokoły kasacyjne jeszcze nie zostały podpisane, cały czas trwają postepowania odszkodowawcze – powiedział Robert Pilarczyk, dyrektor departamentu transportu w Wielkopolskim Urzędzie Marszałkowskim.

W zamian za SA132-12 w Wielkopolsce pojawi się nowocześniejszy Link. O jego zakupie przez samorząd województwa pisaliśmy tutaj. Na wielkopolskich torach są już też trójczłonowe zespoły trakcyjne z Newagu, które obsługują niezelektryfikowane linie, gdzie jest spora frekwencja. Jeżdżą m.in. do Wągrowca.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Jakub Rösler 24 lipca 2025

Wielkopolska i Koleje Wielkopolskie myślą o kolejnych "hybrydach"

Tabor i technika

PESA Atribo już w barwach Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Atribo odkupione z Włoch blisko Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Nowe Elfy w lipcu przyszłego roku

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Czy pociągi wodorowe będą potrzebne?

Tabor i technika

Zobacz również:

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Jakub Rösler 24 lipca 2025

Wielkopolska i Koleje Wielkopolskie myślą o kolejnych "hybrydach"

Tabor i technika

PESA Atribo już w barwach Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Atribo odkupione z Włoch blisko Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Nowe Elfy w lipcu przyszłego roku

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Czy pociągi wodorowe będą potrzebne?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij