Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Jakie nowe pociągi zobaczymy w południowej Polsce?
fot. jar (2016)Zdjęcie ilustracyjne
Samorządy województw podkarpackiego i śląskiego planują wydatkować środki na tabor kolejowy. Najbogatsze plany ma region podkarpacki, który w tym roku zapłaci za modernizację pięciu pojazdów, planuje również ogłosić zamówienia dotyczące kolejnych 11 jednostek. Natomiast żadnych wydatków w tym zakresie nie przewidują województwa ze stolicami w Krakowie i Opolu.

Podkarpackie: Modernizacja 5 pojazdów i przetarg na kolejne

Województwo Podkarpackie przewiduje w bieżącym roku zamówić 10 fabrycznie nowych jednostek taboru. Jak informowaliśmy na naszym portalu, w celu obsługi Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej samorząd przeprowadził postępowanie przetargowe na zakup ośmiu elektrycznych oraz dwóch spalinowych zespołów trakcyjnych. Z uwagi na zbyt wysokie ceny zaproponowane przez producentów taboru zostało ono unieważnione. Zamawiający planuje jednak niezwłocznie ogłoszenie ponownego przetargu, o czym informowaliśmy tutaj.

Ponadto samorząd województwa podkarpackiego zakłada ogłoszenie postępowania na modernizację jednego z pojazdów o napędzie spalinowym.

Na ​2019 rok planowana jest realizacja wcześniej zawartej umowy. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Zbigniew Kozak, zastępca dyrektora Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego, w 2019 r. za 6 765 000 zł brutto zakłada się wykonanie „ulepszenia” pięciu pojazdów spalinowych serii SA135 zakupionych w latach 2010-2011. Zgodnie z harmonogramem zostaną one zmodernizowane do listopada bieżącego roku. Ponadto dwa kolejne pojazdy zostaną poddane odnowie malatury zewnętrznej. Koszt malowania ich pudeł zewnętrznych wyniesie 94 710,00 zł brutto.

Śląskie: Zabezpieczono środki na zakup Elfów 2

Zgodnie z uchwalonym budżetem na bieżący rok samorząd województwa śląskiego przeznaczy na wydatki majątkowe w tabor kolejowy kwotę 83,6 mln zł. Jak wyjaśnia Witold Trólka z Biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, są one przeznaczone na realizację wcześniej zawartego kontraktu na dostarczenie pojazdów Elf 2. - 83,6 mln zł zostało zabezpieczone w budżecie celem zrealizowania zawartej umowy z PESĄ Bydgoszcz S.A. w ramach której Województwo Śląskie zamówiło 12 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 22WEd (Elf 2) – wyjaśnia „Rynkowi Kolejowemu” Witold Trólka. - Województwo Śląskie zapłaciło w bieżącym roku za pojazdy 22WEd-007 oraz 22WEd-008. Do odebrania od producenta pozostały 4 pojazdy o numerach od 009 do 012 – dodaje.

Zatem jak wynika z udzielonej informacji region śląski nie planuje w tym roku zamówienia kolejnych jednostek taboru bądź modernizacji już posiadanych.

Małopolskie, Opolskie: Bez środków na tabor

Analiza opublikowanych przez samorządy województw małopolskiego i opolskiego dokumentów wskazuje, że na ten rok nie przewidziano realizacji umów dotyczących pozyskania bądź modernizacji taboru. Odnośnie regionu opolskiego informacje te potwierdziła Violetta Ruszczewska, rzecznik prasowy Marszałka Województwa Opolskiego. - Na ten rok nie planujemy takich zakupów – informuje Violetta Ruszczewska. - W ubiegłym roku zakończył się duży projekt, w ramach którego kupiliśmy siedem Impulsów – podkreśla.

Natomiast potwierdzenia o niewydatkowaniu środków na tabor kolejowego w 2019 r. nie uzyskaliśmy w biurze prasowym województwa małopolskiego.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowe lubuskie spalinowe pociągi pojadą z Poznania do Kostrzyna

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tomasz Kościelny 30 września 2017

Szczecińskie plany tramwajowe i autobusowe

Zintegrowany transport

Szczecińskie plany tramwajowe i autobusowe

Martyn Janduła 14 listopada 2016

Lubelskie: Samorząd wojewódzki kupi nowe ezety

Pasażer

Lubelskie: Samorząd wojewódzki kupi nowe ezety

jar, Rynek Kolejowy 29 sierpnia 2016

ZRK DOM zamawia nowoczesny pociąg sieciowy

Tabor i technika

ZRK DOM zamawia nowoczesny pociąg sieciowy

Michał Szymajda 16 sierpnia 2016

Zobacz również:

Nowe lubuskie spalinowe pociągi pojadą z Poznania do Kostrzyna

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tabor i technika

Szwecja kupuje 30 szybkich pociągów

Tomasz Kościelny 30 września 2017

Szczecińskie plany tramwajowe i autobusowe

Zintegrowany transport

Szczecińskie plany tramwajowe i autobusowe

Martyn Janduła 14 listopada 2016

Lubelskie: Samorząd wojewódzki kupi nowe ezety

Pasażer

Lubelskie: Samorząd wojewódzki kupi nowe ezety

jar, Rynek Kolejowy 29 sierpnia 2016

ZRK DOM zamawia nowoczesny pociąg sieciowy

Tabor i technika

ZRK DOM zamawia nowoczesny pociąg sieciowy

Michał Szymajda 16 sierpnia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5