Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Podkarpacie kupuje 10 zespołów trakcyjnych. Są zmiany w przetargu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Podkarpacie kupuje 10 zespołów trakcyjnych. Są zmiany w przetargu
Fot. UMWPzdjęcie ilustracyjne
W połowie października Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego ogłosił przetarg na zakup 10 pojazdów kolejowych. 8 z nich to 3-członowe elektryczne zespoły trakcyjne, 2 – spalinowe, dwuczłonowe.

Podkarpacie chce kupić, z pomocą unijnej dotacji, 8 trójczłonowych elektrycznych pojazdów, które będą mogły poruszać się z prędkością do 160 km/h. Pojazdy będą obsługiwać linię do do Dębicy, Kolbuszowej i Przeworska. Za jakiś czas zapewne także do lotniska.

Jakie elektryczne pociągi kupi Podkarpacie?

Wysokość podłogi ma wynosić 760 mm ponad główką szyny. Każdy człon ma mieć dwie pary drzwi na stronę, aby płynnie obsłużyć potoki pasażerskie, jakich oczekuje się na kolei aglomeracyjnej. Także maszyniści mają mieć swoje wejścia do kabiny. W pociągach mają znaleźć się liczne poziome poręcze dla pasażerów stojących. W każdym pojeździe ma być możliwość przewiezienia 8 rowerów i 2 wózków inwalidzkich (będzie to normą dla nowego taboru, według planów UE). Będzie w nich jedna toaleta przygotowana do przyjęcia osoby na wózku inwalidzkim. W pojazdach będzie monitoring i Wi-Fi, dynamiczna informacja pasażerska oraz automat biletowy. Pierwsze dwa ezt trzeba będzie dostarczyć do 30 czerwca 2020, kolejne sześć do końca września 2020.

Jakie będą dwa "diesle"?

Każdy z  dwóch dwuczłonowych zespołów trakcyjnych, które w ramach jednego przetargu także zamawia Podkarpacie, ma pomieścić 105 osób na miejscach siedzących. Ich maksymalną prędkość określono na 120 km/h. Zamawiający nie precyzuje długości pociągów, chce, by konstrukcja pociągu wytrzymała 30 lat. Co ciekawe, „Pudło każdego członu wagonu nie może mieć żadnych widocznych z boku pojazdu załamań czy falowań blach, a technologia wykonania i łączenia blach poszycia musi eliminować źródła powstawania korozji”. Wysokość podłogi w strefie wejścia do pojazdu musi wynosić 600 mm nad główką szyny, a konstrukcja pojazdu musi zapewniać pełne bezpieczeństwo podróżnych podczas wsiadania i wysiadania ze wszystkich drzwi pojazdu z peronów o wysokości od 300 do 900 mm. W całym przedziale pasażerskim musi być zachowane min. 40% wysokości podłogi jak w strefie wejścia. W każdym członie znajdą się jedne dwuskrzydłowe drzwi na stronę pojazdu, łącznie w pojeździe będzie ich więc 4 pary. W środku będzie duża toaleta, wygodne siedzenia, miejsce dla 8 rowerów, Wi-Fi, system informacji pasażerskiej, monitoring oraz automat biletowy. Oba pojazdy trzeba dostarczyć do końca czerwca 2020.

Zmiany w przetargu

W ostatnich dniach Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego zmienił warunki zamówienia. W wypadku zamówienia na ezt urząd marszałkowski zabezpieczył się wadium w wysokości 4 mln zł, które trzeba wnieść przed upływem terminu składania ofert, natomiast w wypadku pojazdów spalinowych trzeba wnieść wadium w wysokości 1 mln zł. Zmieniły się też kryteria zamówienia. Usługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza ezt stanowi 7% wartości zamówienia (dotąd 21,6%), gwarancja pojazdów 40% (dotąd 18,4%), pakiet pozderzeniowy (naprawczy) 0,5% (bez zmian). Dostawa przyrządów i narzędzi niezbędnych do wykonania przeglądów P3 0,2% (bez zmian), dostawa symulatora jazdy ezt 2,3% (bez zmian). Cena stanowi 50% wartości zamówienia (dotąd 57%).

W wypadku spalinowych pojazdów usługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza to 7% wartości zamówienia (dotąd 26,6%), gwarancja pojazdów – 40% (dotąd 10,7%), pakiet pozderzeniowy (naprawczy) – 2% (bez zmian), przyrządy i narzędzia niezbędne do wykonania P3 – 1% (dotąd 0,7%). Cena stanowi 50% wartości zamówienia (dotąd 57,3%).

Oferty w przetargu można składać do 26 listopada 2018.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejarze wydali 1,5 mld zł na nowe pociągi w 2020 r.

Tabor i technika

Kolejarze wydali 1,5 mld zł na nowe pociągi w 2020 r.

Michał Grobeny 03 maja 2021

Lubelskie: Nowe pociągi z Pesy, czy z Newagu?

Tabor i technika

Lubelskie: Nowe pociągi z Pesy, czy z Newagu?

Jakub Madrjas 12 września 2019

Drugi przetarg na naprawy EW60

Tabor i technika

Drugi przetarg na naprawy EW60

Jakub Madrjas 18 czerwca 2018

Jakie będą nowe ezety województwa pomorskiego?

Tabor i technika

Jakie będą nowe ezety województwa pomorskiego?

Jakub Madrjas 03 kwietnia 2018

Zobacz również:

Kolejarze wydali 1,5 mld zł na nowe pociągi w 2020 r.

Tabor i technika

Kolejarze wydali 1,5 mld zł na nowe pociągi w 2020 r.

Michał Grobeny 03 maja 2021

Lubelskie: Nowe pociągi z Pesy, czy z Newagu?

Tabor i technika

Lubelskie: Nowe pociągi z Pesy, czy z Newagu?

Jakub Madrjas 12 września 2019

Drugi przetarg na naprawy EW60

Tabor i technika

Drugi przetarg na naprawy EW60

Jakub Madrjas 18 czerwca 2018

Jakie będą nowe ezety województwa pomorskiego?

Tabor i technika

Jakie będą nowe ezety województwa pomorskiego?

Jakub Madrjas 03 kwietnia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5