SNCF zamówiło w 2018 roku 100 takich pociągów. Wartość całego kontraktu wynosi 2,7 mld euro. W tej kwocie zawiera się 170 mln euro na utrzymanie i ewentualne doposażenie pociągów. Niedawno spółka SNCF Voyageurs skorzystała z prawa opcji, obejmującego dostawę 15 dodatkowych składów. Teraz pierwszy gotowy skład wyjechał do Czech na testy z prędkością do 200 km/h. Na torze jest już obecnie inny ciekawy pojazd Alstomu – Coradia Polyvalent (czyli SNCF Regiolis), który połączy Francję i Niemcy.Le 1er train #TGVM – Avelia Horizon a quitté notre site Alstom de #LaRochelle vendredi dernier pour rejoindre Velim en République Tchèque. Il y réalisera ses #essais dynamiques à 200km/h !
— Alstom France (@AlstomFrance) November 28, 2022
See you in Velim 😉 !#grandevitesse #TGV pic.twitter.com/2eyjht1hn1
Pierwsze pociągi z nowej platformy TGV M mają pojechać z pasażerami na początku 2024 roku (pierwotnie informowano o 2023 roku). Dostawy całej serii mają zakończyć się 10 lat później. Wiele założeń Avelii Horizon stanowi rozwój przygotowywanej dla Amtraku Avelii Liberty. Tamten projekt ma ogromne, 30-miesięczne opóźnienie. Pojazdy wejdą do ruchu najwcześniej jesienią przyszłego roku.Today, 18/11/2022, the electric unit TFA Regiolis of customer @Alstom arrived at TC VUZ Velim. pic.twitter.com/DzpIZrXsPW
— VUZ_as (@as_vuz) November 18, 2022