NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

SNCF kupi 100 pociągów Alstom Avelia Horizon dla siatki TGV

| Michał Szymajda 27.07.2018 108

SNCF kupi 100 pociągów Alstom Avelia Horizon dla siatki TGV
Fot. SNCF
Zarząd SNCF Mobilités, podczas swojego posiedzenia, które odbyło się 26 lipca 2018 r., zatwierdził zamówienie na 100 pociągów bardzo dużych prędkości najnowszej generacji Avelia Horizon.
Nowa generacja pociągów bardzo dużej prędkości powstała z myślą o osiągnięciu ambitnych celów związanych z konkurencyjnością sektora kolejowego i zwiększeniem zysków SNCF. Co istotne – całkowite koszty nabycia są o 20% niższe niż w przypadku pociągów poprzedniej generacji. Zespoły ekspertów pracujących od dwóch lat nad tym projektem sprostały wyzwaniu, jakim było opracowanie nowego pociągu. Każdy z pociągów będzie kosztował ok. 25 mln euro za pociąg. To o 5 mln euro mniej niż SNCF płaciło za poprzednie zestawy Duplex.

Avelia Horizon będzie wyposażony w dwie innowacyjne, krótsze głowice (wagony) napędowe, łączące wysoką wydajność i kompaktowość, przetestowane już podczas realizacji projektu Avelia Liberty dla Amtraku. Piętrowe wagony pasażerskie pociągu oparte są na wózkach Jacobsa. Projekt umożliwia zwiększenie przestrzeni dla pasażerów o 20% w stosunku do pociągów poprzedniej generacji, dzięki czemu pociąg może pomieścić do 740 pasażerów w wybranej przez SNCF konfiguracji najwyższej pojemności. Co ciekawe, ani Alstom, ani SNCF nie podają, z jaką prędkością poruszać się będą nowe pociągi. Prawdopodobnie zostaną one homologowane na 350 km/h, a to SNCF zdecyduje z jaką prędkością będzie je eksploatować.

Wartość całego kontraktu wynosi 2,7 mld euro. W tej kwocie zawiera się 170 mln euro na utrzymanie i ewentualne doposażenie pociągów.

Koszty utrzymania będą o ponad 30% niższe niż obecne koszty, jakie ponosi SNCF w wypadku serwisu pociągów TGV. Kwestia konserwacji pociągu jest brana pod uwagę już od etapu projektu, który zakłada zdalny system diagnostyczny umożliwiający konserwację predykcyjną, zwiększający niezawodność i dostępność pociągu. Wiele elementów pociągu ma zoptymalizowaną konstrukcję umożliwiającą uproszczenie i ograniczenie czynności konserwacyjnych oraz wydłużenie okresów między kolejnymi konserwacjami. Dzięki swej aerodynamicznej budowie i bardziej wydajnemu napędowi trakcyjnemu, TGV nowej generacji będą zużywać o 20% mniej energii niż obecnie.

– To zamówienie jest efektem owocnej współpracy między SNCF a Alstomem. Oferowane przez Alstom rozwiązanie Avelia jest odpowiedzią na wyzwania technologiczne i ekonomiczne, a także wyzwania w zakresie konkurencyjności, przed którymi stoi SNCF – powiedział Henri Poupart-Lafarge, dyrektor generalny Alstom.

Pierwsze pociągi z nowej platformy mają pojechać z pasażerami na początku 2023 roku. Dostawy całej serii mają zakończyć się 10 lat później. W tym czasie wycofywane będą starsze pociągi z siatki TGV.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Francja (250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Francja (250)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5