NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Odcinek E20 dla Budimeksu, ZUE i Strabagu

| Martyn Janduła 13.02.2017 320

Odcinek E20 dla Budimeksu, ZUE i Strabagu
Linia E20, stacja Barłogi Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
PKP PLK poinformowały, że konsorcjum składające się z trzech firm – Budimeksu, ZUE i Strabagu – z 33-proc. udziałem każdej z nich, złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na modernizację magistrali E20 pomiędzy Sochaczewem a Swarzędzem. Projekt podzielono na trzy części. W przypadku tego postępowania przetargowego chodzi o dokładnie o odcinek Żychlin – Barłogi (LCS Kutno).
Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” obejmuje przygotowanie robót, które prowadzone będą w ramach trzech kontraktów. Pierwszy dotyczyć będzie obszaru LCS Łowicz: odcinki Sochaczew – Żychlin na linii nr 3 i Placencja – Łowicz Główny na linii nr 11. Drugie z zamówień obejmie odcinek Żychlin – Barłogi (LCS Kutno), trzeci zaś – Barłogi – Swarzędz (LCS Konin).

PKP PLK poinformowały, że najkorzystniejszą ofertę na odcinek Żychlin – Barłogi, w obszarze LCS Kutno, złożyło konsorcjum firm Budimex, ZUE i Strabag. Wartość oferty to 560 mln zł netto (688,8 mln zł brutto). Wykonawca zadeklarował, że prace potrwają 42 miesiące liczone od daty rozpoczęcia robót, zaś termin gwarancji określono na 72 miesiące liczone od daty wystawienia Świadectwa Przejęcia Robót.

Prace torowe mają zakończyć proces modernizacji korytarza E 20/C-E 20, która rozpoczęła się w 1993 roku i była prowadzona do 2001 roku. Przebudowa będzie obejmować zasadniczo te elementy infrastruktury, które nie były zrealizowane w ramach projektów modernizacyjnych po 1993 roku ze środków pomocowych.

PKP Polskie Linie Kolejowe i Koleje Wielkopolskie poinformowały już o wstępnym planie organizacji ruchu na czas robót na magistrali E20. Piszemy o tym tutaj. Inwestycja, o której można przeczytać w tym wątku, będzie finansowana w ramach mechanizmu CEF (Connecting Europe Facility) „Łącząc Europę”. Warto przypomnieć, że PKP Polskie Linie Kolejowe złożyły właśnie pięć projektów w kolejnym, trzecim konkursie CEF.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45775)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45775)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5