Partnerzy serwisu:
Pasażer

KW: Prawie sto autobusów zastępczych na E20

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
KW: Prawie sto autobusów zastępczych na E20
fot. Kasper Fiszer.Pociąg Kolei Wielkopolskich w Poznaniu.
Koleje Wielkopolskie planują uruchomić aż 93 autobusy zastępcze Września – Konin – Września. Możliwe, że ofertę uzupełnią także szybkie kursy do Poznania kierowane autostradą A2. Modernizacja trasy na odcinku Sochaczew – Swarzędz rozpocznie się w czerwcu, a utrudnienia potrwają dwa lata.

PKP Polskie Linie Kolejowe i Koleje Wielkopolskie poinformowały dziś o wstępnym planie organizacji ruchu na czas robót na magistrali E20. Utrudnienia dla podróżnych rozpoczną się już w czerwcu i w związku z całkowitym zamknięciem ruchu na odcinku Podstolice – Konin będą bardzo istotne. Obejmą także najbardziej obciążony odcinek Poznań – Września, na którym pociągi kursować będą tylko po jednym torze.

Nie wszędzie autobus dojedzie pod dworzec

– Dziś mamy tam 23 pary pociągów, a w czasie zmienionej organizacji ruchu będzie ich 17 – zapowiedział podczas konferencji prasowej w Poznaniu Marek Nitkowski, członek zarządu Kolei Wielkopolskich. Liczba połączeń zostanie zmniejszona, bo jedyną możliwość krzyżowania zapewni stacja Kostrzyn Wielkopolski. Kursy do Wrześni dowiozą też korzystających z autobusów zastępujących pociągi na dalszym odcinku trasy.

– Wstępnie wyliczyliśmy, że od 3:00 rano do 24:00 będzie około 93 kursów komunikacji zastępczej – mówił Marek Nitkowski. KW analizują obecnie dane ze szczegółowych badań potoków podróżnych, które mają pozwolić na dokładne określenie zapotrzebowania na konkretną liczbę autobusów o określonej porze. Trwa też wyznaczanie lokalizacji przystanków, bo nie wszystkie zorganizowane będą przy dworcach kolejowych. W niektórych miejscowościach odjazdy mają być realizowane z przystanków przy drodze krajowej nr 92 lub przy drogach lokalnych.

Dwa lata zamknięć zamiast czterech lat utrudnień

Spółka rozważa także uruchomienie połączeń zastępczych w relacjach dłuższych niż Konin – Września. – Rozpatrujemy uruchomienie kursów bezpośrednich z Konina czy Słupcy do Poznania – poinformował Marek Pawicki, dyrektor Pionu Techniczno-Eksploatacyjnego KW. Spółka spodziewa się bowiem znacznego wydłużenia czasu przejazdu z przesiadką we Wrześni. Podróż samym tylko autobusem zastępczym ma zająć ok. 115 min. Tymczasem kursy bezpośrednie mogłyby dotrzeć do stolicy Wielkopolski w ok. 100 minut (kursowałyby autostradą A2). Niebawem rozpocząć się ma procedura wyboru przewoźnika drogowego dla wszystkich kursów KKA..

Przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych podkreślali natomiast, że wybrany model modernizacji trasy zakładający całkowite zamknięcie długich szlaków jest optymalny także z punktu widzenia pasażerów. – Pozwoliło to skrócić czas utrudnień z 51 do 24 miesięcy – przekonywał Sebastian Mech, dyrektor projektu z ramienia PKP PLK. Sama inwestycja ma natomiast przynieść podróżnym wymierne korzyści, głównie związane z usprawnieniem ruchu regionalnego.

Dokończą zadanie rozpoczęte w latach 90.

– Należy podkreślić, że przepustowość linii zwiększy się niemal dwukrotnie – mówił Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP PLK. Dzięki temu KW mają mieć możliwość znacznego rozszerzenia oferty. – Ważne są także prace w zakresie systemu zasilania, bo szybkie lokomotywy, z których korzysta np. PKP Intercity, pobierają dużo energii, jeśli wykorzystują w pełni swoje możliwości trakcyjne – mówił.

Zarządca infrastruktury traktuje rozpoczynającą się inwestycję jako kontynuację robót przeprowadzonych w latach 90. zeszłego stulecia. – Poprzednio nie wszystkie obiekty (np. przepusty czy wiadukty) były modernizowane – wskazywał Artur Kołakowski, kierownik kontraktu obejmującego LCS Konin z PKP PLK. Konieczna ma być także modernizacja pięciu stacji, których nie przebudowano w ostatnich latach zeszłego stulecia.

Więcej o modernizacji linii E20 można przeczytać w tym wątku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Pasażer

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Tabor i technika

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

Biznes

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

inf. pras. Leo Express, oprac. MK 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Tabor i technika

Wielkopolska i Koleje Wielkopolskie myślą o kolejnych "hybrydach"

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Pasażer

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Tabor i technika

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

Biznes

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

inf. pras. Leo Express, oprac. MK 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Tabor i technika

Wielkopolska i Koleje Wielkopolskie myślą o kolejnych "hybrydach"

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij