NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]

| Jakub Madrjas 18.10.2018 15,6k

Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
EN57ALc-1785 Fot. Damian Polkowski
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]
Pojazd EN57ALc-1785, za który województwo warmińsko-mazurskie zapłaciło prawie 12 mln zł, został dziś (18 października) zaprezentowany w Olsztynie. Prezentujemy zdjęcia autorstwa naszego Czytelnika.
Zdjęcie pojazdu w Olsztynie przesłał do nas Czytelnik. Dziś (18 października) odbyła się oficjalna prezentacja pojazdu. Czekamy na informację o terminie wprowadzeniu pojazdu do ruchu. Przy składaniu oferty ZNTK Mińsk Maz. z grupy Pesy zadeklarował wykonanie pracy w 240 dni od podpisania umowy. 

Według specyfikacji EN57ALc ma mieć możliwość jazdy z prędkością do 120 km/h, układ jednoprzestrzenny na całej długości, przestrzenie przy drzwiach wejściowych oddzielone od części pasażerskiej za pomocą ścian wykonanych z przezroczystego szkła i 4 wieszaki na rowery. Dla każdej pary foteli producent miał zamontować jedno podwójne gniazdko, zamówiono klimatyzację, monitoring, elektroniczny System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej – wewnętrznej i zewnętrznej a także Wi-Fi. Więcej o specyfikacji piszemy tutaj.

Zmodernizowane przez ZTM Mińsk Maz. EN57ALc jeżdżą także w barwach spółki Przewozy Regionalne.

Aktualizacja: Specyfikacja modernizacji

Na prośbę "Rynku Kolejowego", ZNTK Mińsk Maz. przesłał specyfikację modernizacji EN57ALc dla Warmii i Mazur. Wartość umowy dostawy ezt po naprawie P5 z modernizacją z czteroletnim utrzymaniem to 9.750.000,00 zł netto. Gwarancja na cały ezt wynosi 48 miesięcy. – Do tej pory w ostatnich latach wykonywaliśmy naprawy P5 z modernizacją, których cena oscylowała w granicach 7 mln zł netto, natomiast tutaj mamy kontrakt dodatkowo z dostawą pojazdu i czteroletnim utrzymaniem – zaznacza Jacek Grabarczyk z ZNTK.

Jak wylicza, w modernizacji zastosowano nowoczesne czoło z szybą sferyczną, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny maszynisty, linię świetlną i zmodernizowane przedziały pasażerskie z zastosowaniem podświetlanych ścianek przedziałowych oraz automatycznych dwuskrzydłowych drzwi przesuwnych.

W kwestii bezpieczeństwa ezt ma automatyczną blokadę drzwi wejściowych po przekroczeniu 5 km/h, system uniemożliwiający ruszenie przy otwartych drzwiach, sprzęt ochrony przeciwpożarowej, zabezpieczenie przed rozpięciem jednostki w przypadku awarii sprzęgu międzywagonowego; wyeliminowano też wysokie napięcie z obwodów ogrzewania.

Na pokładzie jest Internet bezprzewodowy w technologii Wi-Fi, nowe ergonomiczne fotele pasażerskie z zagłówkami i podłokietnikami, falownikowy układ napędowy, nowe silniki asynchroniczne z przekładnią dwustopniową. Modernizacja dotyczyła też sprzęgów czołowych i kabiny maszynisty z zastosowaniem nowego aluminiowego pulpitu; zastosowano hamowanie dynamiczne.

Automatyczne drzwi odskokowo-przesuwne są otwierane indywidualnie, lusterka boczne składane automatycznie. Na pokładzie jest audiowizualny system informacji pasażerskiej oraz monitoring i gniazdka 230V do podłączenia np. laptopów oraz gniazda USB. Wydzielono z przedziału dla podróżnych z większym bagażem przestrzeń dla drużyny konduktorskiej. Na pokładzie są dwie toalety WC w systemie zamkniętym, w tym jedna przystosowana dla osób niepełnosprawnych z miejscem do przewijania niemowląt. Przy wejściach są windy oraz podjazdy umożliwiające wjazd osobom niepełnosprawnym.

Oprócz tego w zmodernizowanym pojeździe są stojaki na rowery, system emisji reklam i zliczania pasażerów, kamery szlakowe oraz monitorujące pracę pantografów, strefa dla podróżnych z dziećmi i rolety przeciwsłoneczne w kabinach maszynisty oraz w przestrzeni pasażerskiej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5