NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]

| Martyn Janduła 21.09.2017 18,5k

Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Fot. Maciej G. z Poznania
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Pierwsze zmodernizowane EN57 już w PolRegio [zdjęcia]
Do Wielkopolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych dotarły właśnie pierwsze głęboko zmodernizowane EN57 z kontraktu na 36 wozów. Składy w nowych barwach nawiązujących do PolRegio zaskakują swoim wnętrzem. Za prace odpowiada zakład w ZNTK w Mińsku Mazowieckim.
Do Przewozów Regionalnych na początku września trafiło pierwszych dziesięć składów EN57 po głębokiej modernizacji. Noszą one oznaczenia EN57ALc od 2001 do 2010 i ogreślane są mianem Tygrysów drugiej generacji. Przetarg na wykonanie prac podzielono na 3 zadania, z których pierwsze zakładało modernizację 13 pojazdów (z budżetem na poziomie 103,9 mln), drugie – 12 pojazdów (95,9 mln), a trzecie – 11 (87,9 mln).

We wszystkich częściach, mimo że z droższą ofertą, wygrał ZNTK Mińsk Mazowiecki należący do grupy Pesa. Kolejno dla zadań miński zakład przedstawił następujące koszty prac: 111,6 mln, 103,2 mln i 94 mln zł. Zatem średni koszt jednostkowy naprawy pociągu będzie oscylował w granicach 8,5 mln zł brutto (nowy pociąg o podobnej pojemności kosztuje około dwukrotność tej kwoty).

Zmodernizowane składy trafiły do Wielkopolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych. Według doniesień będą one przeznaczone do obsługi tras do Leszna Ostrowa i Jarocina.

Gruntowna modernizacja

Zmodernizowane pojazdy będą przeznaczone do realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym z prędkością maksymalną co najmniej 120 km/h. Zamawiający wymagał, aby współczynnik gotowości technicznej każdego pojazdu nie był niższy od 0,93, a niezawodności – od 0,95. Interwał pomiędzy poziomami utrzymania P1 po modernizacji ma wynosić nie mniej niż 2500 km albo 7 dni, dla P2 – 20 tys. km albo 45 dni, P3 – 250 tys. km albo 2,5 roku, P4 500 tys. km albo 5 lat a P5 3,2 mln km albo aż 30 lat, co pokrywa się z wymaganym okresem życia.

Po modernizacji EN57 mają min. 165 miejsc siedzących w układzie klasycznym i 10 uchylnych, ustawionych bokiem do kierunku jazdy. Konstrukcja stopni wejściowych musi umożliwiać swobodne i bezpieczne wyjście oraz wejście z peronów o wysokości od 300 do 1000 mm pgs. Wszystkie urządzenia winny gwarantować pracę w zakresie temperatur od -25°C do 40°C.

Modernizacja napędu pojazdu obejmowała zastosowanie dwóch falowników trakcyjnych w technologii IGBT, sterownika mikroprocesorowego, co ma zapewnić możliwość rekuperacji energii do sieci trakcyjnej. Silniki trakcyjne są nowe, asynchroniczne o mocy min. 250 kVA. Przejścia międzyczłonowe są wyposażone w przeszklone i elektrycznie otwierane drzwi z fotokomórką. Natomiast drzwi zewnętrzne zapewniają prześwit po otwarciu 1300 mm bez naruszania konstrukcji ostoi pojazdu. Okna są uchylne, zamykane na klucz konduktorski. W przedsionkach są szklane wiatrołapy.

Co dla pasażerów?

W zmodernizowanych pociągach układ wnętrza jest jednoprzestrzenny na całej długości drugiej klasy, dodatkowo wyposażony w klimatyzację. Siedzenia zapewniają personifikację miejsca i są bardzo wygodne. Nie zabrakło także Wi-Fi dla pasażerów.

Skład został wyposażony także w bardzo dużo stolików – podokienne w układzie foteli naprzeciwległych i rozkładane, mocowane do pleców poprzedzającego siedzenia w układzie rzędowym – oraz śmietniczek i wieszaków na odzież. Nad fotelami pozostały półki na bagaż. W pociągu znalazły się 4 miejsca na rowery i dwa dla wózków inwalidzkich. Każdy fotel wyposażony jest ponadto w gniazdko dla pasażera. Dodatkowo w przedziale wielofunkcyjnym pojawiły się cztery ładowarki USB. W każdym składzie są dwie toalety, w tym jedna dla osób niepełnosprawnych i przystosowana do przewijania niemowląt. Próżniowe toalety będą zamknięte, ale woda z umywalki poleci na międzytorze. W toaletach są też suszarki elektryczne do rąk.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (969)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (969)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5