Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-04-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?
Fot. Mirosław Łukasiewicz (dysp. Koleje Mazowieckie)
Koleje Mazowieckie podjęły decyzję o złomowaniu ośmiu EN57, które kresu eksploatacji dotrwały bez znaczących modernizacji. Szanse na przejażdżkę klasycznym „kiblem” na Mazowszu są coraz mniejsze.

5 kwietnia na platformie przetargowej mazowieckiego operatora pojawiło się ogłoszenie, w którym oferuje on sprzedaż ośmiu EN57 jako złomu. Chodzi o pojazdy z jednej z ostatnich serii produkcyjnych, które uniknęły modernizacji, z numerami 1942, 1941, 1930, 1935, 1939 i 1924. Dwa pojazdy – 1109 i 1173 przechodziły w 2007 roku modernizację w Newagu, z tym, że 1109 uległ częściowemu uszkodzeniu po pożarze szafy wysokiego napięcia. Kasacje pojazdów wiążą się oczywiście z dostawami nowych Flirtów Kolei Mazowieckich. Z końcem marca Stadler przekazał do operatora już 29. Flirta III.

– W parku taborowych Kolei Mazowieckich jest obecnie 10 niezmodernizowanych pojazdów serii EN57 – poinformowała „Rynek Kolejowy” Ewa Oraczewska z biura prasowego operatora. Wśród nich jest najstarszy wciąż kursujący pojazd z serii, z numerem 038. Jest prawdopodobne, że ten pojazd KM zechcą zachować dla potomnych. Pisaliśmy o nim tutaj. 

– Zmodernizowanych pojazdów EN57 jest w taborze Kolei Mazowieckich 137, w tym 71 EN57AKM i 66 EN57AL. Zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami, EN57 należące do KM mają zostać wycofane z eksploatacji najpóźniej w 2027 roku – dowiedzieliśmy się od przewoźnika.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Tabor i technika

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Michał Szymajda 02 lutego 2022

Żółto-niebieski EN57 z 1963 roku jeździ po mazowieckich torach [zdjęcia]

Tabor i technika

33 EN57AKM Kolei Mazowieckich przejdą jeszcze rozszerzone naprawy P4

Tabor i technika

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Tabor i technika

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Michał Szymajda 02 lutego 2022

Żółto-niebieski EN57 z 1963 roku jeździ po mazowieckich torach [zdjęcia]

Tabor i technika

33 EN57AKM Kolei Mazowieckich przejdą jeszcze rozszerzone naprawy P4

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5