NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Na dużej części linii 405 nie działają urządzenia srk. Pociągi jeżdżą „na wprost”

| Michał Szymajda 14.08.2019 9k

Na dużej części linii 405 nie działają urządzenia srk. Pociągi jeżdżą „na wprost”
Stacja Kępice z unieważnionymi semaforamiFot. Romuald Stolnicki
Pomimo otwarcia dla ruchu pociągów regionalnych odcinka linii 405 od Słupska do Szczecinka, na jego większym fragmencie nie działają semafory, mijanki oraz urządzenia przejazdowe. Ma to wpływ na wygląd rozkładu jazdy pociągów.
Jedynym miejscem gdzie na 104-kilometrowej trasie obecnie możliwe jest krzyżowanie się pociągów są stacje Miastko i Biały Bór. PKP PLK, pomimo tego, że zleciły wykonawcy np. modernizację stacji Kępice, Kawcze, a nawet budowę nowej mijanki w Słonowicach, nie może z nich korzystać w pełni. Nie działają bowiem na nich semafory. Na dużej części przejazdów w poziomie szyn maszyniści muszą też znacznie obniżać prędkość, ponieważ nie działają na nich automatyczne urządzenia przejazdowe. Sytuacja nie zmieniła się od miesiąca, czyli od momentu reaktywacji pociągów regionalnych Polregio.

– Nowe urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym na mijankach Kawcze, Kępice i Słonowice zostały zabudowane. Ich uruchomienie planowane jest zgodnie z harmonogramem kontraktu w grudniu. Aktualnie montowane są przyłącza zasilające urządzenia srk. Również w grudniu zostaną uruchomiona mijanka w Charnowie Słupskim, na odcinku Słupsk – Ustka. Obecnie pociągi mogą się krzyżować na stacji Miastko oraz dzięki mijance w Białym Borze – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.

– Ostateczny termin uruchomienie docelowej aplikacji w LCS Miastko zależy od operatorów sieci energetycznych, którzy muszą zapewnić zasilanie podstawowe i rezerwowe urządzeniom SRK. Przybliżony termin przygotowania przyłączy to IV kwartał 2019. Jako wykonawca zrobimy wszystko, aby skrócić ten termin – napisał Robert Kuczyński, odpowiadający za komunikację z mediami z ramienia wykonawcy inwestycji – Trakcji PRKiI.

Do grudnia, możliwości trasowania pociągów na południowym fragmencie linii 405 będą więc ograniczone, choć pasażerowie z miejscowości na trasie zgłaszają, że rozkład jazdy nie jest idealny, a warta ponad 200 milionów modernizacja nie przyniosła wzrostu liczby pociągów (na odcinku Słupsk – Miastko kursuje 5 par pociągów, dalej z Miastka do Szczecinka – 4 pary). Pomimo koniecznych zwolnień przed przejazdami, w stosunku do rozkładu jazdy sprzed modernizacji, skrócił się natomiast czas przejazdu. Obecnie pociągami między Słupskiem a Miastkiem podróżujemy krócej o średnio 6 do 7 minut.

Więcej informacji na temat modernizacji linii 405 można znaleźć tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5