Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

MTBiGM: Budowa Łodzi Fabrycznej będzie kontynuowana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
23-09-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
MTBiGM: Budowa Łodzi Fabrycznej będzie kontynuowana
Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej wydało specjalne oświadczenie, w którym przyznaje, że problemy związane z budową podziemnego dworca Łódź Fabryczna mogą spowodować przesunięcie terminu oddania inwestycji, zapewniając jednocześnie, że finansowanie inwestycji nie jest zagrożone.

Jak już informowaliśmy, generalny wykonawca budowy Dworca Łódź Fabryczna potwierdził niedawno, że trwają rozmowy z zamawiającym PKP Polskimi Liniami Kolejowymi w związku z anomalią geologiczną na styku dwóch inwestycji: Lot B1 i Lot B2. „Rozmowy nie zostały jeszcze zakończone i dlatego dla dobra całego projektu, na tym etapie nie podajemy szczegółów. Pragniemy jednak podkreślić, że z uwagi na planowane dofinansowanie ze środków z UE, robimy wszystko, by prace zakończyć i projekt rozliczyć do końca 2015 r.” – czytamy w komunikacie wykonawcy.

Do tych informacji odniósł się również resort transportu. „Zakończenie budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna zaplanowano na 28 lutego 2015 r. Jednak w trakcie prowadzonych prac natrafiono na trudności realizacyjne, które dotyczą warunków hydrogeologicznych i mają charakter obiektywny. Mogą one lecz nie muszą, spowodować przesunięcie terminu oddania podziemnego dworca Łódź Fabryczna do użytku. Obecnie zamawiający wraz z wykonawcą opracowują takie modyfikacje rozwiązania technicznego i harmonogramu, które mają na celu terminową realizację kontraktu” – informuje MTBiGM w specjalnym oświadczeniu.

„Projekt budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna ma kluczowe znaczenie nie tylko dla Łodzi, ale także Warszawy i centralnej Polski. Z tego względu MTBIGM traktuje tę inwestycję jako priorytetową. Szczegółowe analizy wykazały, że projekt obciążony jest jednak ryzykiem wydłużenia realizacji, a w związku z tym potencjalnymi trudnościami z rozliczeniem dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013. Ponieważ kontrakt na realizację tego projektu został zawarty, a roboty są zaawansowane, w celu minimalizacji ryzyka zabezpieczono finansowanie tego zadania w całości ze środków krajowych. Dlatego obecnie finansowanie inwestycji nie jest w żaden sposób zagrożone. Projekt będzie dokończony ze środków unijnych albo krajowych” – dodaje resort.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MTBiGM: Wykorzystaliśmy prawie 60 proc. Środków nakolej

Biznes

MTBiGM: Wykorzystaliśmy prawie 60 proc. Środków nakolej

ez, Rynek Kolejowy 02 kwietnia 2013

Ministerstwo pracuje nad nowelizacją przepisów ws. infrastruktury kolejowej

Prawo i polityka

Przed hałasem na kolei ochronią nie tylko ekrany akustyczne

Infrastruktura

Nowelizacja przepisów dot. infrastruktury kolejowej na przełomie roku

Prawo i polityka

Warszawa-Skierniewice: Ministerstwo włącza się do sporu

Pasażer

Warszawa-Skierniewice: Ministerstwo włącza się do sporu

jm, Rynek Kolejowy/MTBiGM 04 listopada 2013

Zobacz również:

MTBiGM: Wykorzystaliśmy prawie 60 proc. Środków nakolej

Biznes

MTBiGM: Wykorzystaliśmy prawie 60 proc. Środków nakolej

ez, Rynek Kolejowy 02 kwietnia 2013

Ministerstwo pracuje nad nowelizacją przepisów ws. infrastruktury kolejowej

Prawo i polityka

Przed hałasem na kolei ochronią nie tylko ekrany akustyczne

Infrastruktura

Nowelizacja przepisów dot. infrastruktury kolejowej na przełomie roku

Prawo i polityka

Warszawa-Skierniewice: Ministerstwo włącza się do sporu

Pasażer

Warszawa-Skierniewice: Ministerstwo włącza się do sporu

jm, Rynek Kolejowy/MTBiGM 04 listopada 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5