Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Mróz wygrał z częścią Pendolino. Nie za wszystkie jest zastępstwo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Mróz wygrał z częścią Pendolino. Nie za wszystkie jest zastępstwo
Fot. Marceli Raś, SM42.plPendolino w Gdańsku
Części składów zespolonych ED250 nie udało się wyprawić w trasę z pasażerami. Jednostki odmówiły jazdy w silnym mrozie, sięgającym kilkunastu stopni poniżej zera. Niestety, część pociągów trzeba było odwołać, bo brakuje też lokomotyw i wagonów, którymi można zastąpić Pendolino.

Problemy z Pendolino pojawiły się już wczoraj (8 stycznia), gdy pomiędzy Tarnowem a Rzeszowem stanął pociąg EIP z Gdyni do Rzeszowa.

– W związku z awarią taboru w pociągu PKP Intercity na szlaku Brzesko Okocim – Biadoliny, ruch pociągów odbywa się po jednym torze. Zdarzenie ma niewielki wpływ na realizację przewozów. PKP Polskie Linie Kolejowe są w kontakcie z przewoźnikiem w celu ściągnięcia składu i udrożnienia szlaku – poinformowało nas biuro prasowe PKP PLK. Z nieoficjalnych informacji, które otrzymaliśmy wynika, że skład stał na torach przez kilkanaście godzin.

Problemy z pełną mocą pojawiły się o poranku 9 stycznia.

– Odnotowaliśmy usterki pantografów na 5 pojazdach Pendolino. Powstają one w wyniku współpracy pantografów z siecią trakcyjną w trudnych warunkach atmosferycznych, co w konsekwencji powoduje zadziałanie systemu awaryjnego opuszczenia pantografu. W takiej sytuacji konieczny jest zjazd do Warsztatu Utrzymania Technicznego w Warszawie w celu weryfikacji uszkodzeń i dokonania niezbędnej naprawy. Obecnie 3 jednostki Pendolino wymagają naprawy usterki, a 2 wróciły do ruchu – napisał po południu Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity. Rano było w Krakowie -16 stopni.

Sytuacja ma wracać do normy

– Przewidujemy, że jeszcze dziś kolejny pojazd będzie sprawny. Pozostałe 2 pociągi muszą przyjechać z Krakowa i Tarnowa do Warszawy w celu przeprowadzenia napraw. Część połączeń realizowana składami Pendolino została obsłużona klasycznym taborem zestawionym z lokomotywy i wagonów, a część została odwołana – pasażerowie podróżowali na pokładzie innych pociągów – napisał rzecznik.

Odwołanie tak wielu pociągów EIP sprawiło, że PKP Intercity nie ma możliwości zastąpienia wszystkich klasycznymi składami złożonymi z wagonów i lokomotywy. Przynajmniej 6 pociągów EIP odwołano (niektóre całkowicie, a inne na części trasy), nie uruchamiając pociągu zastępczego, a pasażerów relokowano do innych składów kursujących na analogicznych trasach. Za siedem innych pociągów ED250 udało się zorganizować pociągi zastępcze. Dotyczyło to zwłaszcza pociągów z Małopolski. Tam mrozy cały czas są najsilniejsze, a termometry 9 stycznia wskazywały w Krakowie – 16 stopni. Prognozy wskazują, że nieco cieplej będzie w środę, a od czwartku będzię już maksymalnie -3.

Problem dotyczy nie tylko Pendolino

9 stycznia odwoływano nie tylko Pendolino, ale też pociągi prowadzone ezetami innego typu. Kilka Dartów i dwa Flirty musiały zostać zastąpione klasycznymi składami. W pewnym momencie operatywność dyspozytorów PKP Intercity w zastępowaniu wagonami ezetów musiała się skończyć, bo nie od dzisiaj wiadomo, że zasoby elektrowozów rezerwowych i wagonów są w PKP Intercity bardzo niewielkie. Kilka pociągów IC musiało zostać odwołanych (np. IC Podlasie), kilka innych miało skrócone relacje (np. międzynarodowa Porta Moravica, na odcinku Przemyśl – Kraków). Na terenie województwa mazowieckiego wprowadzono wzajemne honorowanie biletów z PKP Intercity.

Komunikaty PKP Intercity dotyczące zmian w kursowaniu pociągów dostępne są tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czeskie Pendolino. Dlaczego jest wygodniejsze od polskiego? [zdjęcia]

Tabor i technika

Sytuacja z Pendolino opanowana. Pojazdy unieruchamiał system ADD

Tabor i technika

Nie tylko dywaniki. Wymiana tapicerki w Pendolino będzie kosztować

Tabor i technika

Poważny wypadek kolejowy we Włoszech z udziałem Pendolino

Infrastruktura

Zobacz również:

Czeskie Pendolino. Dlaczego jest wygodniejsze od polskiego? [zdjęcia]

Tabor i technika

Sytuacja z Pendolino opanowana. Pojazdy unieruchamiał system ADD

Tabor i technika

Nie tylko dywaniki. Wymiana tapicerki w Pendolino będzie kosztować

Tabor i technika

Poważny wypadek kolejowy we Włoszech z udziałem Pendolino

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5