Pod koniec kwietnia PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły prace na drugim torze dalekobieżnym na moście średnicowym w Warszawie. Roboty prowadzone są przez całą dobę. Według zapowiedzi PKP PLK, remont zakończy się za niewiele ponad miesiąc.
Na drugim torze wykonawca zdemontował wyeksploatowane szyny tor oraz oczyścił z rdzy i zanieczyszczeń większość konstrukcji. Obecnie rozpoczął się proces montowania nowych mostownic, które pełnią na moście rolę podkładów. Równolegle wykonawca kończy demontowanie blach mocujących stare mostownice oraz przytwierdzeń utrzymujących je w stabilnym położeniu. Wszystkie prace prowadzone są pod stałym nadzorem geodezyjnym. Docelowo zaplanowano wymianę niemal 1500 mostownic i 2400 metrów szyn.
Jak podaje PKP PLK, kompleksowy remont torów dalekobieżnych na odcinku pomiędzy Warszawą Centralną i Warszawą Wschodnią potrwa jeszcze nieco ponad miesiąc. Prace zapewnią sprawniejszą komunikację kolejową w obszarze warszawskiego węzła kolejowego. Pociągi pojadą szybciej, prędkość na moście wzrośnie z 40 km/h do 60 km/h i umożliwi utrzymanie częstotliwości kursowania pociągów.
Zakończenie prac remontowych przewidziane jest na 14 czerwca 2014 r.