Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja linii Ostrołęka – Chorzele opóźniona. Na razie nie wiadomo, jak bardzo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
22-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja linii Ostrołęka – Chorzele opóźniona. Na razie nie wiadomo, jak bardzo
fot. Piotr Brichacek – Briho, lic. CC BY-SA 3.0
Na razie nie wiadomo, kiedy zakończą się prace na trasie Ostrołęka – Chorzele. Pewne jest jednak, że stanie się to znacznie później, niż pierwotnie zakładał inwestor. PKP Polskie Linie Kolejowe tłumaczą, że poślizg jest związany z długim czasem pozyskiwania niezbędnych dokumentów.

Samorząd województwa mazowieckiego poinformował niedawno, że nie dojdzie do zaplanowanej na przyszłoroczne lato reaktywacji ruchu pasażerskiego na trasie Ostrołęka – Chorzele. Leżący w północnej części regionu fragment linii nr 35 jest właśnie remontowany. Przyczyną zmiany harmonogramu ma być właśnie przeciągający się proces modernizacji niewykorzystywanej od kilkunastu lat trasy.

Znaczne opóźnienie związane z odwołaniem od decyzji środowiskowej

Informację o opóźnieniu inwestycji potwierdził krajowy zarządca infrastruktury kolejowej. Co więcej, przypomniał on, że początkowy harmonogram zakładał możliwość przywrócenia kursów pociągów o wiele wcześniej. – Termin zakończenia prac planowany był w kwietniu 2022 r. – mówi Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Do ostatecznego finału robót droga wciąż jest jednak daleka.

Nasz rozmówca tłumaczy to kwestiami prawnymi. – Czas pozyskania decyzji administracyjnych był dłuższy, co było spowodowane odwołaniem od decyzji środowiskowej – twierdzi. Nie wskazuje przy tym nowego zakładanego terminu oddania trasy do eksploatacji. Daty zakładanego uruchomienia połączeń nie podał nam także samorząd województwa mazowieckiego, wskazując jedynie, że nie nastąpi to w ciągu obowiązywania rocznego rozkładu jazdy pociągów 2022/2023.

PLK chcą sfinansować prace z dwóch różnych programów operacyjnych


Dodajmy, że sposób finansowania toczącej się modernizacji jest bardziej złożony niż w przypadku większości podobnych projektów. Inwestycja podzielona jest bowiem na dwa etapy. Drugi z nich ma być docelowo dofinansowany w ramach unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zarządzanego centralnie. – Etap pierwszy ubiega się zaś o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego – usłyszeliśmy od przedstawiciela spółki.

Jeśli założenia UMWM nie ulegną zmianie, trasa będzie wkrótce obsługiwana przez Koleje Mazowieckie. Mają one uruchomić osiem par pociągów w krótkiej relacji Ostrołęka – Chorzele. Nie były natomiast założone żadne kursy bezpośrednie do Warszawy czy do węzłowego Tłuszcza.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij