Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja E30 Kraków – Krzeszowice zwiększyła opóźnienie. PLK przywraca ruch dwutorowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja E30 Kraków – Krzeszowice zwiększyła opóźnienie. PLK przywraca ruch dwutorowy
fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o zakończeniu głównych prac pomiędzy Krakowem a Krzeszowicami. Na torach pojawi się o osiem pociągów więcej, ale roboty, które miały się skończyć we wrześniu 2018 r., potrwają do końca 2019 roku.

PKP PLK opublikowała informację prasową pt. "Kolej uwalnia potencjał trasy z Krakowa do Krzeszowic". Jak czytamy, "PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły główne prace budowlane pomiędzy Krakowem a Krzeszowicami. Pociągi po zmodernizowanym odcinku mogą się poruszać dwoma torami, z prędkością do 120 km/h. Tuż po weekendzie majowym przewoźnicy uruchomią dodatkowe połączenia na tej trasie".

W rzeczywistości prace, które wykonuje dla PLK konsorcjum Viyas y Construcciones miały się zakończyć we wrześniu 2018 r.; to i tak drugie podejście do modernizacji, bo od 2012 kontrakt wykonywało PNI. W lutym pisaliśmy o kilkumiesięcznym opóźnieniu – teraz okazuje się, że przekroczy ono rok, ponieważ jak czytamy "pełny potencjał dla przewozów pasażerskich" PLK planuje osiągnąć dopiero pod koniec roku.

Potencjał...bez pełnej prędkości


Czy oznacza to docelową prędkość, czyli 160 km/h? Niestety nie. – Docelowa prędkość na linii E30 Kraków Główny – Jaworzno Szczakowa (160 km/h dla pociągów pasażerskich, 120 km/h dla pociągów towarowych) zostanie wprowadzona po zakończeniu wszystkich prac na ww. odcinku i uzyskaniu niezbędnych certyfikatów. By maksymalnie przyspieszyć to działanie PLK już przygotowuje się do procesu certyfikacji. Obecnie przewidujemy, że stanie się to do 6 miesięcy od zakończenia prac na torach – informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowe PKP PLK.

To oznacza kolejne miesiące oczekiwania, ponieważ jak informuje PLK, modernizacja linii E30 od Trzebini do Krzeszowic potrwa aż do III kwartału przyszłego roku. Jak już pisaliśmy, modernizacja wszystkich odcinków na trasie Kraków-Katowice jest opóźniona

Co jeszcze do zrobienia?

Wracając do odcinka Kraków – Krzeszowice, PKP PLK informuje, że w poniedziałek 6 maja na tory wyjedzie o osiem pociągów więcej i zakończy się funkcjonowanie zastępczej komunikacji autobusowej. Przejazd z Krzeszowic do Krakowa będzie trwał ok. 30 minut. Zmodernizowane przystanki w Rudawie i Krakowie Mydlnikach Wapienniku oraz stacja w Zabierzowie, są do dyspozycji podróżnych.

Do wykonania pozostała jeszcze modernizacja stacji Kraków Mydlniki, następny etap prac na stacji w Krzeszowicach oraz nowy przystanek Kraków Bronowice. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5