Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Mireo. Nowy ezt od Siemensa ma pierwszego nabywcę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-02-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

DB Regio zamówiło 39 elektrycznych zespołów trakcyjnych Siemensa do obsługi Kolei Doliny Renu. 24 z nich będzie należeć do rodziny Mireo, która będzie miała premierę na torach.

Konieczność zakupu pojazdów przez DB Regio pojawiła się w związku z uzyskaniem kontraktu na obsługę połączeń na ciągu Bazylea (Szwajcaria) – Freiburg – Offenburg – Karlsruhe od 2020 roku. Przewoźnik zdecydował się na zakup bardzo nowoczesnych pojazdów – 24 ezt z platformy Mireo i 15 częściowo piętrowych ezt Desiro HC.

Pociągi Siemens Mireo będą przeznaczone do obsługi pociągów regionalnych (RB) z prędkością do 160 km/h. Będą jeździły pomiędzy Offenburgiem, Freiburgiem i Bazyleą, a także na liniach w regionie Kaiserstuhl. W porównaniu do poprzedników pociąg ma być jeszcze lżejszy i cichszy (dzięki nowym bardzo cichym wózkom i aerodynamicznemu pudłu), ma też potrzebować o 25% energii mniej niż pociągi elektryczne podobnej długości. Trójczłonowe ezt będą miały 220 miejsc siedzących na pokładzie. Jak zapewnia Siemens, Mireo mają możliwość opcjonalnego instalowania baterii, które pozwolą mu poruszać się także poza siecią trakcyjną. 

Z kolei Desiro HC obsłużą odcinek między Karlsruhe, Offenburgiem, Freiburgiem i Bazyleą, pojadą tam jako ekspresy regionalne (REX) z maksymalną prędkością 160 km/h. W czteroczłonowych pociągach, w których usiądzie aż 410 pasażerów, dwa człony skrajne są jednopoziomowe (bez stopni i wolne od barier utrudniających przemieszczanie się), a dwa człony środkowe – dwupokładowe. To rozwiązanie podobne do tego, które zaoferował Bombardier i Alstom podparyskiej kolei RER.



Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5