Partnerzy serwisu:
Biznes

MIR odpowiada na interpelację posła Iwińskiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
03-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kch, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
MIR odpowiada na interpelację posła Iwińskiego
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju odpowiedziało na interpelację posła Tadeusza Iwińskiego (SLD). Zdaniem resortu trzeba poczekać na uchwalenie RPO i dokończenie już rozpoczętych rewitalizacji, by było lepiej.

Tadeusz Iwiński wystosował do min. Elżbiety Bieńkowskiej interpelację, w której pyta o stan infrastruktury kolejowej w północno-wschodniej części kraju. I punktuje zaniedbania w tym obszarze na przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego. Z interpelacją posła można zapoznać się tutaj.

Poseł zadał konkretne pytania: na których liniach kolejowych Warmii i Mazur i łączących województwo z ościennymi regionami oraz Obwodem Kaliningradzkim nie jest prowadzony ruch?; jakie są przyczyny braku zamówień pociągów przez przewoźników? jaki jest plan remontów/rewitalizacji szlaków kolejowych na Warmii i Mazurach?; czy rozważane jest przywrócenie fizycznego stanu przejezdności/rewitalizacji linii kolejowej nr 225 (Nidzica – Wielbark) oraz linii nr 35 (Wielbark – Ostrołęka)?; czy rozważana jest rewitalizacja lub modernizacja linii kolejowej nr 221 (Gutkowo – Braniewo)?

Ministerstwo odpowiada

Resort w swojej odpowiedzi wskazuje, że za połączenia międzywojewódzkie odpowiada PKP Intercity organizując pociągi TLK ((Mazury, Kormoran, Sielawa, Jeziorak, Pojezierze, Gryf i Rybak) mające charakter tzw. służby publicznej oraz jeden komercyjny EIC „Warmia”. Winę za niedostosowanie godzin odjazdów do potrzeb podróżnych zrzuca na mnogość niezelektryfikowanych linii jednotorowych i brak odpowiedniego taboru we flocie PKP IC. Zaznacza, że działania mające na celu poprawę sytuacji są prowadzone, ale lepiej będzie dopiero w 2015 r.

Poseł Iwiński spytał się tez o listę linii kolejowych przeznaczonych do fizycznej likwidacji. Według planów resortu linie 41: Ełk – Gołdap, na odcinku Olecko – Gołdap; 205: Wielewo – Anielin Gradowo, na odcinku Kotki – Anielin Gradowo; 225: Nidzica – Wielbark; 518: Łęgówek – Lesk; 733: Suchy Las – Wielbark Las; 966: Działdowo R102 – Działdowo R101 przejdą do historii.

Wykaz linii kolejowych (i projektów) Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju mających na celu poprawę stanu komunikacji kolejowej w województwie warmińsko-mazurskim jest o wiele krótszy. Zawiera jedynie realizowany w ramach WPIK dwuetapowy projekt  linii kolejowej do lotniska w Szymanach, o którym już pisaliśmy.

Resort wspomina także o liniach kolejowych nr 35 Wielbark – Ostrołęka i 225 Nidzica – Wielbark – środki na ich rewitalizację zdaniem ministerstwa mogłaby być finansowana ze środków RPO Mazowsza i woj. warmińsko-mazurskiego. Jednak województwo mazowieckie planuje nie przeznaczyć ani grosza na kolej, a na liście RPO Warmii i Mazur jest tylko jeden projekt kolejowy – rewitalizacja linii 221 Gutkowo – Braniewo.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

Świat

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

lp, Rynek Kolejowy 19 listopada 2015

Maria Wasiak pokieruje Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju

Kadry

Maria Wasiak pokieruje Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju

jm/pr, Rynek Kolejowy 19 września 2014

MIR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz

Pasażer

MIR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 04 marca 2015

Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego

Infrastruktura

Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego

pociagautobusgory.pl/Rynek Kolejowy 24 marca 2015

Zobacz również:

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

Świat

Liberadzki: Podział MIR raczej przysłuży się Polsce

lp, Rynek Kolejowy 19 listopada 2015

Maria Wasiak pokieruje Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju

Kadry

Maria Wasiak pokieruje Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju

jm/pr, Rynek Kolejowy 19 września 2014

MIR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz

Pasażer

MIR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 04 marca 2015

Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego

Infrastruktura

Lobbują za nową linią kolejową do Zakopanego

pociagautobusgory.pl/Rynek Kolejowy 24 marca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5