Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kończą się prace na łódzkim Żabieńcu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kończą się prace na łódzkim Żabieńcu
Kończą się kolejne prace infrastrukturalne prowadzone w węźle łódzkim. PKP PLK wyremontowało jeden z dwóch torów szlakowych pomiędzy łódzkimi stacjami Żabieniec i Kaliska. W najbliższą niedzielę utrudnień muszą spodziewać się natomiast podróżujący pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w kierunku Łowicza.

Dobiegają końca prowadzone od zeszłego roku roboty w rejonie stacji Łódź Żabieniec. Prace na podstawowym ciągu prowadzącym z Łodzi na północ już wcześniej pozwoliły skrócić o kilka minut czas przejazdu pociągów jadących do Kutna czy Łowicza. Teraz wyremontowany został drugi tor szlakowy.

 – 13 czerwca na stacji Łódź Żabieniec zakończyliśmy prace prowadzone na odcinku Łódź Żabieniec – Łódź Kaliska – mówi Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Roboty prowadzone były na dwóch torach. W ubiegłym roku wyremontowaliśmy dwa inne tory, dzięki czemu pociągi w tym miejscu mogą rozwinąć prędkość do 100 km/h – przypomina.

Parametry powoli, ale systematycznie rosną

W związku z robotami zamknięty był tor w kierunku Zgierza, a cały ruch prowadzony był po sąsiednim torze. Nie spowodowało to jednak znaczących utrudnień w ruchu pociągów. Tor w stronę Łodzi Kaliskiej był oddany do eksploatacji po remoncie niemal dokładnie przed rokiem. Remont objął wtedy także odcinek za peronami pasażerskimi, w towarowej części stacji. Pozwoliło to wówczas zwiększyć prędkość przejazdu przez Żabieniec na odcinku niecałego kilometra z 20 aż do 100 km/h.

Jeszcze w 2012 roku maksymalna prędkość rozwijana pomiędzy Żabieńcem a Łodzią Kaliską wynosiła zaledwie 60 km/h, a do tego wprowadzone były ograniczenia miejscowe wymuszające zwolnienie do 40 km/h. Od tamtego czasu PKP PLK prowadzi systematyczne prace na łódzkim odcinku linii nr 15. Po podniesieniu dopuszczalnej szybkości na szlaku stopniowo zwiększano także parametry techniczne w obrębie żabienieckiej stacji i na odcinku Żabieniec – Zgierz. W zeszłym roku oprócz wspomnianego remontu torów zarządca infrastruktury zamontował też rogatki na jednym ze zgierskich przejazdów, co pozwoliło zlikwidować punktowe ograniczenie do 15 km/h.

Finał robót w najbliższą niedzielę

Wykonawcą tegorocznych prac jest Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Tor Sp. z o.o. z Mysłowic. – W tej chwili w ramach tego samego zadania wymieniamy jeszcze rozjazd na wjeździe na stację od strony Łodzi Kaliskiej oraz krótkie odcinki torów przy rozjeździe – relacjonuje Maciej Dutkiewicz. – Celem tych prac jest podwyższenie bezpieczeństwa, a ich zakończenie planujemy na niedzielę 21 czerwca – zapowiada.

Finał prac na Żabieńcu nie oznacza zakończenia robót na liniach wychodzących z Łodzi w kierunku północnym. W najbliższą niedzielę w związku z pracami energetycznymi autobusy zastąpią pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na odcinku Zgierz – Glinnik (linia do Łowicza), a w lipcu przez niemal dwa tygodnie zamknięty będzie fragment tej samej trasy pomiędzy Głownem a Domaniewicami. PLK przeprowadzi wówczas remont mostu na Mrodze.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rusza przebudowa dworca Łódź Kaliska. Prace potrwają do poł. 2025 r.

Infrastruktura

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

Koniec łódzkich pragotronów. Ostatni taki system w kraju

Infrastruktura

Zobacz również:

Rusza przebudowa dworca Łódź Kaliska. Prace potrwają do poł. 2025 r.

Infrastruktura

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

Koniec łódzkich pragotronów. Ostatni taki system w kraju

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5