Partnerzy serwisu:
Biznes

Ministerstwo zreformuje zarządzanie inwestycjami PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
25-02-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Ministerstwo zreformuje zarządzanie inwestycjami PLK
fot. Rafał Jasiński
Zapowiedziana przez wiceministra infrastruktury Piotra Stommę weryfikacja Krajowego Programu Kolejowego obejmie nie tylko aktualizację listy inwestycji, ale także zmianę organizacji przygotowania i zarządzania procesami inwestycyjnymi.

Podczas Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2016 wiceminister infrastruktury Piotr Stomma powiedział, że weryfikacja Krajowego Programu Kolejowego jest konieczna, gdyż nie wszystkie projekty, które były przewidziane do realizacji w poprzednim programie zostały zrealizowane. Więcej o informacji o weryfikacji KPK tutaj.

– Będą podejmowane radykalne działania, żeby usprawnić procesy, w szczególności proces przygotowania inwestycji. To także oznacza, że szansa na optymalizowanie efektów inwestycyjnych w zakresie bezpieczeństwa i interoperacyjności rośnie. Będziemy przypatrując się procesom przygotowania inwestycji, zwracali uwagę na te elementy. Należy pamiętać ze analiza w zakresie zgodności z wymaganiami technicznej specyfikacji interoperacyjności zaczyna się już na etapie przygotowania dokumentacji – powiedział Stomma.

Wiceminister wyjaśnił też, że weryfikacja obejmie nie tylko listę inwestycji, ale też organizację procesu inwestycyjnego w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

– Krytycznie oceniam sposób przygotowania i zarządzania inwestycjami na kolei jaki stosowali poprzednicy. Weryfikacja Krajowego Programu Kolejowego obejmie także kwestie instytucjonalne. Konieczna jest gruntowna reforma systemu zarządzania inwestycjami. Zmienić trzeba też podejście do przetargów. Niektóre działania już zostały podjęte, na przykład modernizację linii nr 7 Warszawa – Lublin podzieliliśmy na mniejsze zadania inwestycyjne.

Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Lublina ma trwać od 2017 do 2020 roku. Ministerstwo i PLK zapowiadają podział kontraktów na mniejsze o czym pisaliśmy na Rynku Kolejowym tutaj.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5