NUMER 10/2021
NUMER 11/2021
Temat numeru:
Zielona Kolej
szukaj
Śledź nas:

Ministerstwo Infrastruktury wskazuje, gdzie pociągi spóźniają się najbardziej

| Michał Szymajda 19.11.2021 4,4k

Ministerstwo Infrastruktury wskazuje, gdzie pociągi spóźniają się najbardziej
Pociąg PKP Intercity w Słupsku i interwencja policji Fot. M. Szymajda
W odpowiedzi na interpelację posła Sterczewskiego i posłanki Jachiry ministerstwo zajęło stanowisko w sprawie rosnących opóźnień pociągów PKP Intercity. Resort odniósł się do punktualności w drugim kwartale, tymczasem sytuacja się pogarsza. Konkretnych środków zaradczych ministrowie nie przedstawiają.
Klaudia Jachira i Franciszek Sterczewski pytali o to, z jakich innych przyczyn wynikają wielogodzinne opóźnienia pociągów PKP Intercity, a także o to, czy są to zdarzenia o charakterze losowym, wynikające z przyczyn niezależnych od PKP Intercity? W odpowiedzi resort przedstawił całą listę problemów, od (często przeciągających się) inwestycji na torach, przez warunki atmosferyczne, wypadki na torach, aż po opóźnienia wynikające z konieczności interwencji Sokistów w efekcie niestosowania się podróżnych do noszenia maseczek czy wydłużone „lokowanie pasażerów w pociągach”. Są też jednak konkretne informacje.

– Przy poziomie punktualności 78,01% za II kwartał br. przedstawionym przez Urząd Transportu Kolejowego, statystyka punktualności uwzględniająca opóźnienia tylko z winy PKP Intercity, wyniosła 91,7% – podaje ministerstwo. I dodaje, że są też sukcesy. „dzięki (…) strategii taborowej prowadzonej przez przewoźnika, liczba opóźnień wynikających z awarii pojazdu trakcyjnego w 2019 r. (lokomotywy, EZT) była ponad dwukrotnie niższa niż w 2016 r.” – czytamy.

Gdzie opóźnienia były największe?

Ministerstwo wskazało też na korytarze, gdzie do opóźnień dochodzi najczęściej.

– W latach 2019-2021 (do września) najwięcej opóźnień powstało w relacjach: Bohumin – Warszawa Wschodnia (37779 minut), Gdynia Główna – Kraków Główny (32310 minut) Frankfurt/Oder – Warszawa Wschodnia (28509 minut) Warszawa Wschodnia – Frankfurt/Oder (27447 minut) oraz Przemyśl Główny – Mościska (27046 minut). Informacje dotyczące korytarza E20 mają potwierdzenie w naszych artykułach, natomiast biorąc pod uwagę kierunek Przemyśl Główny – Mościska, należy wziąć pod uwagę to, że przewozy tam realizuje strona ukraińska a także to, że nie były one realizowane od marca 2020 aż do października 2021.

Co zrobi ministerstwo?

– Jakie działania podejmuje lub planuje podjąć Ministerstwo, aby zapobiec rosnącej skali opóźnień pociągów PKP Intercity w najbliższych latach? – pytają posłowie. W odpowiedzi otrzymują ogólnikowe zdania, które niewiele niosą za sobą konkretnych treści.

Przedstawiciele resortu – we współpracy z zarządcą infrastruktury PKP PLK oraz przewoźnikiem PKP Intercity przeprowadzają analizy danych, w tym badanie problemów mających największy wpływ na opóźnienia, wskazują konieczne do zastosowania działania zaradcze oraz podejmują inne czynności zmierzające do wypracowania systemowego rozwiązania prowadzącego do stałej poprawy punktualności – odpisał wiceminister Andrzej Bittel.

Tymczasem wskaźniki punktualności polskiej kolei pasażerskiej, w tym spółki PKP Intercity, idą w dół. Punktualność pociągów w ostatnich miesiącach jest historycznie najgorsza, odkąd Urząd Transportu Kolejowego zbiera dane tego dotyczące. Piszemy o tym w tekście „Kolej opóźniona. Tak źle z punktualnością nie było od lat”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46055)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46055)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2021
NUMER 11/2021
W najnowszym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy" przyjrzeliśmy się polskiej i europejskiej polityce wobec programu Zielona Kolej. Oprócz tego piszemy m. in. o problemach z projektowaniem nowych linii kolejowych i ważnych zmianach w podatku od nieruchomości kolejowych. Przyjrzeliśmy się tez zasadności połączeń kolejowych do lotnisk regionalnych i tematowi podwyżek cen energii. Zapraszamy do Czytania!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5