Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk po raz kolejny skrytykował liberalną politykę poprzednich władz PKP, wyprzedaż majątku kolei i plany prywatyzacyjne.
– Jeżeli ktoś nam wmawiał przez ostatnie lata, że jeśli polska kolej nie zostanie sprzedana to musi upaść, jeżeli ktoś nam wmawiał, że należy rozsprzedać, często wręcz za darmo rozdać, składniki majątku polskich kolei, które wpływają również na bezpieczeństwo państwa, to ja nie wierzyłem, nie wierzę i wierzył nie będę w tak stawiane tezy. Uważam, że one są szkodliwe dla państwa – powiedział Andrzej Adamczyk na antenie Radia Maryja.
Politycy Prawa i Sprawiedliwości wielokrotnie krytykowali prywatyzację PKP Energetyka. W ubiegłym roku złożyli pozew do sądu o unieważnienie tej transakcji, o czym pisaliśmy na Rynku Kolejowym tutaj.
Minister infrastruktury radzi spojrzeć na przykłady funkcjonowania kolei w państwach sąsiednich.
– Jeżeli transport kolejowy jest bardzo opłacalny w Austrii, Niemczech, w Czechach, to dlaczego u nas nie jest opłacalny? A jeżeli u nas coś nie jest opłacalne, to czeka to na dobrą zmianę. Trzeba pewne procesy usystematyzować. Te rzeczy, które powodowały deficyt muszą być wyrugowane z przestrzeni polskiego transportu – zapowiada Adamczyk.
W grudniu ubiegłego roku grupa ekspertów związanych z PiS przedstawiła propozycje wieloletniego planu dla kolei, które omówiliśmy tutaj. Czy nowy minister infrastruktury wykorzysta tę propozycję, przekonamy się w najbliższym czasie, kiedy zaakceptowane zostaną zmiany w zarządzaniu PKP i wyłonione będą nowe władze kolejowych spółek.
2016-01-19 14:29:50 Autor: O_Q
---.tktelekom.pl
DB Schenker więcej ma wspólnego z Hitlerem niż z własnością państwową, a minister na razie nie doprowadził aby budowlańcy wbili chociaż łopatę na torach Krzeszowice - Kraków:)
2016-01-19 14:32:44 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
W Wielkiej Brytanii, którą co po niektórzy POlscy politycy się tak zachwycają ceny biletów są 6x większe niż we Francji, a część przewozów obsługują firmy należące do zagranicznych firm państwowych (np. Arriva). Na dodatek państwo płaci na dotacje więcej niż dopłacałoby do własnej spółki.
Wolny rynek powinien być, ale z udziałem publicznego przewoźnika i publicznej infrastruktury (całej, a nie bez podstacji)!
2016-01-19 14:38:03 Autor: Gość
---.174.247.2
@ onerail xd
Ceny biletów tak - ale koszty?
To należy porównywać a nie czy płacą Ci co jadą (W.Brytania - oczywiście część również jest dotowana) czy wszyscy po równo składają się na dotacje i płacą nawet o tym nie wiedząc.
To że są tańsze bilety świadczy tylko o tym że koszty są dzielone 'po równo' - w Korei Północnej jeździ się 'za darmo' - i co z tego wynika?
2016-01-19 14:41:28 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
OMG...
Wiem, to Radio Maryja i trzeba mówić to, co chcą usłyszeć, ale pan minister to chyba przeszedł wszystkich...
Cytat:
"Te rzeczy, które powodowały deficyt muszą być wyrugowane z przestrzeni polskiego transportu" ...
To znaczy co? Co będziemy rugować?
Pociągi osobowe? Pasażerów? Nierentowne przewozy osobowe?
OMG...
2016-01-19 14:47:22 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
@Gosc
,,Ceny biletów tak - ale koszty?"
Zacytuję swoją odpowiedź:
,,Na dodatek państwo płaci na dotacje więcej niż dopłacałoby do własnej spółki."
Innymi słowy tam gdzie kapitał państwowy zetknie się z prywatnym, tam wyciągane jest najwięcej publicznych pieniędzy, bo przecież przyjaciela trzeba wesprzeć.
W spółkach państwowych pracownicy mogą o wiele łatwiej odwołać prezesa (przykład JSW) jeśli prowadzi tzw. maksymalizację zysków, a w prywatnych jak się nie podoba to wypie... A jak spółka publiczna jest na giełdzie to akcjonariusze mogą obalić prezesa wbrew partii i nie ma ryzyka że wsadzą kogoś bardzo niekompetentnego.
2016-01-19 14:52:57 Autor: ciekawy
---.wlan.uni-bonn.de
Proponuje wyrugujmy pisd i tv trwoga i radio maRyja. Wtedy polska kolej odetchnie od ciężaru głupich wypowiedzi pseudo ministrów z boskiego nadania i prezesowego namaszczenia.
Czy ten człowiek nalykal się tabletek i popil vodka? Czy ja zwykły jadacz chleba mam ministrowi odpowiedzialnemu za kolej tłumaczyć jak finansowo radzi sobie kolej w państwach osciennych?
DB ma za zeszły rok ponad 1 mld (miliard) euro straty!!!!
4 mld PLN.
Panie ministrze jeżeli Pana celem w tym rządzie jest doprowadzenie PKP do takiej sytuacji to ja za tydzień stawie się z taczka pod gmachem ministerstwa. Jak uda się sforsowac ochronę to wsadze pana na taczke i powioze tam gdzie trzeba.
2016-01-19 14:55:09 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Budowalniec po zawodówie - ten już w głupocie przeszedł swoich poprzedników,
weź sobie Koguta i Wilka do pomocy biedaku umysłowy...
2016-01-19 15:00:10 Autor: Gość
---.174.247.2
@onerail xd
Moim zdaniem jest dokładnie odwrotnie - i dlatego w kujawsko pomorskim dotacja za km dla Arrivy jest mniejsza niż w przypadku PR.
Dlatego zresztą kraje demokracji ludowej bazujące na własności państwowej były mniej wydolne ...
2016-01-19 15:21:53 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
@Gosc
A Arriva to jest niby prywatna?
Hahaha...
2016-01-19 15:33:56 Autor: Ron
---.leon.com.pl
Uwierzę w słowa ministra i jego autentyczność jeśli doprowadzi do scalenia infrastruktury czyli: PKP SA, PKP PLK, Nieruchomości, PKP Energetyka, PKP Informatyka :D
2016-01-19 15:45:40 Autor: Gość
---.174.247.2
OK, tu racja.
To bez przykładów - pamiętam działające PKP za przysłowiowej komuny - 10 lat codziennego dojeżdzania - i nie chciałbym powrotu do tamtych czasów.
A z tym kojarzy mi się nacjonalizacja, co proponuje obecny minister ...
2016-01-19 16:14:40 Autor: sn61
---.162.8.28
Bardzo mądre słowa, prawdziwa sól w oku wszystkich kosmoPOlitycznych Mau(f)rycków :)
2016-01-19 16:25:04 Autor: Markos
---.google.com
Patrząc przez pryzmat przewoźnika Przewozy Regionalne w Gdyni to stwierdzam wszem i wobec że kolej musi upaść aby odrodzić się na nowo. Panie ministrze marszalka woj Pomorskiego, władze PR Gdynia i caly wydzial transportu UMWP do paki!!! Za zdradę kraju
2016-01-19 16:34:33 Autor: poe
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panie ministrze Adamczyk!!!
Kiedy w końcu zaczniesz Pan wymianę zarządów w spółkach kolejowych, a szczególnie w IC, bo w innych bankomaty sami podali się do dymisji, a w tej siedzą sobie spokojnie i nie mają zamiaru odspawać się od stołków.
Zacznij Pan w końcu działać!!
2016-01-19 16:34:45 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Czasy się zmieniają a on nadal w opozycji.
2016-01-19 17:08:10 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
No więc Panie Ministrze, nie krytykować tylko działać. Rządy bankomatów to już przeszłość. Wszystkie grupy PKP do jednego PKP i wracamy do kolei z przed rządów Buzka. Jeśli dalej PKP Intercity, Przewozy Regionalne i Regionalne spółki kolejowe będą dalej płacić za dostęp do infrastruktury co jest dla mnie chore , to nie ma szans na więcej połączeń pasażerskich bo koszty są nieopłacalne. Należy działać spokojnie i dopuścić kolejarzy do zarządzania na kolei. Kadrę mamy dobrą, są ludzie dobrze wykształceni kolejowo-technicznie pracujący od najniższego stanowiska, znającą kolej od podszewki i takie osoby trzeba brać
2016-01-19 17:23:52 Autor: civic
---.icpnet.pl
civic Adamczyk: Jeżeli transport kolejowy jest bardzo opłacalny w Austrii, Niemczech, w Czechach, to dlaczego u nas nie jest opłacalny?
RK wczoraj: Szef Niemieckich Kolei (DB) Rüdiger Grube podtrzymuje ogłoszone latem ub. roku plany częściowej prywatyzacji spółek zależnych koncernu: Arrivy i DB Schenker Logistics. DB potrzebują gotówki na plan naprawczy, po tym jak poniosły prawie miliard euro strat w 2015 r.
http://www.rynek-kolejowy.pl/61142/db_chce_sprzedac_udzialy_w_schenker_logistics_i_arrivie.html
2016-01-19 18:09:50 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zacnie, że RK zaczął cytować Radio Maryja ;)
Kolej należy sprywatyzować tak samo jak PGRy.
Socjalizm (narodowy czy europejski) jest zawsze niewydolny ekonomicznie i zbrodniczy.
Precz z komuną PKP!
PKP do zaorania!
2016-01-19 20:56:55 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
@Stefan
Twój ulubiony polityk ostatnio zbliża się w kierunku narodowego socjalizmu (który z socjalizmem jako takim miał niewiele wspólnego i bliżej mu było do neoliberalizmu)...
2016-01-19 21:22:14 Autor: asm.huciński.
---.dynamic.chello.pl
Cytat-
"Jeżeli transport kolejowy jest bardzo opłacalny w Austrii, Niemczech, w Czechach, to dlaczego u nas nie jest opłacalny ?"...
Bo te państwa i ich władze, prowadzą politykę bardziej zrównoważonego transportu, od naszych władz. Potrafią się cieszyć i z samochodów i z środków transportu publicznego, w tym szynowego i obywatele tych krajów chętnie z pociągów korzystają, świadomie nie z przymusu.
A u nas na przestrzeni 25 lat, tak ukierunkowano politykę transportową, jakby istniał tylko i wyłącznie transport drogowy, a transport szynowy był przeżytkiem, dworce siedliskiem brudu i meneli i patologii. Ludzie się do tego przekazu dostosowali i ciężko im odkleić się od foteli w samochodach. I rosną roszczenia aby budować kolejne drogi i obwodnice w każdej wsi, bo wiecznie mało miejsca pod kolejne samochody.
2016-01-19 21:56:13 Autor: Zdzirek
---.agg2.kln.lmk-mlw.eircom.net
Wielu tutaj komentujących wychwalało nowe władze w kraju i na PKP. Ja powiem tak: po owocach ich poznacie:) Jak na razie to tylko wymieniają zarządy, prezesów itd. Robotę dalej robią ci co przedtem ale teraz inne piersi będą się prężyć do orderów;) Jak w każdej firmie musi być ktoś kto wie jaki jest stan firmy i jak ją prowadzić aby był lepszy. Ja podejrzewam, że większość nowych "stołkowiczów" nie wie jaki jest stan kolei a jak wie to nie wie jak go polepszyć. Bankomaty miały chociaż pojęcie o biznesie i wiedziały, że do działalności kolejowej nie potrzebne są im np. stacje w lesie co są tylko kosztem. Lepiej pozbyć się balastu tysięcy hektarów czy budynków i przeznaczyć nadwyżki na rozwój np. modernizacje linii czy taboru. I w pierwszej kolejności, tam gdzie są największe potoki pasażerów czy towarów. I krok po kroku będziemy mieli lepszą kolej. No ale min. Adamczyk wie lepiej. Zobaczymy co zrealizuje swojego od początku do końca bo na razie to jest kontynuacja.
2016-01-19 22:00:18 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@onerail
Mój ulubiony polityk ostatecznie przeklnął socjalizm w roku 1956..
@hucinski
W Polszy przez ponad 60 lat władze niszczyły motoryzację i hołubiły PKP, przeto nie dziwota że przez kolejne 60 lat lud będzie zafascynowany furami, obwodnicami i highway ami.
W Polszy sieć dróg 2-jezdniowych ciągle jest marna w porównaniu do cywilizowanego świata. W Polszy wwschodniej to w ogóle tragedia - nie ma ani jednej kompletnej drogi. No może jak Rzeszów-Łańcut-Przeworsk zrobią, to będzie jedna u stóp Karpat.
2016-01-19 22:31:37 Autor: Lekcja historii
---.play-internet.pl
@Stefan Banderą
Czy Szanowny Komentator zdaje sobie sprawę kim była osoba, do której imienia i nazwiska nawiązuje jego nick? Czy utożsamia się z poglądami i popiera działania tej osoby? Czy nie raziłoby Szanownego Komentatora, jeśli ktoś inny posługiwałby się nickiem nawiązującym do np. Józefa Stalina albo Adolfa Hitlera?
Dla przypomnienia cytuję wikipedię:
"Stepan Andrijowycz Bandera, ukr. Степан Андрійович Бандера (ur. 1 stycznia 1909 we wsi Uhrynów Stary, zm. 15 października 1959 w Monachium) – ukraiński polityk niepodległościowy o poglądach skrajnie nacjonalistycznych, przez część badaczy określanych jako faszystowskie[1][2], jeden z przywódców Organizacji Ukraińskich Nacjonalistów, od 1940 r. przywódca jednej z dwóch istniejących frakcji Organizacji Ukraińskich Nacjonalistów – OUN-B, od 4 kwietnia 1941 przewodniczący Prowodu OUN-B jako odrębnej organizacji.
...
Współtworzona przez Banderę frakcja OUN-B ponosi odpowiedzialność za zorganizowane w latach 1943-1944 ludobójstwo polskiej ludności cywilnej na Wołyniu i Małopolsce Wschodniej, którego ofiarą padło nawet do 100 000 osób[4]."
2016-01-19 22:31:59 Autor: asm.huciński...
---.play-internet.pl
@ Stefan banderą
Spokojnie, zwolennicy samochodów i drog asfaltowych wciąż mają oficjalnie o 20% więcej niż kolej, środków pieniężnych pomocowych od cioci Unii, do dyspozycji.
Choć JKM krzyczał dzisiaj w PE, że UE trzeba zniszczyć. A podobno tak lubi samochody i drogi.
2016-01-20 00:25:04 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
mathewicforum W odpowiedzi na post Adam Zz:
"Czasy się zmieniają a on nadal w opozycji."
Otoż to Adamie... życie! A tak na serio :D.
Wymienione przez sól Krzeszowic kraje, dają ciut więcej na UTRZYMANIE parametrów sieci linii kolejowych niż Polska. Wiedzą ile kasy trzeba, w jakim czasie. Mają to rozpisane na dziesięciolecia. Do czego dążymy, czego chcemy za 50 lat! Kontrakt wieloletni, utrzymaniowy dla PLK to minimum na wczoraj.
Już pomijam tempo i owoce mo(r)dernizacji w nas.
Do tego model ruchu, linie kolejowe niemagistralne, brakujące łącznice, łączniki, no tabor - patrz legendarne już PR Gdynia.
Stan Wojenny się skończył, nawet w Gdyni, Panie Ministrze. Już Dowództwo Marynarki od dwóch lat jest przeniesione do Warszawy, ale w PR Gdynia ciągle stan wojenny.
Gdzie ten pool taborowy? Ileż można reanimować EN-57 te lat 60-tych?!!
Co robi Zarząd PR i ARP??! Mają tam większość czy udają, że mają!
Polsce potrzeba 500 nowiutkich EZTów. Na przedwczoraj, Kochany Techniku Budowlany...
2016-01-20 07:39:02 Autor: 697pracownik
---.199.251.1
Panie Ministrze krytykowaliście prywatyzację energetyki , krytykujecie i będziecie krytykować.Czekamy na działania i konkrety.Proszę się przyjrzeć co się dzieje w PKP Energetyka.Jak nowy właściciel pod płaszczykiem zmian i obietnic mami ludzi. PDO to początek końca firmy tak się zaczęło w PNI. Palcem wskazuje się pracowników którzy mają odejść.Brak konkretów co dalej z firmą. Czasu coraz mniej. Tak na marginesie dziwi postawa p.ministra Tchórzewskiego który powiedział , że nie zajmie się energetyką tylko górnictwem , nowe ministerstwo pod nazwą ENERGETYKA coś jest nie tak. To nie średniowiecze ludzie czytają ze zrozumieniem.
2016-01-20 07:40:34 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl
Gubernator Kalifornii W odpowiedzi na post civic:
"Adamczyk: Jeżeli transport kolejowy jest bardzo opłacalny w Austrii, Niemczech, w Czechach, to dlaczego u nas nie jest opłacalny?
RK wczoraj: Szef Niemieckich Kolei (DB) Rüdiger Grube podtrzymuje ogłoszone latem ub. roku plany częściowej prywatyzacji spółek zależnych koncernu: Arrivy i DB Schenker Logistics. DB potrzebują gotówki na plan naprawczy, po tym jak poniosły prawie miliard euro strat w 2015 r.
http://www.rynek-kolejowy.pl/61142/db_chce_sprzedac_udzialy_w_schenker_logistics_i_arrivie.html"
Dokładnie o tym samym pomyślałem!!! To bardzo obnaża wiedzę Adamczyka odnośnie kolei w Europie... On żyje w jakiejś utopii...
Zresztą musiałbym poszukać, ale to również nie kto inny, jak koleje niemieckie wycinają powoli nocne pociągi dalekobieżne z racji ich nieopłacalności.
Kolej to nie kura znosząca złote jajka, kolej to znacznie bardziej skomplikowany organizm, który aby być konkurencyjny musi mieć ku temu dobre podłoże. Zabawa w łączenie, czy podział spółek akurat tu niewiele pomoże.
2016-01-20 10:03:30 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Lekcja historii
przecie na u-Krainie stawiają mu pomniki w miejsce zburzonych niedawno pomników Włodziemierza Iljicza Uljanowa (powszechnie znany jako: Ленин)
@asm.huciński
po 2 tygodniach jazdy pociągami i metrem nabrałem takiego obrzydzenia do zbiorKomu, że wsiadłem dziś w swoją wypasioną, wielką furę i pocisnąłem 150 (wg licznika 165 km/h) highway'em, aż połowę śniegu i lodu z dachu zwiało. Czułem się jak dumny, biały człowiek, a nie jakieś bydło stłoczone w wagonie.
W korach stałem łącznie 35', a osiągnąłem czas przejazdu taki jak najszybszy z mojej wioski pociąg+metro.
Nie dziwota, że lud w Polszy preferuje fury niż PKP+ZTM HGW itp.
A ja poza tym też uważam, że UE powinna zostać zniszczona
@Gubernator Kalifornii
Pociągi wymyślono do wożenia towarów i temu powinny służyć.
Wożeniem towarów nie powinno zajmować się państwo.
Wniosek: PKP do prywatyzacji przede wszystkim z PLK na czele
2016-01-20 11:20:55 Autor: kolejarz_
---.finemedia.pl
ale to w UK szły największe inwestycje, a we Francji zaraz będzie bryndza...
2016-01-20 11:22:32 Autor: kolejarz_
---.finemedia.pl
zobaczymy jak będzie działał minister, ale ciekawie to nie wygląda....
2016-01-20 13:46:53 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
@Stefan
Unia jest jaka jest, ale gdyby nie ona to mógłbyś sobie jeździć Gierkówką 70 km/h...
2016-01-20 13:48:07 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
@Stefan
Unia jest jaka jest, ale gdyby nie ona to mógłbyś sobie jeździć co najwyżej Gierkówką 70 km/h...
2016-01-20 19:18:59 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@onerail
UE powinna zostać zniszczona!
Hitler też budował autostrady - na Śląsku (tzw.Dolnym) funkcjonują one dziś.
Przepraszam za "reductio ad Hitlerum", ale trzeba wrócić do korzeni UE
2016-01-20 20:58:30 Autor: Maurycy+ to zasrana menda!
---.centertel.pl
///
2016-01-20 21:21:06 Autor: Lekcja historii
---.play-internet.pl
@Stefan banderą
Myślę, że UE nie trzeba niszczyć. Ten twór opanowany przez socjalistów i lewicowych liberałów zniszczy się sam od środka w czasie odwrotnie proporcjonalnym do liczby wpuszczonych "uchodźców".
Wracając do kwestii nicka. Co z tego, że gdzieś stawiają banderze pomniki? W PRLu stawiano pomniki komunistom. Czy komunistów Szanowny Komentator też rozgrzesza?