Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Miliardowy projekt ukończony na czas – flota ICE 4 od Siemensa już gotowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

Producent Siemens Mobility pochwalił się zakończeniem dostaw 137 pociągów ICE 4 w trzech różnych wariantach. 

Rozpoczęte w 2016 roku dostawy objęły łącznie ponad 1500 członów z około 105 000 miejsc na pokładach. Dzisiejsza ceremonia oznaczała zakończenie największego programu zamówień w historii DB.

– Siemens i DB zrealizowały ten projekt na czas. Rozbudowa floty DB jest główną dźwignią do osiągnięcia celu naszej strategii Strong Rail: podwojenia liczby podróżnych korzystających z naszych dalekobieżnych usług kolejowych. Ponieważ ci, którzy podróżują pociągami, pomagają chronić klimat. Tylko w 137 pociągów ICE 4 zainwestowaliśmy sześć miliardów euro. W 2024 r. co trzy tygodnie będziemy oddawać do użytku naszych pasażerów nowy pociąg ICE – powiedział Richard Lutz, CEO Deutsche Bahn AG cytowany w komunikacie.

– Mieszkańcy naszego kraju słusznie oczekują jak najszybszego przywrócenia niezawodnych i punktualnych pociągów. Modernizacja floty jest kluczowym elementem minimalizacji zakłóceń. W związku z tym do 2030 r. w nowe pociągi dalekobieżne zainwestowanych zostanie około 12 mld euro, flota ICE wzrośnie do 450 pociągów ICE, a średni wiek pociągów ICE i Intercity spadnie z 18 do 12 lat. W połączeniu z ogólną renowacją sieci, wszystkie znaki wskazują na poprawę – dodał Volker Wissing, federalny minister ds. cyfrowych i transportu:

– Nowoczesne, współczesne pociągi są ważne dla atrakcyjności transportu kolejowego w regionie metropolitalnym Berlin-Brandenburgia. Gdyby dekarbonizacja sektora transportu była grą karcianą, to ICE 4, którego flota liczy 105 000 miejsc, można by opisać jako as atutowy – powiedziała Manja Schreiner, senator ds. mobilności, transportu, ochrony klimatu i środowiska w Berlinie.

– Punktualna dostawa ostatniego ICE 4 oznacza wielki wspólny sukces Deutsche Bahn i Siemensa. Jako najdłuższy pociąg we flocie ICE, ICE 4 ma około 25% więcej miejsc siedzących. A ponieważ jest lżejszy i bardziej aerodynamiczny, zużywa o 30% mniej energii niż poprzednie modele. W całym okresie eksploatacji każdy pociąg zastępuje 20 000 samochodów i pozwala zaoszczędzić do 400 000 ton CO2. Każdy ICE w eksploatacji jest dobry dla klimatu, mobilności i pozycji Niemiec jako lokalizacji dla przemysłu i biznesu. Szczególne podziękowania kieruję do zespołów DB, Siemens i naszych partnerów za to wielkie osiągnięcie – Roland Busch, CEO Siemens AG.

W sumie DB otrzymała łącznie 137 pociągów ICE 4 w różnych wariantach. Oprócz 37 pociągów 7-wagonowych, w eksploatacji znajduje się 50 pociągów 12-członowych oraz 50 13-członowych pociągów XXL ICE. Te ostatnie oferują miejsca siedzące dla prawie 1000 pasażerów - więcej niż kiedykolwiek wcześniej w ICE i pięć razy więcej niż w samolotach średniego zasięgu. Te długie pociągi kursują na trasach, które cieszą się szczególnym popytem, np. z Hamburga przez Nadrenię Północną-Westfalię i przez linię dużych prędkości Ren/Men do południowych Niemiec. Podobnie jak inne 7-członowe pociągi, ostatni dostarczony ICE 4 będzie kursować głównie między Berlinem a Nadrenią Północną-Westfalią, a także między Frankfurtem nad Menem, Monachium, Salzburgiem i Klagenfurtem.

DB posiada obecnie najnowocześniejszą i, z ponad 400 pociągami, największą flotę ICE wszechczasów. W 2024 r. DB będzie otrzymywać kolejne pociągi ICE co trzy tygodnie. Poprzez znaczne inwestycje w modernizację swojej floty i zakup nowych pociągów, DB kontynuuje swoją strategię rozwoju.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szybkim pociągiem z Niemiec i Szwajcarii prosto do Londynu

Pasażer

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Pasażer

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Artur Bogdanowicz 15 października 2023

Deutsche Bahn stawiają na pojazdy autonomiczne

Tabor i technika

Deutsche Bahn stawiają na pojazdy autonomiczne

Artur Bogdanowicz 09 września 2023

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Zobacz również:

Szybkim pociągiem z Niemiec i Szwajcarii prosto do Londynu

Pasażer

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Pasażer

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Artur Bogdanowicz 15 października 2023

Deutsche Bahn stawiają na pojazdy autonomiczne

Tabor i technika

Deutsche Bahn stawiają na pojazdy autonomiczne

Artur Bogdanowicz 09 września 2023

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5