NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Mieszkańcy boją się o bezpieczeństwo na przejeździe przez linię 22

| Jakub Madrjas 03.10.2018 40

Mieszkańcy boją się o bezpieczeństwo na przejeździe przez linię 22
Fot. Google Maps
Mieszkańcy Radzic Dużych obawiają się o bezpieczeństwo na przejeździe drogi powiatowej przez linię nr 22 po podniesieniu na niej prędkości i skierowaniu na nią objazdów pociągów PKP Intercity. PLK wprawdzie zapowiada poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu w ramach programu przejazdowego, ale nie podniesie kategorii przejazdu.
Do „Rynku Kolejowego” napisał Czytelnik z Radzic Dużych z prośbą o interwencję w sprawie poziomu bezpieczeństwa na linii kolejowej nr 22 po podniesieniu prędkości konstrukcyjnej do 120km/h. – Linia przebiega przez gęsto zamieszkane miejscowości i w przypadku przejazdu drogowego w kilometrze 32 tej linii w Radzicach Dużych (woj. łódzkie) nie przewidziano w czasie remontu toru nr 1 szlabanu – pisze Czytelnik dodając, że droga powiatowa która krzyżuje się tu z linią nr 22 charakteryzuje się dużym ruchem.

Jego zdaniem, ze względu na niekorzystne położenie przejazdu i drogi widoczność nie jest tu najlepsza. – Po zakończeniu remontu nikt nie informował, że będą tędy przejeżdżać składy Intercity (objazdowo) i nie uczulał na to mieszkańców – stwierdza.

Przejazd objęty programem, ale szlabanów nie będzie

Jak poinformowała „Rynek Kolejowy” Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK, przejazd kolejowo-drogowy w Radzicach Dużych zyska nową sygnalizację świetlno-dźwiękową, która zastąpi obecne urządzenia. – W ramach prac wymieniona zostanie także nawierzchnia oraz wymienione podkłady z podsypką. Lepszą widoczność zapewni nowe oświetlenie – wylicza. Roboty rozpoczęły się w czerwcu i zakończą się w listopadzie. Są realizowane w ramach projektu przejazdowego pn. „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap I – część przejazdowa” o wartości 256,7 mln zł netto, o którym pisaliśmy tutaj.

PLK nie podniesie zatem kategorii przejazdu, na co liczyli mieszkańcy. Do tego zarządca infrastruktury podaje, że liczba pociągów na linii nr 22 w ostatnim czasie nie uległa zmianie co o tyle zaskakujące, że od wrześniowej korekty rozkładu zaczęły tędy jeździć pociągi PKP Intercity i Kolei Mazowieckich do Radomia, objeżdżające modernizowaną linię nr 8.

Nie będzie zatrzymań w Drzewicy

Czytelnik spytał również, czy w związku z objazdami, które potrwają prawdopodobnie kilka lat, PKP Intercity mogłoby zatrzymywać choć jeden pociąg w Drzewicy. – Do Warszawy Zachodniej takim pociągiem pojedzie się w około 1 godzinę, podczas gdy autobusem potrzeba na to trzech godzin – argumentuje. W położonej najbliżej Drzewicy stacji Idzikowice na Centralnej Magistrali Kolejowej nie ma obsługi pasażerskiej, a stacja Opoczno Południe to już półgodzinna podróż samochodem dla mieszkańców Drzewicy i okolic.

Niestety, rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska informuje „Rynek Kolejowy”, że zatrzymywanie pociągów w Drzewicy nie jest rozważane przez spółkę. Warto przypomnieć, że jak poinformował wiceminister Andrzej Bittel, na linii 22 Radom - Tomaszów Mazowiecki planowana jest za kilka lat obsługa w czterogodzinnym takcie, a plany uruchomienia połączeń mają tez Koleje Mazowieckie i Łódzka Kolej Aglomeracyjna. W kontekście tych planów pierwotna prośba Czytelnika o podniesienie kategorii przejazdu wydaje się jeszcze bardziej uzasadniona.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5