NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

MI: Pociągi z Tomaszowa do Radomia co cztery godziny

| Kasper Fiszer 27.03.2018 66

MI: Pociągi z Tomaszowa do Radomia co cztery godziny
Pociągi regionalne kursują jedynie z Radomia do DrzewicyFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Ministerstwo Infrastruktury chciałoby, by pociągi po linii nr 22 kursowały cztery razy na dobę – w równych odstępach co cztery godziny. Nie znamy jednak konkretnego horyzontu czasowego wprowadzenia tych planów w życie, bo są one zależne od stanu budżetu resortu. Ofertę kształtowaną przez władze centralne mają uzupełniać także pociągi zamawiane przez samorządy.
W lutym znany radomski poseł PiS i były prezydent tego miasta Andrzej Kosztowniak złożył interpelację, w której pytał ministra infrastruktury o przyszłość linii kolejowej nr 22 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem. Aktualnie jej fragment pomiędzy Radzicami a Drzewicą w ogóle nie jest wykorzystywany w ruchu pasażerskim. Nie ma więc zapewnionego bezpośredniego połączenia między wschodnią częścią województwa łódzkiego a Mazowszem, trudno jest także pojechać pociągiem z Łodzi do przeszło 200-tysięcznego Radomia.

Pociągi dalekobieżne także pomiędzy Radomiem a Radzicami

Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzeja Bittela wskazuje na docelowe plany eksploatacji odcinka (poseł pytał o perspektywę roku 2030). W porównaniu ze stanem obecnym są one bardzo ambitne. – Na podstawie obowiązującego Planu Transportowego ministra, w ramach planowanej do 2025 roku sieci codziennych połączeń międzywojewódzkich założona została obsługa linii nr 22 na odcinku Radom Krychnowice – Radzice (scenariusz pożądany). Ostateczny kształt oferty przewozowej zależy przede wszystkim od wysokości dofinansowania, które przewoźnik może otrzymać w danym roku z budżetu państwa na wykonywanie przewozów międzywojewódzkich – czytamy.

To właśnie wspomniany odcinek Radom Krychnowice – Radzice nie jest obecnie objęty siatką połączeń dotowanych. Jak wynika z dalszego ciągu odpowiedzi na interpelację, w efekcie przewozy mają być utrzymane na całej długości opisywanej linii, a nie tylko na wskazanym fragmencie. – Planuje się, że kursowanie pociągów PKP Intercity S.A. z wykorzystaniem linii nr 22 na odcinku Radom – Tomaszów Mazowiecki odbywać się będzie w cyklu 4-godzinnym (4 pary pociągów na dobę) – zapowiada Andrzej Bittel.

ŁKA wyraża gotowość do prowadzenia przewozów regionalnych

Przedstawiciel resortu dodaje przy tym, że co najmniej pięć par połączeń na swoim odcinku trasy zamierza uruchamiać województwo mazowieckie. Zgodnie z informacjami MI województwo łódzkie planuje natomiast wznowić komunikację pod koniec roku 2019, kiedy mają zakończyć się roboty infrastrukturalne prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe. – Przewoźnicy Koleje Mazowieckie – KM sp. z o.o. oraz Łódzka Kolej Aglomeracyjna sp. z o.o. wyrażają gotowość obsługi przewozów pasażerskich na linii nr 22 zgodnie z zapotrzebowaniem zgłoszonym przez organizatorów przewozów regionalnych – wskazuje Andrzej Bittel.

Dodaje on także, że możliwe jest, że w ramach kolejnej perspektywy budżetowej UE 2021 – 2027 na linii nr 22 zostaną zrealizowane kolejne istotne prace infrastrukturalne. Trzy duże projekty przygotowuje bowiem wstępnie Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego. Obejmują one odpowiednio rewitalizację linii, opracowanie studium wykonalności modernizacji ciągu Koluszki – Radom – Dęblin i stworzenie infrastruktury dla systemu kolei aglomeracyjnej w Radomiu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5