NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: Powrót osobowych Tomaszów – Radom? Najwcześniej w przyszłym roku

| Roman Czubiński 25.08.2017 1,9k

Łódzkie: Powrót osobowych Tomaszów – Radom? Najwcześniej w przyszłym roku
Dworzec w Drzewicyfot. Rafał T, fotopolska.eu, CC BY-SA 3.0
Po zakończeniu prac remontowych, które PKP PLK zamierza przeprowadzić na linii nr 22, istnieje możliwość przywrócenia regionalnego ruchu pasażerskiego między Tomaszowem Mazowieckim i Radomiem. Łódzki Urząd Marszałkowski uzależnia jednak taki krok od możliwości finansowych i wyników ewentualnych badań popytu. Z powodów prawnych warunkiem jest też porozumienie z samorządem województwa mazowieckiego, do którego należy Radom.
W myśl dokumentów strategicznych UMWŁ przywrócenie ruchu jest możliwe, choć nie konieczne. – Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Łódzkiego do roku 2020 z perspektywą do roku 2030, przyjęty przez Sejmik Województwa 27.10.2015 r., określił sieć transportową, na której marszałek województwa będzie organizował przewozy pasażerskie o charakterze użyteczności publicznej. Linia kolejowa nr 22 jest uwzględniona w wariancie uzupełniającym, a więc jej uruchomienie jest uzależnione od dokonania stosownych uzgodnień lub zawarcia stosownych porozumień z Województwem Mazowieckim i posiadania środków finansowych w budżecie – informuje biuro prasowe UMWŁ. Urząd nie odpowiedział na pytanie o możliwość uruchomienia pociągów kończących bieg w Drzewicy, ostatniej stacji położonej na terytorium województwa łódzkiego.

Jak dodają przedstawiciele urzędu, z uwagi na prace remontowe, które mają się zakończyć pod koniec roku 2018, ewentualne wznowienie ruchu może nastąpić najwcześniej w rozkładzie jazdy 2018/2019. – Będziemy podejmować decyzje na etapie ustalania oferty przewozowej. Przed podjęciem decyzji konieczne będzie przeprowadzenie badań dotyczących zapotrzebowania na przewozy – zapowiada urząd.

Ruch pociągów Regio między Tomaszowem a Radomiem zawieszono w grudniu 2015 r. Jako przyczynę UMWŁ podawał wówczas niską frekwencję w pociągach. Jej przyczyną, oprócz złego stanu infrastruktury, mógł być jednak sposób ułożenia rozkładu jazdy, który nie zapewniał możliwości dojazdu do pracy i szkoły w typowych godzinach.

Wspomniane prace zostaną wykonane na odcinku Drzewica – Przysucha linii nr 22. To samo zadanie będzie obejmowało pięciokilometrowy odcinek linii 534 Koluszki – Mikołajów. Na linii 22 przewidziano remont toru nr 1, lecz „z pozostawieniem elementów nawierzchni będących w dobrym stanie technicznym”. Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie mechaniczne oczyszczenie podsypki, wymiana uszkodzonych podkładów i likwidacja wychlapów. Zakres robót nie obejmuje obiektów inżynierskich (z wyjątkiem zbadania ich stanu) ani nastawni. Cztery przejazdy mają zostać wyposażone w elementy samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (ich kategoria zmieni się tym samym z D na C). Na linii 534 tor nr 1 ma zostać wyremontowany od km 2,070 do rozjazdu stacji Słotwiny, a tor nr 2 – między rozjazdami nr 7 i 39 tej stacji. W zakres inwestycji włączono ponadto peron w Słotwinach, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i elektroenergetyczne oraz sieć trakcyjną na tej stacji i w Mikołajowie. Jak podaje PKP PLK w dokumentach przetargowych, ostatni remont nawierzchni odcinka Drzewica – Przysucha wykonano w latach 1982-1983, a urządzeń srk – w roku 2008 i w latach 2010-2011.

Po przebudowie prędkość na torze 1 fragmentu linii 22 ma wzrosnąć do 120 km/h dla pociągów pasażerskich, a 80 km/h dla towarowych przy maksymalnym nacisku na oś 22,5 tony. Na wykonanie robót PKP PLK zamierza przeznaczyć 22 518 000 zł bez VAT.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5