NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ministerstwo chce pociągów PKP Intercity w relacji Białystok – Ostrołęka – Gdynia

| Kasper Fiszer 22.02.2023 6,3k

Ministerstwo chce pociągów PKP Intercity w relacji Białystok – Ostrołęka – Gdynia
Modernizacja linii 35fot. Pesa
Dobiega końca remont mazowieckiego odcinka linii nr 35. Początkowo do stacji Chorzele dojadą wyłącznie pociągi osobowe Kolei Mazowieckich. W kolejnych latach trasę mają jednak obsługiwać też połączenia dalekobieżne PKP Intercity.
W czerwcu tego roku ma zakończyć się modernizacja mazowieckiego odcinka linii kolejowej nr 35 pomiędzy stacjami Ostrołęka i Chorzele. Pociągi pasażerskie uruchomią tam Koleje Mazowieckie. Choć inwestycja jest realizowana dzięki środkom z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego, swój plan wykorzystania trasy ma też rząd. W perspektywie kilku lat mają tamtędy pojechać pociągi dalekobieżne.

MI planuje nowy ciąg międzywojewódzki na północy kraju

Resort infrastruktury potwierdził, że realizowane obecnie prace powinny zakończyć się za cztery miesiące. Pewne jest też, że w pierwszym okresie po przywróceniu przejezdności trasy nie będzie ona wykorzystywana przez żadne połączenie dotowane z budżetu centralnego. – Zgodnie z planem transportowym ministra właściwego ds. transportu przewidywane jest uruchomienie do trzech par pociągów Białystok – Ostrołęka – Szczytno – Olsztyn – Gdynia – powiedział nam jednak Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.

Nie stanie się to jednak szybko, bo aktualne założenia mówią o uruchomieniu połączeń w perspektywie lat 2028 – 2029. – Jest to zależne od pozyskania przez PKP Intercity przeznaczonego do tego celu taboru hybrydowego oraz od stanu technicznego linii nr 35 na północ od stacji Chorzele – zaznacza przy tym nasz rozmówca. Dodajmy, że zarządca infrastruktury planuje wstępnie przeprowadzić niezbędne remonty pomiędzy stacjami Chorzele i Szczytno, co umożliwiałoby wykorzystanie tego fragmentu przez pociągi dalekobieżne.

Na razie trudno mówić o konkretnych datach

– Obecnie nie jest zatem możliwe podanie konkretnej daty uruchomienia połączenia – zaznacza przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury. Jeśli plany resortu zostaną zrealizowane, będzie to oznaczać wznowienie ruchu pasażerskiego nie tylko na odcinku Chorzele – Szczytno, ale też pomiędzy Ostrołęką a stacją Łapy. Mieszkańcy północno-wschodniej części województwa mazowieckiego otrzymają zaś możliwość dojazdu do Olsztyna czy Trójmiasta bez konieczności jazdy mocno okrężną trasą przez Warszawę.

Na razie nie zostały upublicznione dokładne plany wykorzystania taboru hybrydowego, jaki chce pozyskać PKP Intercity. Wiemy natomiast, że pociągi z tym napędem mają pojechać także m.in. do Mielca na Podkarpaciu. Również tam pociągi dalekobieżne aktualnie nie docierają w ogóle.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5