NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

MI: Kolej dalekobieżna wróci do Tarnobrzega i Warki. Projekt nowego rocznego rozkładu jazdy

| Kasper Fiszer 09.03.2021 63

MI: Kolej dalekobieżna wróci do Tarnobrzega i Warki. Projekt nowego rocznego rozkładu jazdy
Pociąg dalekobieżny w Rzeszowiefot. Kasper Fiszer
Resort infrastruktury chce uruchomić w ramach rozkładu jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia tego roku, pociągi na trzech nieobsługiwanych obecnie przez kolej dalekobieżną odcinkach: z Płocka do Malborka, ze Stalowej Woli do Rzeszowa i z Warszawy do Radomia. W dwóch przypadkach ma to związek z pracami modernizacyjnymi. Do Tarnobrzega dotrzeć mają pierwsze składy elektryczne PKP Intercity w historii.
Kilka tygodni temu Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że w kolejnym rocznym rozkładzie jazdy zamierza wznowić po wieloletniej przerwie obsługę trasy Sierpc – Brodnica – Grudziądz, uruchamiając pociąg z Katowic do Gdyni m.in. przez Łódź i Płock. Oznacza to także przywrócenie ruchu dalekobieżnego na odcinkach z Płocka do Sierpca i z Grudziądza do Malborka. Resort nie planuje przy tym zamawiania pociągów na innych trasach, które są obecnie całkowicie pozbawione ruchu pasażerskiego.

Do Tarnobrzega pod siecią trakcyjną

Nie oznacza to jednak, że siatka obsługiwana przez PKP Intercity nie zostanie rozszerzona, choć na liście odcinków, na których nie kursują dziś pociągi zamawiane przez rząd, a będą one objęte obsługą od grudnia 2021 r., nie ma niespodzianek. – W projekcie rocznego rozkładu jazdy pociągów edycji 2021/2022 planowane jest wstępnie uruchomienie połączeń na odcinku Stalowa Wola-Charzewice – Tarnobrzeg – Rzeszów Gł. – mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Dodajmy, że dotychczasowa nazwa pierwszego z wymienionych przystanków to Charzewice.

Pociągi dalekobieżne mają tam kursować w związku z planowanym zakończeniem modernizacji i elektryfikacji trasy. Na razie nie wiemy, ile par kursów będzie skierowanych na linię nr 71. Wśród obsługiwanych relacji nasz rozmówca wymienia przy tym trasę Rzeszów Gł. – Bydgoszcz Gł.

Po latach przerwy do Radomia przez Warkę

– Planowane jest też uruchomienie pociągów na trasie Warszawa – Warka – Radom – mówi przedstawiciel MI. Tam z kolei ruch dalekobieżny ma wrócić po zakończeniu trwającej od lat modernizacji linii nr 8. – Pojedzie tam np. pociąg z Krakowa do Olsztyna – zapowiada Szymon Huptyś. Również w tym przypadku nie sprecyzował on, ile pociągów zatrzyma się w Warce.

Nie będzie więc póki co powrotu połączeń PKP Intercity na inne trasy, w tym np. na tę łączącą Radom z Tomaszowem Mazowieckim i z Łodzią. Mimo to należy zwrócić uwagę, że sytuacja komunikacyjna Radomia istotnie się poprawi. Na standardową trasę wrócą bowiem połączenia do Warszawy, a od grudnia zeszłego roku do Łodzi po pięciu latach przerwy można dostać się kursami regionalnymi z przesiadką w Drzewicy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5