W piątek (11 października) do stacji C-13 Powiśle przebiła się ostatecznie Elisabetta, która drążyła tunel południowy centralnego odcinka II linii od strony Dworca Wileńskiego. Tym samym dołączyła do Krystyny, która już wcześniej zakończyła tutaj prace.
Jako pierwsza do Powiśla, jeszcze w sierpniu, przebiła się Krystyna, która drążyła tunel północny od strony Pragi. Teraz dołączyła Elisabetta pracująca przy równoległym tunelu. Obie maszyny przeszły wcześniej bez żadnych problemów osiem metrów pod dnem Wisły.
W dalszym ciągu pracują dwie tarcze po stronie Śródmieścia – Maria drąży północny tunel na swoim ostatnim odcinku, pomiędzy stacjami C-12 Nowy Świat i C-13 Powiśle. W ciągu tygodnia przeszła 170 metrów. Natomiast Anna wykonuje południowy tunel na tym odcinku, a jej tygodniowy postęp wynosi 155 metrów. Zakończenie prac tunelowych przewidziane jest na przełomie października i listopada.