Jak informuje portal TVN Warszawa, Elisabetta wydrążyła już drugi tunel pod Wisłą. Wczoraj (16 września) tarcza dotarła do stacji C-13 Powiśle.
Elisabetta drąży południowy tunel centralnego odcinka (dla pociągów w kierunku Pragi) od strony stacji Dworzec Wileński. Jak podał TVN Warszawa, maszynie pozostało jedynie przebicie się przez ścianę szczelinową stacji Powiśle. Wtedy też zakończy swoją pracę, dołączając tym samym do Krystyny, która drążyła północny tunel między Dworcem Wileńskim a Powiślem. - Zgodnie ze stanem na wczorajszy wieczór (16 września) tarcza znajduje się pod bulwarem nadrzecznym - powiedział nam Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy AGP Metro.
Maria, wykonująca tunel północny od strony Ronda Daszyńskiego, znajduje się teraz na stacji C-12 Nowy Świat. Czeka ją teraz przegląd techniczny przed dalszą drogą. Tor łożyskowy na najniższym poziomie jest czyszczony z materiału, który tarcza wtłoczyła do stacji. Anna, pracująca przy równoległym tunelu, podąża już w kierunku stacji C-13 Powiśle. Na Nowym Świecie widać jeszcze jej zaplecze. - Anna jest ok. 40 metrów za zabudowaniami na końcu Świętokrzyskiej. Znajduje się nw obszarze wysoczczyzny skarpy - mówi Mateusz Witczyński.