Dzisiaj (15 grudnia) na Powiślu odbyło się oficjalne pożegnanie ostatniej z tarcz odpowiedzialnych za drążenie. – To jeden z ważniejszych kamieni milowych w harmonogramie budowy – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra. Cztery tarcze wykonały ponad 9 km tuneli w ciągu 18 miesięcy.
Drążenie tuneli rozpoczęto w połowie maja 2012 r. Maria, jako ostatnia tarcza, dotarła do Powiśla 28 listopada br. – To jest obraz skoku cywilizacyjnego. Kilka lat temu, po 25 latach, zakończyliśmy w zupełnie inny sposób budowanie I linii metra, natomiast dzisiaj po 18 miesiącach wydrążono 9 km tuneli – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta. Jak wyliczał prezes Metra, tarcze wykonały dokładnie 9350 m tunelu pojedynczego. Z budowy centralnego odcinka II linii metra wydobyto ok. 1,5 mln sześć. urobku, co odpowiada trzem Górkom Szczęśliwickim.
– Jeżeli chodzi o zachowanie naszych pań, wszystkie sprostały oczekiwaniom. To kobiety mocne i odważne, ale czasami trochę zbyt niezależne i kapryśnie. Na podstawie tego, co słyszę od moich młodszych kolegów, to zachowanie bardzo podobne do kobiet polskich – powiedział Francesco Scaglione, kierownik kontraktu ze strony firmy AGP Metro.
Jak zapewniała Gronkiewicz-Waltz, termin zakończenia budowy – wypadający pod koniec września 2014 r. – jest realny. O czym władze miasta nie wspominały, to wyzwania, którym muszą sprostać jeszcze budowniczowie metra. Do wykonania wciąż pozostaje środkowa część stacji Powiśle pod tunelem Wisłostrady. W tej chwili trwa mrożenie gruntu, a prace przy budowie mają zostać wznowione w styczniu 2014 r.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl