Wykonawca metra poinformował dzisiaj o postępach tarcz. Obie praskie maszyny drążą tunele, choć Elisabetta wciąż znajduje się na rozruchu próbnym.
Krystyna, której zadaniem jest wydrążenie tunelu dla pociągów w kierunku Woli pomiędzy stacjami C-15 Dworzec Wileński i C-13 Powiśle, od zeszłego tygodnia pokonała dystans 92 metrów, co daje średnią 13 metrów na dzień. Tarcza znajduje się już na 278. metrze przed ul. Kępną.
Elisabetta, drążąca tunel równoległy na wspomnianym odcinku, od zeszłego tygodnia przeszła 44 metry i jest teraz na 50. metrze. Maszyna cały czas znajduje się na rozruchu technicznym. Póki w całości z zapleczem nie opuści szybu startowego, nie będzie można zainstalować taśmociągu – obecnie wykorzystywana jest mniej wydajna metoda wydobycia urobku, co wpływa na tempo drążenia. Przerwa techniczna nastąpi pomiędzy 100. a 150. metrem.
Na lewym brzegu wciąż trwają prace montażowe przed wznowieniem drążenia tuneli. Anna, wykonująca tunel południowy, znajduje się cały czas w szybie wentylacyjnym V-11 za ul. Emilii Plater. Od startu tarcza pokonała 1806 metrów, wliczając łącznik torowy pomiędzy I a II linią. Natomiast Maria, pracująca przy tunelu północnym, stoi przed stacją Świętokrzyska. Do tej pory przeszła 1506 metrów.