Tarcza Elisabetta dzisiaj (24 czerwca) w pełni przebiła się do stacji C–14 Stadion. Krystyna, która 20 czerwca zaczęła drążyć tunel pomiędzy stacjami Stadion i Powiśle (Centrum Nauki Kopernik), pokonała już 68 metrów. Do Wisły brakuje jej 650 metrów.
Elisabetta drąży tunel dla pociągów w kierunku Pragi pomiędzy stacjami C–15 Dworzec Wileński i C–13 Powiśle. Jak poinformowały władze Metra, dzisiaj przed południem w pełni przebiła się przez tzw. false tunnel (czyli betonowy kołnierz) na stacji Stadion.
Krystyna, która drąży na tym odcinku równoległy tunel dla pociągów w kierunku Woli, w zeszły czwartek (20 czerwca) wystartowała już ze Stadionu w kierunku Powiśla. Tarcza przejdzie ok. 7–8 metrów pod dnem Wisły. Według przedstawionych dzisiaj informacji tarcza pokonała dystans 68 metrów. Do brzegu Wisły brakuje jej ok. 650 metrów.
Jeżeli chodzi o tarcze na lewym brzegu, obie wciąż znajdują się na stacji C–11 Świętokrzyska. W połowie lipca Anna, wykonująca tunel południowy dla pociągów w kierunku Pragi, wyruszy w stronę stacji C–12 Nowy Świat.
Wszystkie tarcze spotkają się na Powiślu. Według zapowiedzi Metra zakończenie drążenia tuneli planowane jest na październik tego roku.