Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ostrołęka: Czy kolej dotrze do centrum miasta?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
14-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ostrołęka: Czy kolej dotrze do centrum miasta?
fot. Patryk Kuręda, SM42.pl
Wykonawca studium modernizacji linii 29 rozważa budowę nowego dworca bliżej centrum Ostrołęki. Towarzyszyć ma temu budowa łącznic, wyprowadzających ruch w kierunku Tłuszcza, Szczytna, Siedlec i Łap. Trwa zbieranie opinii mieszkańców na temat tego wariantu inwestycyjnego.

Bolączką kolei w Ostrołęce, podobnie jak w wielu innych miejscowościach w dawnym zaborze rosyjskim, jest oddalenie głównej stacji od największych skupisk ludności. Wprawdzie bezpośrednio przy dworcu znajduje się tzw. osiedle Stacja, jednak położone nad Narwią śródmieście i historyczne centrum jest oddalone od niego o ok. 4 kilometry. Obie części miasta są rozdzielone pasem luźnej zabudowy i nieużytków. Zniechęca to wielu mieszkańców do podróżowania pociągami. Zamiast nich wielu wybiera odjeżdżające z dworca w ścisłym centrum autobusy PKS lub jazdę własnym samochodem (przez miasto przebiega droga krajowa 61 z Augustowa do Warszawy).

Szansę na zmianę tego stanu daje modernizacja linii kolejowej 29 Tłuszcz – Ostrołęka. Trwają konsultacje społeczne dwóch wariantów inwestycji. Jeden z nich zakłada wprowadzenie linii w pobliże centrum miasta i budowę nowego głównego dworca Ostrołęka Centrum we wspomnianym pasie między śródmieściem a osiedlem Stacja. W wariancie tym przewiduje się także budowę łącznic między liniami 29 i 34 oraz 35 oraz między liniami 36 i 900. Ich układ ma pozwolić na wyprawianie z nowej stacji pociągów we wszystkich istniejących kierunkach z wyjątkiem towarowej linii 900 (do Tłuszcza, Szczytna, Siedlec i Łap).

Opinie na temat inwestycji mieszkańcy mogą wyrażać opinię poprzez formularz konsultacyjny. Wykonawca studium planuje także zorganizować w tej sprawie spotkanie w formie wideokonferencji. Zapowiadany termin to koniec października.

Umowę na studium wykonalności modernizacji linii 29 PKP PLK podpisały z firmą BBF w czerwcu. Opracowanie ma być gotowe do końca 2022 r. Zakres dokumentu ma objąć także inne linie kolejowe: 13 (Krusze – Pilawa), 34 (Ostrołęka – Małkinia), 900 (do elektrowni Goworki) oraz łącznicę 513. PKP PLK wymaga też przeanalizowania zasadności ewentualnej budowy nowej łącznicy między liniami 34, 29 i 35, mającej umożliwić przejazd od strony Małkini w kierunku Ostrołęki bez zmiany czoła.

Deklarowany przez PKP PLK cel projektu to poprawa przepustowości linii kolejowych – między innymi – pod kątem przewozów do elektrociepłowni w Ostrołęce. Pod uwagę ma zostać wzięta też rola, jaką w przyszłości będzie odgrywała linia w dojazdach z północno-wschodniego Mazowsza do Centralnego Portu Komunikacyjnego (linia Tłuszcz – Ostrołęka ma być częścią „szprychy” nr 3).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Łomżyńska „szprycha” – trochę historii

Pasażer

Łomżyńska „szprycha” – trochę historii

Włodzimierz Winek 07 stycznia 2025

Półtora miliona na dokumentację dla linii do Ostrołęki

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Łomżyńska „szprycha” – trochę historii

Pasażer

Łomżyńska „szprycha” – trochę historii

Włodzimierz Winek 07 stycznia 2025

Półtora miliona na dokumentację dla linii do Ostrołęki

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij