NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Maseczki uniemożliwiają korzystanie z gwizdków. Kolejarze mają swoje sposoby

| Jakub Madrjas 12.05.2020 230

Maseczki uniemożliwiają korzystanie z gwizdków. Kolejarze mają swoje sposoby
fot. Koleje Małopolskie
Ustawowy obowiązek zasłaniania nosa i ust spowodował nietypowe konsekwencje – drużyny konduktorskie nie mogą korzystać z gwizdka, niezbędnego do nadania sygnału Rp 11 „Wsiadać”. Ministerstwo Infrastruktury wydaje odstępstwa od jego stosowania, dopuszcza też używanie gwizdków elektronicznych. 
Jak informuje "Rynek Kolejowy" Szymon Huptyś, rzecznik resortu infrastruktury, w związku z wejściem w życie rozporządzenia Rady Ministrów z 15 kwietnia narzucającego obowiązek zasłaniania nosa i ust przy pomocy np. maseczki ochronnej, powstał problem z podawaniem przez drużyny konduktorskie sygnału Rp 11 „Wsiadać”. Zgodnie z przepisami, sygnał należy podać za pomocą gwizdka – jest to niemożliwe podczas noszenia maseczki ochronnej.

Przewoźnicy, dbając o bezpieczeństwo pasażerów, wybrali alternatywne metody podawania sygnału. Na przykład Koleje Małopolskie zaopatrzyły swoje drużyny w gwizdki elektroniczne. Część przewoźników wybrało bardziej tradycyjny sposób – głośny okrzyk "wsiadać". Jednocześnie do Ministerstwa Infrastruktury złożone zostały przez przewoźników wnioski o odstępstwo od przepisów w tym zakresie.

Jak informuje Szymon Huptyś, w uzasadnionych przypadkach zgody na odstępstwo od warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych oraz prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji może udzielić minister infrastruktury na wniosek przewoźnika kolejowego, zarządcy lub użytkownika bocznicy kolejowej. – W tym przypadku o odstępstwo w zakresie stosowania sygnału Rp11 „Wsiadać”, na czas trwania ograniczeń związanych z zakrywaniem ust i nosa w środkach transportu publicznego, zainteresowane strony muszą wystąpić oddzielnie. Na chwilę obecną do ministerstwa wpłynęło kilka wniosków o udzielenie ww. odstępstwa. Wnioski te są na bieżąco procedowane – podaje rzecznik. Minister infrastruktury wydaje odrębne decyzje dla każdego przewoźnika bądź zarządcy.

Proces udzielenia odstępstwa oparty jest na pozytywnie wydanej opinii Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Jak informuje jednak rzecznik resortu, do stosowania gwizdka elektronicznego podczas podawania sygnału Rp 11 nie jest potrzebne odstępstwo – w opinii ministerstwa jego stosowanie nie jest naruszeniem przepisów. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44497)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44497)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5