Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Maroko: Linia Tanger - Casablanca otwarta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
18-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Railway Technology/Daily Mail/KSLA/tk

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Maroko: Linia Tanger - Casablanca otwarta
Fot. ONCF
320 km/h - z taką prędkością poruszają się najszybsze w Afryce pociągi. W Maroku zostało właśnie zainaugurowane połączenie kolei dużych prędkości w relacji Tanger - Casablanca. W otwarciu linii wziął udział prezydent Francji Emmanuel Macron oraz król Maroka Mohammed VI.

Budowa linii ruszyła w 2011 roku. Inwestycja pochłonęła blisko 2,5 mld dolarów. Do jej obsługi marokański operator kolejowy - firma ONCF, zamówił 12 pociągów Avelia Euroduplex, które wyprodukował Alstom. Są one przystosowane do warunków klimatycznych panujących w północnej części Afryki. Na pokładzie każdego z nich znajduje się miejsce dla 533 pasażerów.

Na odcinku z Tangeru do Kenitry pociągi rozpędzają się do prędkości 320 km/h, z Kenitry do Casablanki - do 200 km/h. Nowe połączenie pozwoliło na skrócenie czasu jazdy na całej trasie z 4 godzin i 45 minut do 2 godzin i 10 minut. Nowa linia ma przyczynić się do rozwoju Tangeru oraz przyspieszyć rozwój infrastruktury w północnej części kraju, gdzie znajdują się ośrodki portowe.

ONCF szacuje, że rocznie linią dużych prędkości przejedzie około 6 mln pasażerów. Aby osiągnąć ten wynik, pociągi mają kursować co godzinę. Ich szacowana zajętość miałaby wynosić około 70%. Składy będą poruszały się w trakcji pojedynczej (wówczas będą dostępne 533 siedzenia), albo podwójnej (1066 siedzeń).

Znaczące wsparcie projektu pochodziło ze strony rządu francuskiego, który sfinansował 51% inwestycji. 28% kosztów pokrył rząd marokański, a pozostałe 21% - Arabia Saudyjska, Kuwejt oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. Siedem lat temu budowę zainaugurował ówczesny prezydent Francji Nicolas Sarkozy. Przedstawiciele rządu francuskiego mają nadzieję, że ta inwestycja otworzy drogę do dalszej współpracy gospodarczej między obydwoma krajami.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Wielki przetarg na nowe zespoły trakcyjne dla Maroka

Tabor i technika

Wielki przetarg na nowe zespoły trakcyjne dla Maroka

Michał Szymajda 16 stycznia 2024

Afrykańska kolej dużych prędkości jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Pierwsza linia KDP w Maroku najwcześniej za dwa lata

Infrastruktura

Pierwszy pociąg dużych prędkości już w Afryce

Koleje Dużych Prę™dkości

Pierwszy pociąg dużych prędkości już w Afryce

IRJ/ONCF/lp, Rynek Kolejowy 04 lipca 2015

Marokańska szybka kolej z coraz większym opóźnieniem

Koleje Dużych Prę™dkości

Marokańska szybka kolej z coraz większym opóźnieniem

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 09 lipca 2015

Zobacz również:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Wielki przetarg na nowe zespoły trakcyjne dla Maroka

Tabor i technika

Wielki przetarg na nowe zespoły trakcyjne dla Maroka

Michał Szymajda 16 stycznia 2024

Afrykańska kolej dużych prędkości jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Pierwsza linia KDP w Maroku najwcześniej za dwa lata

Infrastruktura

Pierwszy pociąg dużych prędkości już w Afryce

Koleje Dużych Prę™dkości

Pierwszy pociąg dużych prędkości już w Afryce

IRJ/ONCF/lp, Rynek Kolejowy 04 lipca 2015

Marokańska szybka kolej z coraz większym opóźnieniem

Koleje Dużych Prę™dkości

Marokańska szybka kolej z coraz większym opóźnieniem

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 09 lipca 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij