Pierwszy z dwunastu pociągów dużych prędkości, wyprodukowany dla marokańskiej kolei ONCF, został wyładowany w porcie w Tangerze. Pociąg przepłynął trasę z portu La Pallice do Tangeru na pokładzie specjalnego transportowca, który został zbudowany na potrzeby transportowania części Airbusa A380.
Projekt piętrowych pociągów jest oparty na składach TGV Duplex, których flota systematycznie – od 1996 roku – powiększa się we Francji. Wersja marokańska została jednak przeprojektowana w taki sposób, aby była dostosowana do potrzeb ONCF.
Składy piętrowe będą obsługiwały trasę Tanger – Casablanca. Będą poruszać się po liczącej 320 km trasie między Tangerem a miejscowością Kénitra, gdzie trwa budowa linii przeznaczonej do obsługi szybkich połączeń o prędkości maksymalnej do 320 km/h. Na odcinku Kénitra – Casablanca pociągi będą poruszały się po linii konwencjonalnej, ale przystosowanej w wyniku modernizacji do prędkości 220 km/h.
W chwili rozpoczęcia budowy linii, czyli we wrześniu 2011 roku, planowano otwarcie całej trasy na grudzień roku 2015, jednak w międzyczasie pojawiły się opóźnienia. W tej chwili wiadomo, że pierwszy pociąg Alstomu nie pojedzie w relacji Tanger – Casablanca przed rokiem 2017.
Kontrakt na dostawę 12 piętrowych pociągów TGV ONCF i Alstom podpisały w grudniu 2010 roku. pociągi przez okres 15 lat będą utrzymywane przez specjalnie utworzoną firmę Société Marocaine de Maintenance des Rames a Grande Vitesse, której 60% udziałów należy do ONCF, a 40 - do francuskiej kolei SNCF. Kontrakt na utrzymanie składów jest wart 175 mln euro, a umowa na dostawę – 400 mln euro.
Jak informują koleje ONCF, nowa linia, w połączeniu z nowoczesnym taborem, pozwolą na skrócenie czasu podróży pomiędzy miastami z dzisiejszych 4 godzin i 45 minut do 2 godzin i 10 minut.