– Żeby osiągnąć dobry wynik finansowy, trzeba wprowadzać także pewne działania w kontekście właściwego zarządzania kosztami – mówił podczas konferencji prasowej prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.
Prezes Intercity krótko omówił zmiany w zarządzaniu firmą, które w konsekwencji, przyniosły w 2016 roku 64,5 mln zł oszczędności. Chodzi na przykład o kontynuację adekwatnego do potrzeb zarządzania długością składów, który prowadził już poprzedni zarząd, a który w roku 2016 przyniósł kolejne 25 mln zł oszczędności w stosunku do roku 2015. Kolejne 25 mln znaleziono w wyniku optymalizacji kosztów czyszczenia składów (wykonywano je częściowo własnymi siłami), na zakupach paliwa trakcyjnego, generowano je także m.in. dzięki usługom wynajmu taboru.
– Zracjonalizowaliśmy też wydatki na marketing i reklamę, bez pomocy firmy z zewnątrz w październiku zmieniliśmy strukturę operacyjną. Obecnie mamy jeden szczebel zarządzania mniej i ograniczyliśmy liczbę biur z 33 do 18. Wprowadziliśmy też zarządzania obszarowe, gdzie w zakładach dyrektorzy mają kompetencje liderów zarządzających obszarem – mówił Marek Chraniuk na konferencji.
Co ciekawe, PKP Intercity wskazało też co stało się z częścią zaoszczędzonych pieniędzy. 15 mln zł. spółka przeznaczyła na zapewnienie ochrony w pociągach, w różnych zakresach poprawiono tez obsługę w pociągach, część pieniędzy posłużyło też na poprawę warunków przejazdu w wagonach.
W 2015 roku, dzięki wprowadzeniu nowych zasad pracy i wykorzystania zapleczy a także sprzedaży zbędnego majątku, wynik PKP Intercity poprawił się o 165 mln zł. Piszemy o tym
tutaj.