NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Małopolskie: Będziemy wnioskować o zmianę Krajowego Programu Kolejowego

| Dominik Lebda, Rynek Kolejowy 29.07.2015 194

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-29 15:06:19 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
"Samorząd województwa aktywnie zabiega o możliwość zrealizowania w Małopolsce jak największej liczby inwestycji kolejowych, mających kluczowe znaczenie dla zwiększenia efektywności systemu kolei w regionie."

Świetnie. W takim razie przypomnijcie sobie Państwo także o Gorlicach i o linii 110:

www kurierkolejowy eu/aktualnosci/25171/Gorlice-chca-lacznicy-linii-108-i-110.html
2015-07-29 15:08:53 Autor: RRR
---.leon.com.pl
Wywalczycie... Jeśli PiS dojdzie do władzy do karty będzie rozdawał znowu Kogut, a wtedy Stróże awansują do rangi najważniejszego węzła w Małopolsce, a linia do Piekiełka pewna! ;)
2015-07-29 16:05:18 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A ja mam trochę inne pytanko - wiem, że (chwilowo) z działu sf, ale...

Przyglądając się kolejowej mapie w okolicach Tarnowa i Biecza widać wyraźnie, że gdyby tak pociągnąć kawałek torów od mniej więcej Tuchowa do mniej więcej Biecza (być może w szczegółach byłyby to inne stacje) to istotnie skróciłby się dystans czasowo-przestrzenny między Tarnowem właśnie (i wszystkim co "przed") a Jasłem, Krosnem, Sanokiem... Ogólnie Bieszczadami.

Pytanie brzmi: czy gdyby taka inwestycja została przedstawiona KE z prośbą o dofinansowanie to KE byłaby jej raczej przychylna czy wręcz przeciwnie?

Pomijamy tutaj aspekty w rodzaju: "to jest tak trudny teren, że potrzeba bilionów euro" czy "a komu to potrzebne", bo już wszyscy wiemy, że budowa nowych linii... i tak dalej. To jest czysto teoretyczna dywagacja i takież pytanie.
2015-07-29 16:30:55 Autor: huciński ...
---.dynamic.chello.pl
@ PiotrW

Moim zdaniem, taki łącznik nie zdobył by uznania w KE.

Jeśli już, to jakąś teoretycznie" szansę" mógłby mieć łącznik od E30 > Pilzno > Jasło, wzdłuż rzeki Wisłoki, gdzie na DK 73 jest spory ruch samochodowy i wypadki (wczoraj 3 osoby zginęły 2 zostały ciężko ranne) na tej drodze.
To też mógłby być skrót z Tarnowa do Jasła i dalej w Bieszczady. I może na to samo by wyszło, albo nawet lepiej.
2015-07-29 17:30:57 Autor: ble
---.play-internet.pl
Autor: RRR

; ) ; ]

Lepiej remontujcie to co jest i kupcie szynobusy hybrydowe+ zasilanie z sieci gdzie ono jest. Zwiekszcie liczbe przystankow. Uruchomcie kilka pociagow z wielkiego swiata ( nie mowie tu o wawie, bo jakies tam polaczenie jest i gwno to warte ) ale o G Slasku i D. Slasku ). Dogadajcie sie z podkarpackim albo zmiencie granice wojewodztw. Najwiekszy niedasizm jest taki, ze podzielono dawny zabor na dwa. I w cztm blizej granicy woj tym wiecej w dpie samorzadowcy maja.
2015-07-29 19:53:17 Autor: Pawel P
---.179.234.244
Należy remontować to co jest, ale w miarę potrzeb uzupełniać system kolejowy, który wymyślono ponad 150 lat temu. Dlatego realizacja linii P-P to właściwy krok. Przydałoby się jeszcze powrócić do pomysły małego Y. Pewnie za kilka lat, kiedy miasta zakorkuja się samochodami, które przyjadą A i S rządzący wrócą do poprawiania transportu szynowego. Może wtedy doczekamy się kolejnych inwestycji, już nie modernizacyjnych, ale nowych szlaków.
2015-07-29 20:41:08 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
A 91-ka kiedy będzie wyremontowana? Za 20 czy 30 lat?
2015-07-29 21:35:46 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
W Małopolsce dopiero co wyremontowano 2 linie
1. Kraków - Kozłów
2. Kraków - Kalwaria

teraz w robocie jest linia Kraków - Rzeszów

to co, remonty majo być tylko w Małopolsce i nigdzie indziej?
2015-07-30 07:38:25 Autor: życzliwy durniom
---.dynamic.chello.pl
A co powiesz o linii Katowice - Kraków ? Ten kawałek do Kozłowa niewiele daje bo tam prędkość zawsze będzie kabaretowa.In regiony wyją o szybką kolej to dlaczego Kraków też nie miałby mieć takowej ? Może wystarczyłby łącznik do CMK .Remontuje się w Polsce jakieś trzeciorzędne szlaczki to dlaczego niby nie zrobić linii Podłęże - Piekiełko z przyległościami w województwie która ma słabą sieć kolejową. Linia do Szczucina z przedłużeniem do Buska też powinna działać a jak z nią jest ? Kolej w Małopolsce jest w upadku i remont do Rzeszowa tego nie zmieni. Po prostu zaniedbania z wielu lat wymagają intensywniejszych działań na tym obszarze żeby podgonić resztę Polski...
2015-07-30 09:08:13 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Linia Katowice - Kraków jest w złym stanie ale

1. jest autostrada
2. pozostałe 3 linie wychodzące z Krakowa albo zostały już wyremontowane ( Kozłów, Kalwaria) albo są właśnie remontowane ( Rzeszów). A więc trudno, żeby remontowano 4 linie na raz.
2015-07-30 09:09:43 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Podłęże - Piekiełko

1. megatrudny teren ( góry)
2. czy gdzieś w UE buduje się linie kolejowe nie-high-speed? No raczej nie.
2015-07-30 09:10:23 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Szczucin? Cóż to za metropolia 2 tys. mieszkańców?
2015-07-30 09:39:12 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
aron baron jak zwykle w formie.

1. megatrudny teren - gdzie???
2. 160 km/h to jest HS?

[Admin: zmoderowano]
2015-07-30 09:40:10 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
P.S. przepraszam - błąd w p. 2 - buduje się nie HS. Buduje, było o tym na forum.

A teraz dobranoc Panu :)
2015-07-30 10:48:29 Autor: gonzo
---.devs.futuro.pl
megatrudny teren -góry

Aron, nie osłabiaj mnie

niewiele niższe góry (biorąc pod uwagę wysokość względną) masz na Roztoczu

a byłeś ty gdzieś w jewropie???
tacy Włosi to chyba nadczłowieki
podobnie Chorwaci, Bośniacy, Rumuni, Bułgarzy
nie wspominając o Hiszpanach (taki płaski jak patelnia kraj mają)
jak oni zbudowali te swoje linie kolejowe
pomagał im chyba sztukmistrz z Lublina (to takie miasto koło Parczewa - gdybyś przypadkiem nie wiedział)

odnośnie punktu 2
to tak jakby zapytać: "Czy gdzieś w UE kupuje się jakieś inne auta niż hybrydowe bądź elektryczne"? - no bo przecież jak można jedzić wozami napędzanymi ropą/benzyną (wynalazki XIX wieczne) czy gazem (XX wiek)?
2015-07-30 12:04:40 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Człowieku czy ty kiedyś byłeś na Roztoczu?
Porównujesz Roztocze z linią Podłęże - Piekiełko???

Przy tych terenach Roztocze jest płaskie jak stół.

Hiszpanie, Chorwaci, Bośniacy, Włosi itp. mają góry przebiegające przez środek kraju - między największymi miastami. U nas co by nie mówić to Zakopane, Nowy Sącz i Nowy Targ nie są jakimiś wielkimi miastami.
2015-07-30 12:05:29 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
O ile procent zwiększyła się długość sieci kolejowej nie-high-speed w UE w ciągu ostatnich 10 lat? O promil? Pół promila?

No właśnie.
2015-07-30 12:57:36 Autor: EU07-106
---.free.aero2.net.pl
trudnym terenem to jest powiat musztardowo-octowy - ale mentalnie i umysłowo. prędzej górę można przesunąć
2015-08-01 00:15:21 Autor: ros
---.146.93.243.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@ mędrzec parczewski
Chyba się szaleju najadłeś.
Mówisz, że w Małopolsce się dużo remontuje? Piszesz że w Hiszpanii itd. to są budowane linie kolejowe w terenie górzystym bo przebiegają pomiędzy największymi miastami?
To w takim razie:
1.Linia Kraków-Katowice: trzecia i pierwsza metropolia pod względem liczby ludności w Polsce. Stan lini kolejowej gorszy niż w XIX w. Choć środki unijne zostały przyznane na modernizację tej linii i modernizacja miała być zakończona najpóźniej w roku 2015 to uwaga!!!! jeszcze nie została rozpoczęta. Gdzie są te środki unijne? To jest ewenement na skalę światową. Złodziejstwa i degrenolady Państwa.

2.Remont Kozłów-Kraków to jakaś porażka. Jedynie poprawiono tory. Żadnych korekt łuków. Stacje na trasie nie ruszone (poza wyjątkami potwierdzającymi regułe). Nie wybudowano żadnego wiaduktu likwidującego przejazd kolejowy na poziomie szyn. Wiadukty przy wjeździe do Krakowa nie ruszone, rozsypują się. I to ma być sukces propagandowy przygotowania trasy pod Pendolino. Jak to się ma do wydatków np. na trasie
Gdynia - Warszawa koszt już ponad 10 mld zł
Łódź Fabryczna 5 mld zł

Zakopane, Nowy Sącz to jeden z gęściej zaludnionych terenów w Polsce, zbierających ruch turystyczny na poziomie setek tysięcy jak nie milionów ludzi rocznie. Dojazd jest fatalny. Wiadomo jak wygląda Zakopianka, ile tam jest wypadków, ciągłe korki itd. To kolejny ewenement na skalę światową, aby miejsca z tak dużym ruchem turystycznym miały tak fatalne połączenia komunikacyjne. Obcokrajowcy tu przyjeżdżający nie mogą zrozumieć jak to możliwe, że jest tu takie dno komunikacyjne.
Budowa lini P-P jest koniecznością, a mówienie o trudnym terenie jest po prostu śmieszne.
Żenujące jest także stwierdzenie, że tam nie trzeba nic budować bo to nie są największe miasta.

Apeluję o trochę obiektywizmu i zdrowego rozsądku
2015-08-02 16:47:25 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Istnieją priorytety lokalne regionalne i krajowe

zapewne priorytetem krajowym jest linia Kraków - Katowice z odgałęzieniem na Oświęcim, Czechowice-Dziedzice-Zebrzydowice oraz modernizacja poprzez dodanie dwu torów odcinka Katowice - Gliwice - Kędzierzyn-Koźle
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5